Musrörelser slutar fungera ibland med Roccat Kone

Permalänk

Musrörelser slutar fungera ibland med Roccat Kone

Tjena, fick en Roccat Kone i julklapp (den jag fick den av har såklart slarvat bort kvittot), fungerade bra ett tag men nu har jag stött på ett ganska stort problem.

Helt plötsligt kan muspekaren bara dö, jag rör omkring med musen men inget händer på skärmen (alla knappar, hjul och grejer fungerar alltid felfritt). Sen efter ett tag funkar det igen, och då är det inga problem alls. Lite jobbigt att sitta i ett spel och helt plötsligt kan man inte göra nåt. Tillfällerna där den slutar funka och börjar funka igen verkar helt slumpmässiga.

Roccat Kone har ju en liten grej som heter TCU som "läser av" musmattan på nåt sätt, supporten sa att jag skulle kalibrera om den på andra ställen på musmattan, men det verkar inte göra någon märkbar skillnad, heller inte om jag byter underlag eller stänger av TCU:n helt. (Supporten inte hört av sig sen dess)

Jag återställde drivern till fabriksinställningar genom en funktion i driverprogrammet, gjorde ingen skillnad, så jag installerade om hela drivern själv, då fick jag ett till problem.
Förut la sig driverikonen i aktivitetsfältet automatiskt, nu kommer bara ett meddelande upp om att jag ska uppdatera programvaran, även om det är den senaste versionen.
Bara under tiden meddelandefönstret är uppe kan jag ändra grejer i driverprogrammet (när jag stänger fönstret försvinner ikonen).
Bara det att ibland när jag öppnar programmet manuellt så får jag fram en blå skärm med text man inte hinner läsa, och datorn startar om sig, detta händer även ibland när man kopplar ut musen från datorn.

Googlade om det och hittade någon norsk forumtråd, är rätt kass på norska men av det jag förstod hade många andra likadant problem, iallafall om musrörelserna, förstod som sagt inte så mycket så jag vet inte om det fanns nån lösning.

Så nån som har nån aning om vad felet kan va? All hjälp är tacksam.

Permalänk
Medlem

Om du verkligen har installerat om drivrutinerna och fortfarande inte får problemet att försvinna så måste det vara något fel på musen.

Har du tappat musen eller råkat spilla något på den?

Jag är inte inne i SWECLOCKERS så mycket alls men om du addar och mejlar till adressen som jag ger dig nu så kan jag nog hjälpa dig mer.

Casanovatigern@live.se, ja, en rolig adress men man måste vara ärlig..