Fläktkontakt 8800GTS *Bilder*

Permalänk
Medlem

Fläktkontakt 8800GTS *Bilder*

Är detta en standard 4pinskontakt för chassifläktar eller?
Har bytt min orginalkylare mot en ThermalRight HR03 plus på mitt 8800GTS (G80)

Vilken typ av fläkt kan jag koppla in på graffekortet och styra med Rivatuner

Dålig koll på hur man fick in bilder här men dom finns här
Bild 1
Bild 2
Bild 3

Visa signatur

|| Intel i5 4670K + Noctua NH-U9B || Sapphire R9 280X 3GB || 8GB Kingston HyperX Blu || Gigabyte Z87-HD3 || Corsair HX520W || Fractal Design R2 || KINGSTON SSDNOW V+200 120GB SSD ||

Permalänk
Medlem

nej, de e en extremt gammal sladd till ett extremt gammalt nätagg:) tror jag..:P

Permalänk
Medlem

Hej!

Nej det är inte en kontakt till vanliga chassifläktar, de har 3pins kontakter som standard.

Vad är sladden du har på bilden kopplad till?

Om du köper en tyst och bra fläkt som Nexus eller Noctua behöver du inte styra den via ett program och den kommer ändå vara tyst och effektiv.

Finns kanske någon adapter för 3pins till den kontakten som du har på bilden om du kollar runt på nätet.

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
Hej!

Nej det är inte en kontakt till vanliga chassifläktar, de har 3pins kontakter som standard.

Vad är sladden du har på bilden kopplad till?

Om du köper en tyst och bra fläkt som Nexus eller Noctua behöver du inte styra den via ett program och den kommer ändå vara tyst och effektiv.

Finns kanske någon adapter för 3pins till den kontakten som du har på bilden om du kollar runt på nätet.

Hallo

Bilderna visar kontakten till orginalkylaren på ett ASUS 8800GTS 640 (G80)
Har som sagt bytt kylare men vill gärna koppla in den nya fläkten till grafikkortet.
Trodde kanske att det var samma kontakt som de fläktar som har PVN styrning.

Visa signatur

|| Intel i5 4670K + Noctua NH-U9B || Sapphire R9 280X 3GB || 8GB Kingston HyperX Blu || Gigabyte Z87-HD3 || Corsair HX520W || Fractal Design R2 || KINGSTON SSDNOW V+200 120GB SSD ||

Permalänk
Medlem

det är en vanlig 3pin du ska använda här är en bild så ser du:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kroog
[B]det är en vanlig 3pin du ska använda här är en bild så ser du:

Det fungerade inte alls med en vanlig 3pins. Sitter en helt vanlig 92mm chassifläkt nu men den fick jag koppla till moderkortet istället.

Ingen som sitter på en chassifläkt med PVN styrning / 4pinskontakt som kan mäta hur stor den är (Bredd och längd)

Visa signatur

|| Intel i5 4670K + Noctua NH-U9B || Sapphire R9 280X 3GB || 8GB Kingston HyperX Blu || Gigabyte Z87-HD3 || Corsair HX520W || Fractal Design R2 || KINGSTON SSDNOW V+200 120GB SSD ||

Permalänk
Medlem

Det är det man får göra, koppla till moderkortet. 4 pin chassifläkt är precis som 3 pin bara en pinne bredare.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Det är det man får göra, koppla till moderkortet. 4 pin chassifläkt är precis som 3 pin bara en pinne bredare.

Aha. Tackar för det. Då vet jag.
Blir till att investera i en tyst chassifläkt mao.
Varför använda en specialkontakt till fläkten???

Visa signatur

|| Intel i5 4670K + Noctua NH-U9B || Sapphire R9 280X 3GB || 8GB Kingston HyperX Blu || Gigabyte Z87-HD3 || Corsair HX520W || Fractal Design R2 || KINGSTON SSDNOW V+200 120GB SSD ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedesweden
Aha. Tackar för det. Då vet jag.
Blir till att investera i en tyst chassifläkt mao.
Varför använda en specialkontakt till fläkten???

För att vanliga fläktar inte ska passa antar jag

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S