Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
Okej så ni tycker att det är lönt att köpa ett 4870X2 kort
När kommer vi känna av prissänkningen i sverige då? (av 4870X2)
Eller den kanske är i fullt ös
EDIT: Läste nu att AMD/ATi kommer att släppa fler grafikkort i Mars kanske värt att vänta, jag menar de är ju bara 2,5 månader ju?

MVH Marcus!

Priset är redan sänkt. 3995kr för ett 4870X2 hos Inet är inte fy skam!

Sen lär fler hänga med neråt snart skulle jag tro. Angående nya grafikkort så tror jag att du får vänta till juni för att få något som är bättre än 4870X2 från AMD/ATI. Och ännu senare om du vill ha bättre från nVidia (GTX295).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju om du skulle kunna få tag på ett 280gtx för 2500-3000kr som dom säljs ut för nu, annars om du inte får tag på ett så är inets erbjudande på 4870x2 bra

Permalänk

Ja det ser ju underbart ut men väntar nog lite till

Permalänk
Medlem

Stackars de som betalade fullpris på 280GTX och 4870x2 kan man ju bara konstatera då..

Permalänk

Ja de är ju inget annat än synd om dom...
Tror jag Kommer att beställa 4870X2 och 4gb Ram ikväll och har en lite OT fråga: Är det någon som vet om 4870X2 och 4gb Corsair Ram Pc6400 fungerar med min nuvarande setup? (Om man byter ut gkort och ramminnena ofc:P)

Permalänk
Medlem

Varför är det synd om dem?
De mesta sänks i pris efter ett tag. Man kan inte göra en bra affär i längden när man köper dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
De mesta sänks i pris efter ett tag. Man kan inte göra en bra affär i längden när man köper dator.

Varför vet jag inte men kan ju alltid ha lite medlidande:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG

Nä, helt sant. Men de som betalade 6000kr för ett GTX280 i juni är det lite synd om ändå (eller inte, de får skylla sig själva ).

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

de som köpte det för ett halvår sen har åtminstone njutit av prestandan ett halvår längre än de som köper ett idag. 1500-2000 på ett halvår är inte så mkt pengar ;P

Permalänk
Avstängd

Jag ser det lite anorlunda. Har ett vanligt 4870 pcs från powercolour. Visserligen har jag ett bra moderkort och processor mm men med detta kort kan jag i stort sett spela alla spel på max inställningar på upplösningen 1680*1050 med höga fps. Detta kort kostar strax över 2000 kr. Det finns bara ett spel som det inte klarar av på max inställningar och det är CRYSIS!!! ja, vad annars. I vilket fall som helst. Detta sjukt krävande spel får även nvidias nya värsting monsterkort 295gtx som spöar alla andra kort inklusive 4870x2 att faktiskt gå på knäna på riktigt hög upplösning och max inställningar. så det jag försöker att säga är att om det verkligen är värt så mycket extra pengar för 4870x2 och 285 gtx eftersom du inte kommer att märka ngn som helst skillnad när du spelar. om man har 85 fps eller 100 spelar faktiskt ingen större roll. det flyter kanon i vilket fall som helst. Det är när man börjar krypa under 30 - 35 fps som det börjar bli dåligt och runt 25 20 riktigt dåligt. problemet är bara att är spelet väldigt krävande och du bara har säg 20 fps så räcker det inte med 10 till 20 procent snabbare kort. det blir fortfarande lika satans laggigt och dåligt.

exempel 100 fps * 20 % = 120 fps en höjning med 20 fps ( som du ialla fall inte ser)

20 fps * 20 % = 24 fps dvs fortfarande inte spelbart.

detta är en anledning till att jag inte förstår vitsen med att klocka ett grafikkort för att få ut knappa 10 procent mer kraft. det spelar liksom ingen roll med ett par fps mer eller mindre när man är tillräckligt långvt ner på skalan för det är fortfarande laggigt. samma sak om du har skyhöga fps långt över 100 eller kanske tom 200 fps. Det flyter fint för länge sedan och spelar inte heller här ngn roll.

mvh

Permalänk

om du bara ska ha ett kort så är 4870X2 att föredra men om du känner att det är värt att slänga ut grymt mkt pengar på en liten förbättring så ska du köpa två 285 men detta är som sagt inte prisvärt.

Visa signatur

Intel C2D E8500//Gigabyte GA?EP45-DS3//Sapphire RadeonHD 4870//WD Caviar Black 640GB//Antec 300//Corsair 550W//OCZ 2*2GB//Vista Premium 64-bit

Permalänk

Om du köper 4870x2 nu kommer du att betala för prestanda du inte kommer att utnyttja. Ungefär som att åka Porsche med handbromsen i.

Sen spelar det stor roll NÄR du uppraderar processor är det länge kvar blir det surt att se prissänkningarna.

Så jag skulle väntat o köpt allting samtidigt kanske......(spara spara)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_rigger
Om du köper 4870x2 nu kommer du att betala för prestanda du inte kommer att utnyttja. Ungefär som att åka Porsche med handbromsen i.

Sen spelar det stor roll NÄR du uppraderar processor är det länge kvar blir det surt att se prissänkningarna.

too late att spara, har redan beställt:)
Vill ju ha ett fungerande grafikkort tills man uppgraderar

Mvh Marcus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmy_rigger

too late att spara, har redan beställt:)
Vill ju ha ett fungerande grafikkort tills man uppgraderar Cpu och mobo, vet ju inte riktigt när det blir

Mvh Marcus!

Permalänk
Medlem

Slängde upp mitt 3Dmark06 resultat & såg att en "Baguett" samidigt la upp ett resultat med ett GTX 285

Visa signatur

Comp Spec's --> Enough...