Söker ett bra säkerhets program som är bra men inte resurs krävande

Permalänk
Medlem

Söker ett bra säkerhets program som är bra men inte resurs krävande

Hej jag är ute efter ett bra virus program med brandvägg mm men det ska vara så lite resurs krävande som möjligt. så har ni något bra förslag?

det ska vara till win xp.

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Medlem

Ett bra virus-program? Jadu. Love-letter är ju ett bra sådant. Dock så är det ju såklart farligt för din dator. Du kan skydda dig genom att använda dig av ett ANTIvirus-program.

ESET NOD32 Antivirus är ett bra sådant. Tar knappt något alls av datorn, men om du vill ha ett säkerhets-program som skyddar dig i alla lägen och som är snuskigt bra, då kan du titta på Kaspersky Internet Security 2009. Tyvärr är det mer krävande än vad ESET NOD32 Antivirus är, men who cares Du är ju skyddad dygnet runt, året om mot allt med det ^^

Men om du väljer att såga Kaspersky Internet Security direkt pga det är krävande, rekommenderar jag ESET NOD32 Antivirus med en duglig brandvägg, som t.ex. ZoneAlarm.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kör med NOD32 antivirus & Comodo Firewall. Båda resurssnåla och Comodo dessutom freeware.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
AVG free är ju gratis!
http://free.avg.com/download-avg-anti-virus-free-edition

hej det är min far som ska ha programet men han vill ha ett komplett program med virus och brandvägg

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
hej det är min far som ska ha programet men han vill ha ett komplett program med virus och brandvägg

Windows Firewall duger väl helt bra

Men annars NOD32

Edit: Comodo Firewall är jävligt bra btw

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Ja, COMODO är bra, men det är en marddröm o avinstallera sen. Nästan omöjligt. Därför hatar jag det xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Comodo Internet Suit är juh både Anti-Virus och Fire-Wall i ett och samma paket och gratis så det är bara ladda ner och köra..

Själv så testar jag nu och köra en gratis kombo på Avira AntiVir Personal, SUPERAntiSpyware Free Edition + Malwarebytes' Anti-Malware med Win XP's inbyggda brandvägg och router.

Funkar bra än så länge, drar inga resurser som jag märker direkt från datorn och när jag testar mot online-skanner anti-virusprogram så hittas det inget skit i datorn än så länger = Jag är nöjd.

Permalänk

Nod32 har ju brandvägg, skaffa ett eset nod32 smart security så har du antivirus,brandvägg, anti-spam och en massa annat nyttigt. Kolla upp det på www.esetnod32.se

annars tror jag att esets antivirus fungerar bra med windows egna brandvägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandtín
Nod32 har ju brandvägg, skaffa ett eset nod32 smart security så har du antivirus,brandvägg, anti-spam och en massa annat nyttigt. Kolla upp det på www.esetnod32.se

annars tror jag att esets antivirus fungerar bra med windows egna brandvägg.

ESET Smart Security's brandvägg är ju i nästan lika "toppform" som Windows-brandväggen, så det kvittar egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ESET Smart Security's brandvägg är ju i nästan lika "toppform" som Windows-brandväggen, så det kvittar egentligen.

håller jag helt med om, men om man är ute efter båda i ett så är ju Smart Security värt att nämna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brandtín
håller jag helt med om, men om man är ute efter båda i ett så är ju Smart Security värt att nämna

Mycket sant.

Visa signatur