Permalänk

You speak Engly?

Hi there!

Am I allowed to write in English on this forum?

Som sagt, är det tillåtet att skriva på engelska på det här forumet? Ja, jag vet att det är ett "svenskt" forum på svenska. Men det känns ändå lite tvistat då man kan nå ut till en mycket bredare publik med engelska. Det gör inget sedan om resten av sajten är på svenska. Jag menar kom igen, 95 % av alla svenskar förstår ju ändå engelska pga. eller tack var det att det är ett obligatoriskt ämne i skolan. Engelska är ju det mest talade "naturliga" språket på Internet efter att ha gått om kinesiska (annars är ju maskinspråken de mest talade ). Svenska ligger på femtonde plats. Jag tycker att vi borde anpassa oss efter det, just därför att man når ut till en bredare publik.

Men jag kan tänka mig att ni ha väldigt bestämda åsikter om det, eftersom det blir svårt att driva ett forum där användarna skriver på flera språk. Det blir bara ett enda kokvrå där det myllrar av meddelanden på olika språk lite huller och buller. Men det behöver inte vara så hemskt, om man t.ex. skapar två ingångar eller liknande för olika språk, samtidigt har man en utmärkt chans att lära sig ett nytt språk och förbättra sina kunskaper i andra språk än sitt eget.

Jag vill egentligen bara veta vad ni har för regler om det så att jag inte gör bort mig och blir utskälld om jag börjar skriva på ett annat språk än svenska. Så, får man skriva på engelska eller inte? Om inte, så kan ni väl fundera lite på idén.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Re: You speak Engly?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Jag menar kom igen, 95 % av alla svenskar förstår ju ändå engelska pga. eller tack var det att det är ett obligatoriskt ämne i skolan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Men det behöver inte vara så hemskt, om man t.ex. skapar två ingångar eller liknande för olika språk, samtidigt har man en utmärkt chans att lära sig ett nytt språk och förbättra sina kunskaper i andra språk än sitt eget.

Svenska är också ett obligatoriskt ämne i skolan, men se hur folk skriver. Visst är det bra att lära sig främmande språk, men det är nog inte heller dåligt att folk får chansen att träna på ärans och hjältarnas språk.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Vår policy när det gäller engelska är att det är tillåtet att skapa engelska trådar, men endast om man inte kan svenska. Sedan får andra naturligtvis lov att svara på engelska i de trådarna, även om de kan svenska. Vi tror att forumet på det här sättet blir så tillgängligt som möjligt för alla våra besökare.

Tack för er feedback! Jag hoppas att ni kommer att fortsätta att trivas på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson