Permalänk
Medlem

Behöver proffs hjälp:(

hej på er!!

Har precis köpt en dator och den hackar när jag kör WOW på maxx inställninghar. Den ska väl kunna klara spel på max inställningar? Just därför jag köpt denna data för den ska klara av Spel på max inställningar.
Kanske min hårdisk som inte är bra? Se fakta nedan.

Fakta:

-Systemet är baserat på Asus P5E3Deluxe chipset (moderkort)
- Intel Quad Q9550 2838Mhz/1333Mhz/12mb
- Teknik med 4 kärnor Hyper-Threading alltså 2,83Ghz*4. Nya tekniken med 45nm, Enhanced SpeedStep technology
- Med 2Gb (2071 MB)Internminne DDR3 Corsair!! 1333MHz med kylflänsar så att de inte överhettar.
- DVD±RW22X Dual Layer( Dvd / Cd BRÄNNARE ).
- Nätverk 1000MB integrerat.
- 7st USB anslutningar
- USB 2.0 minneskortläsare 1X ( 30 i 1 ).
- Hårddisk 320Gb (Sata II / 7200rpm/16MB).
- ATI Radeon HD 4870 1gb

Operativsystem: Windows XP Proffesional SP3 32 bit

Jag har uppdaterat alla nya drivrutiner till BIOS och Grafik.

OBS: När jag väl spelar och när de väl börjar "hacka" så hör jag hur Hårddisken jobbar. Den låter och låter tills de slutat "hacka" i spelet. Jag har precis formaterat om datorn också, så allt är nytt.

Jag misstänker att hårddisken inte är bra, isåfall rekomenderar ni nån bra hårddisk? men vill hellst behålla min denna som sekundär hårddisk om ni förstår vad jag menar.

Tack för hjälpen i förhand.

Behöver proffshjälp:(

Permalänk

Först av allt, 1 tråd räcker. Hjälper inte att skapa minst 5 trådar om exakt samma sak i olika sektioner. det irriterar nog folk mer än att inspirera dem att hjälpa dig.

din hårdvara borde vara snabb nog att köra spelet, testa att köra HD Tune och kolla hur snabbt hårddisken kan arbeta.

Permalänk
Medlem

det irreterar ordentligt

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Samt: Du behöver nog "proffshjälp" med stavningen. Räkna inte med hjälp här om du skapar en massvis dubletter av trådar och sedan formulerar dig som en kratta. Ingen orkar bry sig då.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

maxx stavass intee medd tvåå xx. Skapaa intee merr trådarr änn nödvändigtt. Dett ärr baraa jobbigtt

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Samt: Du behöver nog "proffshjälp" med stavningen. Räkna inte med hjälp här om du skapar en massvis dubletter av trådar och sedan formulerar dig som en kratta. Ingen orkar bry sig då.

Ledsen om ni alla blev arga el så men det kan bero på lite olika saker så därför gjorde jag flera trådar i olika kategorier, men ledsen om ni blev irriterade, inte min mening alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
maxx stavass intee medd tvåå xx. Skapaa intee merr trådarr änn nödvändigtt. Dett ärr baraa jobbigtt

jag skriver precis som jag vill, vill du inte hjälpa läs inte ens och kommentera inte onödiga saker, jag skriver maxxxxx elllllller profffs hur fan jag vill.

Enkelt..vill ni hjälpa gör de annars kommentera inget annat tack.

Permalänk
Medlem

bygg ut med 2gb ram till hjälpte en kompis till mig i alla fall när har gick från 2-4gb.

Samt skapa inte fler än en tråd om ett ämne då det står i reglerna att man inte får x-posta. (bara sett denna men övriga verkar ganska irreterade över det då dom tydligen har sett fler)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

okej bara för att vara lite snäll här nu då =P det jag skulle tro är att antingen så är det uppkopplingen som gör så att det laggar.. eller om du har något annat program som gör att hårddisken måste jobba.. kan vara typ ditt virusprogram eller något liknande

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
bygg ut med 2gb ram till hjälpte en kompis till mig i alla fall när har gick från 2-4gb.

Samt skapa inte fler än en tråd om ett ämne då det står i reglerna att man inte får x-posta. (bara sett denna men övriga verkar ganska irreterade över det då dom tydligen har sett fler)

tack så mkt, jag har försökt ta bort men de går inte hehe, men dom kommer nog över de snabbt:=) jag har bett om ursäkt och gör de igen

Permalänk
Medlem

Låter bra

Hoppas du blir hjälpt nu me bara

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Först av allt, 1 tråd räcker. Hjälper inte att skapa minst 5 trådar om exakt samma sak i olika sektioner. det irriterar nog folk mer än att inspirera dem att hjälpa dig.

din hårdvara borde vara snabb nog att köra spelet, testa att köra HD Tune och kolla hur snabbt hårddisken kan arbeta.

Hej Matias!! jag körde HD Tune nyss och fick dessa resultat

sida till bilden: http://www.ladda-upp.com/bilder/15794/hd-tune

är de bra el dåligt?

Permalänk
Hedersmedlem

Då jag är på ovanligt gott humör idag har jag rensat bort ditt dubbelpostelände och låter faktiskt denna tråd vara fortsatt öppen. Sällar mig dock till skaran som tycker att du bör tänka på hur du skriver. Detta för att man blir bemött på det sätt som man själv uttrycker sig. Vill man ha hjälp gäller det att uttrycka sig tydligt och gärna på korrekt svenska. Stavfel pga brådska eller okunskap får man ju stå ut med, men om man som du skriver som en kratta bara för att du vill göra det, då ska du inte räkna med nån hjälp heller.

On topic får jag säga att din hårddisk inte ser ut att må helt friskt men dipparna kan ju bero på hur du gjorde testen. Är det samma disk som OS ligger på och du samtidigt med HD Tune gjorde annat på datorn så ser det normalt ut. I annat fall så har du allra troligast nåt program i bakgrunden som jobbar mot disk och ställer till det.

Tillägg:
Bifogar bild på HD Tune-körning av min systemdisk, www.videfix.eu/dump/HDtuneC.jpg där dipparna beror på öppning av nya Firefox-fönster.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Är inte det lättaste sättet att kolla hur "frisk" en HDD är, att läsa S.M.A.R.T statusen?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Kör du 64bit os så lär 4gig ram vara lösningen på lagget ....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skello83
jag skriver precis som jag vill, vill du inte hjälpa läs inte ens och kommentera inte onödiga saker, jag skriver maxxxxx elllllller profffs hur fan jag vill.

Eller så skriver du på svenska, lägger ner attityden och är tacksam för att du får någon uppmärksamhet över huvud taget.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Hej Matias!! jag körde HD Tune nyss och fick dessa resultat

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/hd_tune-665.JPG

sida till bilden: http://www.ladda-upp.com/bilder/15794/hd-tune

är de bra el dåligt?

Jag har exakt precis samma disk.
Absolut ingen fel på de resultaten. kolla och se vad SMART säger..?

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Se till att du har alla drivare installerade som du bör. Jag tänker då framförallt på chipset-drivarna till moderkortet (så att hd-kontrollern fungerar optimalt).

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr-magoo63
Kör du 64bit os så lär 4gig ram vara lösningen på lagget ....

Jag kör windows XP Proffesional 32 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Se till att du har alla drivare installerade som du bör. Jag tänker då framförallt på chipset-drivarna till moderkortet (så att hd-kontrollern fungerar optimalt).

Jag har alla drivrutiner installerade

tack till alla som svarat och hjälp till men jag är fast fortfarande på samma problem:(

Permalänk
Medlem

Du snackar WoW. Tja. Jag har oxå en del FPS drops i WoW och jag har feting burk(Max utzoomat då). Jag kör dessa inställningar: MAX, MAX, MAX, ALLT, ALLT, ALLT. För jag överlever de stackars FPS drop jag får. Tycker att det är underligt att WoW kräver så mkt kräm. Iofs, så händer det jävligt mkt på skärmen samtidigt ibland. För övrigt har jag samma inställningar i 3d settings, i nVidias kontrollpanel.

Men en klar och underbar förbättring är upgrade från 2gb till 4gb RAM och Vista Ultimate, DX10 bla. (Kan köra FEAR 2 Demot med allt på MAX, ALLT, ALLT [Utan skymt till lagg med vsunk på even, hehe.]

Röstar på mer RAM absolut. Och gillar du inte Vista Ultimate x64 med Dx 10 så finns ju alltid XP x64 utan det, men vem vill ha det?

Du ser Specc nedan.

PS:
Du sitter inte och trycker 297-tusen torrents samtidigt som du spelar?
Tror inte att det är HDDn som spökar för dig iaf, de flesta texturer i WoW buffras har jag för mig, rätta mig om jag har fel. Har iofs en kass disk jag med. Men FEAR 2 visar ju motsatsen till HDD lagg för mig och vi har båda FPS drops då och då i WoW så.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Härlig attityd. Kom ihåg att det är du som ska ha hjälp så försök vara lite trevligare så får du nog hjälp även i framtiden med.

Kolla om du har något som går i bakgrunden, typ antivirusprogram eller diskdefragmentering. Kolla om möjligt med att prova installera på en annan hårddisk. Koppla ur din nuvarande, koppla in en annan och installera. Skumt problem. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vi0lat0r
Du snackar WoW. Tja. Jag har oxå en del FPS drops i WoW och jag har feting burk(Max utzoomat då). Jag kör dessa inställningar: MAX, MAX, MAX, ALLT, ALLT, ALLT. För jag överlever de stackars FPS drop jag får. Tycker att det är underligt att WoW kräver så mkt kräm. Iofs, så händer det jävligt mkt på skärmen samtidigt ibland. För övrigt har jag samma inställningar i 3d settings, i nVidias kontrollpanel.

Men en klar och underbar förbättring är upgrade från 2gb till 4gb RAM och Vista Ultimate, DX10 bla. (Kan köra FEAR 2 Demot med allt på MAX, ALLT, ALLT [Utan skymt till lagg med vsunk på even, hehe.]

Röstar på mer RAM absolut. Och gillar du inte Vista Ultimate x64 med Dx 10 så finns ju alltid XP x64 utan det, men vem vill ha det?

Du ser Specc nedan.

PS:
Du sitter inte och trycker 297-tusen torrents samtidigt som du spelar?
Tror inte att det är HDDn som spökar för dig iaf, de flesta texturer i WoW buffras har jag för mig, rätta mig om jag har fel. Har iofs en kass disk jag med. Men FEAR 2 visar ju motsatsen till HDD lagg för mig och vi har båda FPS drops då och då i WoW så.

hej o tack för ditt svar.

Nej jag har inte torrent på MEN däremot har jag NOD32 på hela tiden, kan NOD32 kanske vara problemet?

PS: Har precis formaterat ALL igen och installerat allt nytt igen men problemet kvarstår:(

Jag kör windows XP 32 bit och har 2bg RAM.

tack för era svar

Permalänk
Medlem

Vissta hade de varit bra med nån gb mer i minne men jag tror knappast att det är bristen på ramminne som skulle vara problemet. 2 Gb med Xp installerat bör räcka för att de ska flyta på bra.

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Visst hade de varit bra med nån Gb mer i minne men jag tror knappast att det är bristen på ramminne som skulle vara problemet. 2 Gb med Xp installerat bör räcka för att de ska flyta på bra.

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Hjälpsam

Testa att defragmentisera hårddisken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Testa att defragmentisera hårddisken.

Skulle detta hjälpa när han precis formaterat och kört om allt? Måste tyvärr tvivla. :\

Jag säger fortfarande mer ram om du sitter på xp 32bit och slänger i 4gb så får du fortfarande runt 1-1.5gb mer arbetsminne.

Har för mig att Wow är grymt cpu-krävande och ramslukande så att det fungerade för min granne/kompis med att uppgradera känns inte så lustigt då. Efter han tryckt i mer så försvann säkert 90% av allt lagg för honom (enligt honom själv och jag har inte testat före efter men jag litar på honom då han inte har anledning att ljuga)

btw så sitter han på en idedisk och amd 6000+ BE

Visa signatur

Permalänk

vad har du för internetuppkoppling ?

borde inte vara nått bekymmer med den hårdvaran att köra Wow

är inte att du sitter på en 0,25mb telia adsl eller med ett trådlöst bredband?
då kan jag säga att det är problemet ...

annars är det minnet som är lite på gränsen kanske skulle nog sätta i en 2gb sticka till i af. gör underverk i dalaran när folket bögar ihop sig

edit:
kollade lite i forumet på wow's hemsida och det ser ut som att många med 4870, 4850 har problem med wow speciellt i Northend

och det såg ut som att dom konstaterat att det är något med drivrutinen som inte jobbar ihop så skulle säga att det bara är att vänta tills dom släpper en drivrutin till ditt kort med en fix till Wow om det inte redan finns nån äldre med en fix till det

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Folk som häcklar andra p.g.a. deras kunskaper i språk är patetiska då det är ganska irrelevant till problemet.

Och det är nog som sagt drivrutinen, vänta på ny eller backtracka och testa äldre som kanske funkar bättre!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Skulle detta hjälpa när han precis formaterat och kört om allt? Måste tyvärr tvivla. :\

Jag säger fortfarande mer ram om du sitter på xp 32bit och slänger i 4gb så får du fortfarande runt 1-1.5gb mer arbetsminne.

Har för mig att Wow är grymt cpu-krävande och ramslukande så att det fungerade för min granne/kompis med att uppgradera känns inte så lustigt då. Efter han tryckt i mer så försvann säkert 90% av allt lagg för honom (enligt honom själv och jag har inte testat före efter men jag litar på honom då han inte har anledning att ljuga)

btw så sitter han på en idedisk och amd 6000+ BE

Efter det att du slängt in alla patchar är hårddisken ganska hårt fragmentiserad även efter en nyinstallation.
Håller med om att mer minne nog är den bästa vägen att gå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |