Nästa version av Windows 7 är Release Candidate

Permalänk

Varför släppa en ny beta när de kan sälja nästa version å få massa $ å sen bara släppa servicepack för att fixa de värsta felen... å fortsätta jobba med 7an, men byta namn till 8 å sen släppa den några år senare å tjäna ännu mer $

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
Nej, det är bara Cris Parillo som påpekat att det vore ett smart drag för MS att släppa det gratis till alla Vista användare.
Själv har jag dock inga problem med Vista, kör stabilt som bergvägg och snabbare än XP av nån anledning.

Synd.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathtome
Varför släppa en ny beta när de kan sälja nästa version å få massa $ å sen bara släppa servicepack för att fixa de värsta felen... å fortsätta jobba med 7an, men byta namn till 8 å sen släppa den några år senare å tjäna ännu mer $

Det här sammanfattar väl nästan all mukvaruutveckling? Nämn ett projekt (förutom TeX) som är helt färdigt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathtome
Varför släppa en ny beta när de kan sälja nästa version å få massa $ å sen bara släppa servicepack för att fixa de värsta felen... å fortsätta jobba med 7an, men byta namn till 8 å sen släppa den några år senare å tjäna ännu mer $

dom gjorde typ det med vistan, men det blev ju inte så uppskattat

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
För att inte nämna att alla bankomater körs på windows 3.1 xD

Nej, det gör dom inte Åtminstone bankomaten på Stora Torget i Linköping (den utanför Stångåstadens kontor för den som vet) kör XP

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
När jag testade betan som jag blev erbjuden av microsoft via ett mail så total fuckade de min ena Hdd... och min dvd brännare. så jag tänker ABSOLUT INTE byta bort mitt STABILA VISTA.

Ja, microsoft är väl väldigt kända för att skicka mail om sånt

Permalänk
Avstängd

Tänker du byta till Windows 7?
Nej, jag bytte till Linux.

Jag gillar Ubuntu.

Visst, Windows 7 är nog trevligare än Vista. Men Vista och Windows 7 tycker jag både är förvirrande och kluriga om man jämför med XP som var mycket enklare och simplare.

Permalänk
Medlem

Självklart blir det Windows 7 om plånboken tillåter. Något som är säkrare och nyare än xp, och samtidigt äter upp så lite mer datorkraft än xp kan man inte säga nej till.
Hade jag däremot inte behövt kompatibiliteten till program och spel så hade jag bytt till ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det vore kul att testa betversionen Windows 7, men har ingen lust att installera om datorn. Tror ni att det kommer fungera någorlunda bra i Virtual PC 2007? Jag kör Windows Vista 32-bit på en AMD Athlon X2 4850e med 4 GB RAM.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Ja asså, nu skall heffalumpen M$ göra aktieägarna glada och användarna besvikna - igen. Svårt att tro att W7 vid sin lansering skall vara bätte än XP, Vista - alla drivisar tar tid att få fram. VG dröj till SP1/SP2 i vanlig M$-anda.

W7 kan bli OK om nåt år efter SP1 och om man kan skala bort allt överbloatat multimediatjafs som inte gör en vuxen människa glad.

En fråga vi alla kan ställa oss är varför Ubuntu lirar snabbare med mindre än hälften så mycket hårdvara som Vista? Tror man kan säga samma om MAC.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ja asså, nu skall heffalumpen M$ göra aktieägarna glada och användarna besvikna - igen. Svårt att tro att W7 vid sin lansering skall vara bätte än XP, Vista - alla drivisar tar tid att få fram. VG dröj till SP1/SP2 i vanlig M$-anda.

Nu är väl windows7 så likt vista att det förmodligen inte är särskilt besvärligt att ordna nya drivrutiner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
W7 kan bli OK om nåt år efter SP1 och om man kan skala bort allt överbloatat multimediatjafs som inte gör en vuxen människa glad.

Jag skulle tro att väldigt många (möjligen de flesta) glädes av multimediatjafset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
En fråga vi alla kan ställa oss är varför Ubuntu lirar snabbare med mindre än hälften så mycket hårdvara som Vista? Tror man kan säga samma om MAC.

Man får ofta bestämma vad det är man främst är ute efter när man väljer operativsystem; världen är inte svart och vit. Windows 95 (eller varför inte ännu tidigare versioner?) är ännu snabbare och ändå låter de flesta bli att använda dem.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt tveksam till Windows 7

Jag har fått för mig om att Microsoft spionerar på mig genom sina OS, och ju nyare det är desto mer kontrollerar och spionerar dom.

Jag känner mig nästan lite som Will Smith i filmen Enemy of the States (You have something they want! -I don't have anything!)
Paranoid möjligtvis, men det finns så mycket dolt i både XP och Vista - statistiskt sett kan det finnas ännu mer sånt i Windows 7
Och varför är jag orolig undrar ni? Vad har jag att dölja?
Ptja, kanske planerar jag ett attentat mot regeringen? Kanske utropar jag ett JIHAD mot Amerika? Vore ju trist om detta kom ut innan jag hann sätta mina planer till verket i fall jag skulle ha några
Annars kanske det helt enkelt är så att jag inte vill att de ska ha tillgång till mina semesterbilder och annan privat data.

Hur pass rädd bör man vara för storebror Microsoft?

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ja asså, nu skall heffalumpen M$ göra aktieägarna glada och användarna besvikna - igen. Svårt att tro att W7 vid sin lansering skall vara bätte än XP, Vista - alla drivisar tar tid att få fram. VG dröj till SP1/SP2 i vanlig M$-anda.

W7 kan bli OK om nåt år efter SP1 och om man kan skala bort allt överbloatat multimediatjafs som inte gör en vuxen människa glad.

En fråga vi alla kan ställa oss är varför Ubuntu lirar snabbare med mindre än hälften så mycket hårdvara som Vista? Tror man kan säga samma om MAC.

---------------------------------------------------------------------
Bakåtsträvare eller bara allmänt negativ?

Jag kör Win7 på tre burkar av olika konfigurationer och prestanda, allihop upplever jag som stabila, drivers funkar utmärkt och jag har ställt om det hela till gamla hederliga windowsskalet från forntiden, och det flyter på fint som attans, och laptopen jag kör det på, den går faktiskt bättre med detta än med xp, döm om min förvåning då jag upptäckte att jag fick bättre fps i wow än med xp, det kallar jag en bra beta.

Tycker du skall prova innan du tar och tar i om att allt som görs är dåligt från MS, detta tycker iallafall jag personligen verkar bli ett toppenoperativ om de fortsätter såhär.

Tyvärr så baserar väldigt mycket människor som är vistahatare och ms-hatare sina åsikter på åsikter istället för på fakta, faktum är att för den stora massan så funkar det utmärkt och någon här tidigare i forumet sa ju "varför laga något som inte är trasigt?"

Nåja, jag är iallafall toknöjd med resultatet av Win7 såhär långt och då jag fått tweaka det litegrann så blev det ännu bättre eftersom allt det där aero-bling-bling inte faller mig så mycket i smaken så var prestandan och resten av fördelarna bara till godo för min egen del

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Jag är riktigt tveksam till Windows 7

Jag har fått för mig om att Microsoft spionerar på mig genom sina OS, och ju nyare det är desto mer kontrollerar och spionerar dom.

Jag känner mig nästan lite som Will Smith i filmen Enemy of the States (You have something they want! -I don't have anything!)
Paranoid möjligtvis, men det finns så mycket dolt i både XP och Vista - statistiskt sett kan det finnas ännu mer sånt i Windows 7
Och varför är jag orolig undrar ni? Vad har jag att dölja?
Ptja, kanske planerar jag ett attentat mot regeringen? Kanske utropar jag ett JIHAD mot Amerika? Vore ju trist om detta kom ut innan jag hann sätta mina planer till verket i fall jag skulle ha några
Annars kanske det helt enkelt är så att jag inte vill att de ska ha tillgång till mina semesterbilder och annan privat data.

Hur pass rädd bör man vara för storebror Microsoft?

Källa på allt hemligt i XP och Vista? Och ja, du är uppenbarligen rätt paranoid.

Permalänk
Medlem

På tal om PHP...

Ruby on Rails is teh shit BTW. PHP kan dra.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirLagsalot
För att inte nämna att alla bankomater körs på windows 3.1 xD

Njäe, det var väl inte direkt rätt va.

Det vanligaste på bankomat idag skulle jag säga är 2000/NT4.
De gamla svartvita är OS/2 för det mesta 2.1
Det fanns ett antal stygelser i form av Win95 men de har avvecklats i rätt bra takt pga bristande driftsstabilitet.

Sen till jioop:
Det finns ett antal svenska storföretag och myndigheter som har erbjudits källkoden till MS produkter bland annat för att man ska kunna garantera att de är rena.

Stora delar av storföretags/myndighetssverige kör XP fortfarande men att det innebär att man inte kommer att gå till Win7 är jag inte helt övertygad om. Vista var för tung när den kom och MS marknadsförde den katastrofalt dåligt. En massa pladder om det sexiga guit, en it chef hör massiva utbildningskostnader. Det MS inte sa nått om var deltareplikeringen av offline files, individuella offline cachar, smartkortsförbättingarna, smartkortsunderstöd efs, bitlocker, Möjligheterna att styra vilka drivers en användare får installer, möjligheten att styra vilka usb enheter som får användas osv ...... Detta hör IT chefer som sparade pengar men det glömde MS.

Man "glömde" också bort en masa dokumentation av inställningar som man kallade permanenta och omöjliga att ändra. Vlite och liknande program har visat sanningshalten i det

Det som kommer avgöra den här gången är om de har lärt sig läxan och uppträder lite ärligare och inser att storföretag och myndigheters IT-avdelningar inte accepterar -"det ska vara så" som svar när man vill ändra nått som kostar miljoner om det inte ändras

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Hur pass rädd bör man vara för storebror Microsoft?

Om du ens skulle framföra ett enda argument till varför du är rädd för Microsoft så kanske jag skulle ta dig på allvar. Att anta saker och ting och sedan basera hela sin världsbild på det antagandet utan att egentligen ha ett enda bevis för det, är ju inget jag rekommenderar folk att göra. Men var och en gör som han eller hon vill. Visst kan det vara som du säger men utan bevis är det lika dumt som att påstå att det är en stor världskonspiration som styrs av judar. Muslimer har en hemlig agenda som går ut på att konvertera hela världens befolkning till islam alternativ döda dem som inte vill konvertera. Allt detta minst lika troligt som det du nämnde, finns folk som tror på detta också, frågan är väl bara om du ska hoppa på det tåget också?

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Det som hindrar mig är nya paint. Färgerna är _fullständigt_ idiotiska, och senast jag testade så gick det inte att välja högerklicksfärg (!).

Finns det någon möjlighet att byta standardfärgerna i Paint för vista/w7 till standardfärgerna i Paint till win xp (och tidigare då)? Tro det eller ej, men det är för mig en av de största anledningarna till att jag inte vill byta. Sedan stör jag mig något oerhört på att det inte verkar gå att välja windows xps tema. Win95-temat finns kvar, men inte windows xp? Hur tänker de?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kul!

Men synd för mig som nyss köpt Vista, dyrt var det också...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nej, det gör dom inte Åtminstone bankomaten på Stora Torget i Linköping (den utanför Stångåstadens kontor för den som vet) kör XP

Häftigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Njäe, det var väl inte direkt rätt va.

Det vanligaste på bankomat idag skulle jag säga är 2000/NT4.
De gamla svartvita är OS/2 för det mesta 2.1
Det fanns ett antal stygelser i form av Win95 men de har avvecklats i rätt bra takt pga bristande driftsstabilitet.

Hmm, jag borde nog uppdatera mig lite oftare verkar det som, läste förra året att bankerna grämade sig över att Microsoft släppte supporten på win3.1 pg.a att deras automater använde det.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Till er Xp / Cs-fantaster så funkar cs utan problem på Windows 7 (Build 7000) har själv testat och inte kört annat än XP tidigare, bortsett från 2 gånger då jag försökt få cs och ventrilo att funka stabilt på Ubuntu vilket misslyckades båda gångerna.

Permalänk
Avstängd

"om den går igenom kvalitetskontrollen kan bli det slutgiltiga Windows 7 "

Det gör det nog, Vista verkade ju göra det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
någon som vet vilket pris det kommer få?

Det är det enda som jag är oroad inför lanseringen. För ett pris på 2500kr eller mer tror jag kommer att avskräcka lite. Speciellt om man redan har Vista. (Uppgraderings licenser kan ju vara billigare..)

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
bara dem inte är för snabba som med Vista . jag kommer kalla windoes 7 för Vista 2

Tycker Windows Vista sp 7 är ett mer passande namn
Eller jag hoppas det ska vara passande så man äntligen vill byta upp sig från XP.

Låter som dom har jobbat på att få bort den allmäna segheten. Och gjort om hur den hanterar 2 bildskärmar så hoppas det funkar bättre med en bildskärm och en tv samtidigt nu.
Även att grafikdrivrutinerna är mer stabila.

Har inte haft tid/energi att testa Windows 7 här hemma än men skulle vara intressant.

.

Permalänk
Avstängd

Smart av Microsoft.
Istället för att kalla det Vista SP2, så döper de om det till Windows 7.
Då kan de sälja det och casha in ännu mer pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Smart av Microsoft.
Istället för att kalla det Vista SP2, så döper de om det till Windows 7.
Då kan de sälja det och casha in ännu mer pengar.

Men vista sp2 ska faktiskt också komma hörru...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

W7 är faktiskt ett OS jag kan tänka mej att betala för. Ska dock i vanlig ordning invänta SP1 som jag anser vara den verkliga Final Release, innan SP1 så är det Beta i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice om det kanske kan dyka upp till sommaren, eller iaf mot 4e kvartalet.

Blev riktigt imponerad av betan. Kan inte annat än bara älska taskbaren. Hörde någon säga "even better than the Mac bar that's been ruling the UI for os's for years". Den är fruktansvärt smidigt och nice. Känns bra att Microsoft ÄNTLIGEN gör en version som har möjlighet att bli riktigt, riktigt bra.

Tummen upp Microsoft, I'm impressed!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag tycker att det vore kul att testa betversionen Windows 7, men har ingen lust att installera om datorn. Tror ni att det kommer fungera någorlunda bra i Virtual PC 2007? Jag kör Windows Vista 32-bit på en AMD Athlon X2 4850e med 4 GB RAM.

Mvh Johan

Jag kör windows 7 i Vmware med Vista i bakgrunden på en laptop med 2GB ram och det räcker för att testa operativsystemet. Det går faktisk mycket bättre än vad jag trodde (hade låga förväntningar), men om du är ute efter att testa hur tunga program fungerar i windows 7, så bör du såklart köra operativsystemet direkt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Underbart! En liten fråga, någon som vet om spelen som va Vistaonly kommer funka till windows 7? Känns lite jobbigt att köra båda operativsystem för ett spels skull. Det kanske säger sig själv.. men:).

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halloojj
En liten fråga, någon som vet om spelen som va Vistaonly kommer funka till windows 7?

Är det inte ofta directx10 det hänger på? Hävdade för övrigt inte Microsoft själva att anledningen till att windows7 internt har namnet windows 6.1 är att man vill undvika att program ser det som en annan version än vista (windows 6.0)?