problem med formatering!

Permalänk
Medlem

problem med formatering!

Jag tänkte försöka mig på att formatera om datorn i dag. Så jag sparade alla drivrutiner och alla de filer jag ville spara. Sen gick jag in på komandotolken och skrev in format C: följande medelande kommer upp

VARNING! ALL INFORMATION PÅ
ENHET C: KOMMER ATT FÖRLORAS!
Vill du formatera disken ändå? (J/N)

Jag trykte in J och sedan enter. Först ser allt bra ut. Det står.

Formaterar 152617 MB

Jag sitter nöjd med mej själv och kollar på skärmen. Nu kommer problemet för upp kommer ännu ett medelande.

System partionen får inte formateras.

Vad ska jag göra?! skulle bli enormt tacksam om det är någon lite mer kunnig äv jag som kan ta tag i problemet. Tack i förskott!

Mvh Plate

Permalänk
Inaktiv

Om du just nu sitter och använder C: kan du ju inte formatera den, eller hur?

Ska du formatera och ominstallera ditt Windows, gör du detta genom dess installationsprogram. Bara stoppa i din CD/DVD och följ instruktionerna.

Permalänk

Exakt, du kan inte formatera C utan att installera om XP dvs att du måste göra det via skiva och sen installera om allting. vad är anledningen till att du ska formatera?

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem

Tack förstår nu varför. som sagt jag är inte världens mest datorkunníge.

How ever anledningen är att jag haft datorn i ca 4 år och har massor med gammla program som jag aldrig avinstalerat på den. Så en kompis sa till mig att formatera den och gav mig lite grundliga instruktioner om hur man gör det. Dock så råkade han ju lämna ute den lilla detaljen. Så än en gång tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Och om man inte har skivan då..? <.<