Problem med att installera vista 64bitars

Permalänk

Problem med att installera vista 64bitars

Hej

När jag försöker installera vista business 64bitars så hänger sig installationen.

Det börjar med att jag får upp en blå bakgrund, och där stannar datorn i ca 2min för att sedan läsa till en snabb gång på dvd-romen, och därefter hänga sig och automatiskt starta om.

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

Jag har installerat vista 32bitars utan problem förut..

Vista utgåvan har jag laddat hem gratis via MSDN AA(dvs vi högskolan, vi får vista business gratis)

Tacksam för svar

Edit: kanske skulle ta med vad jag har för system

Asus p5q-pro , e8500, 4gb ram, ati 4870

Permalänk

Jag har samma problem när jag försöker installera. När jag får upp den blåa bakgrunden så hänger sig datorn också i MINST 2 min. men sen kommer rutan upp där jag får välja språk etc. Sen när installationen nästan är klar så får jag bluescreen. Händer samma saker med olika skivor.
Jag har dock testat allt och har ingen aning om vad som är fel. Vet att detta inte är till nån hjälp, men det är iaf någon som har ett liknande problem

Permalänk
Medlem

Kolla minnena.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, det hjälpte att ta bort 2gb RAM-minne (en sticka i mitt fall) och sedan installera Vista. Sedan var det inga problem att sätta tillbaka minnet igen men det kunde inte vara med under själva installationen.

Permalänk

Nu testade jag med att ta bort ett RAM-minne, men installationen hänger sig fortfarande på samma ställe. Blir ju tokig på det här, funderar lite på och testa Windows 7 betan istället.

Permalänk
Medlem

Lämnade du kvar stickan i slot 1? I mitt fall var jag tvungen att ta ur slot 2 stickan annars fortgick inte installationen. Otroligt ologiskt.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Japp, jag tog ur minnet ur slot B och lämande kvar det andra i slot A

Permalänk

Jag har testat att plocka ur och satt i med alla olika kombinationer, men för mig fungerar det inte heller att byta.

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem. Fick också för mig att det var minnena som strulade för den hade inga problem att läsa från skivan. Har testat alla kombos vill fan inte funka. Skit OS.

Permalänk
Hedersmedlem

Läs changeloggen till moderkorts BIOS:et och se om något har ändrats som indikerar att det fixar detta. Ta och uppdatera ivf. Ta ur all onödig hårdvara under installationen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG