Permalänk

ser ut som korten hänger snett o en ormbunke jämte mobot

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
Okej, en sak i taget. Jag försöker inte vara spydig, jag har bara varit med om för många fall där folk verkar tro att sålänge man har jättebra kylning kan man få ner processorn till 20*C, även fast det är 23*C i rummet.

Det du kallar bråka, kallar jag diskutera. Antar att skillnaden ligger där. Allt jag gjorde var att kommentera ditt påstående att det inte alls är ovanligt med processor som ligger på 20-25 grader. Kolla du runt lite själv, så ser du att det är ganska unikt. Det var därför min första tanke var att programmet han använder sig av visar fel, inte första gången det händer.

För övrigt så tror jag inte att jag är något, och jag börjar heller inte svära såfort någon säger emot mig. Du får jättegärna starta en poll, och se hur många som har processorer som idlar under 25 grader inomhus i ett 20-25 gradigt rum. Men vad vet jag, jag har ju en massa saker att kolla upp, uppenbarligen

Tycker hans temp var rätt låg för en processor. Men mitt grafikkort ligger oftast runt 23-24 grader.

Finns de som tryckt ner processorn till lägre temps än honom - dock med kompressormatad luft (nej behöver inte låta).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

mums!!

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RazerZone_Fidde
ser ut som korten hänger snett o en ormbunke jämte mobot

De sitter inte snett, det blänker på kortets ovansida och sen är korten sneda vid fläkten, som de ska vara

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

Vad är det för chassi? Gillade inte det :/. Coolt med billiga grafikkort haha

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mofflan
Tackar hampa

Joo tempsen var redigt niciga på lanet 20c idel och han gick ner på 12c en gång lol

NEEJ! orkar inte ta denna diskussionen med alla idioter på forumet som inte ens hängt med på fysiken på grundskolan

12 grader på lanet? satt ni utomhus då?
Vad jag ser så har han en vanlig luftkylning (ej kompressor etc) då är det omöjligt att komma under rumstemperatur. för att komma ner i 12 grader C så krävs en rumstemperatur på UNDER 12 grader om du använder vanlig luftkylning.

(reserverar mig för fel iom att man KAN sitta i ett 12 grader kallt rum, men jag tror att tempsensorn är väääldigt missvisande)

Till mofflan:

Tänk efter en extra gång innan du öppnar brödintaget nästa gång tack, det blir en mycket trevligare stämning på forumet om man slipper alla idioter

"Är man inte insatt är det bättre att inte säga någonting än att öppna käften och blotta sin dumhet"

Tänk på det, ha en bra dag

OT nice system

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
NEEJ! orkar inte ta denna diskussionen med alla idioter på forumet som inte ens hängt med på fysiken på grundskolan

12 grader på lanet? satt ni utomhus då?
Vad jag ser så har han en vanlig luftkylning (ej kompressor etc) då är det omöjligt att komma under rumstemperatur. för att komma ner i 12 grader C så krävs en rumstemperatur på UNDER 12 grader om du använder vanlig luftkylning.

(reserverar mig för fel iom att man KAN sitta i ett 12 grader kallt rum, men jag tror att tempsensorn är väääldigt missvisande)

Till mofflan:

Tänk efter en extra gång innan du öppnar brödintaget nästa gång tack, det blir en mycket trevligare stämning på forumet om man slipper alla idioter

"Är man inte insatt är det bättre att inte säga någonting än att öppna käften och blotta sin dumhet"

Tänk på det, ha en bra dag

OT nice system

Helt rätt nvidia monitor view är helt felvisande och ganska logiskt att de inte kan bli kallare än rumstempen. dryga 30c idel med 400 mhz överclockning atm

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

nya poäng med lite clocks.

26k vantage!

cpu 3.2 ghz.
gpu. core 675. Mem 1230mhz.

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|