Jag har PRECIS samma problem just nu. Datorn fungerade bra i en vecka, sedan fick jag det problemet.
Problemet började så här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Efter det resettade jag CMOS, kopplade in sladden till mitt chassis intrusion switch och stängde chassit så att chassi intrusion switchen (på chassit) var intryckt. Det fungerade, så jag tänkte att jag kunde fortsätta så tills jag behöver öppna datorn igen, då kan jag byta ut chassi intrusion sladden mot en jumper igen. Igår öppnade jag datorn för att sätta in 2st blåa lysdioder, och satte dit jumpern istället, men nu vill inte datorn starta längre p.g.a. felmeddelandet nämnt ovan (jag har testat med fler olika jumpers, t.ex. så bytte jag den som sitter för att resetta CMOS med den jag använde för chassis intrusion; samma fel. Fungerar inte heller att koppla den till chassits intrusion-switch heller längre).
Jag googlade lite på det, och det är troligen att det är något fel på moderkortet som gör att kretsen inte sluts. Det verkar som att man får lämna in den (RMA) och hoppas att den nya man får är bättre. Lite segt att behöva montera ner hela datorn igen, men det får man väl stå ut med.
Waxinator: om du läser det här, skulle du kunna ge mig en källa till vart du läste att det är batteriet?