FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Musikälskare

Pimpat lite

Börjar få gott om musik nu med ^^ självklart har jag köpt allt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har använt foobar2k bra länge nu. Dock så är jag sugen på att streama radio i foobar.

Ex:

P3 bredband:
mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High

Hur ska jag gå till väga för att streama det?

Just nu använder jag mig av komponenten "foo_input_mslive". Tycker dock den är lite krånling. Då man inte kan skriva in "wm-live.sr.se/SR-P3-High" rakt av. Som man kan göra i andra program.

Så tipsa på!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hylve
Jag har använt foobar2k bra länge nu. Dock så är jag sugen på att streama radio i foobar.

Ex:

P3 bredband:
mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High

Hur ska jag gå till väga för att streama det?

Just nu använder jag mig av komponenten "foo_input_mslive". Tycker dock den är lite krånling. Då man inte kan skriva in "wm-live.sr.se/SR-P3-High" rakt av. Som man kan göra i andra program.

Så tipsa på!

Går alldeles utmärkt att streama mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High rakt av i foobar.

Ctrl + L -> Add location > klistra in mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High > Ok

Klart!

Permalänk
Musikälskare

Chew: Din sign är kanske lite ut daterad? Bara en notering

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Pimpat lite

Börjar få gott om musik nu med ^^ självklart har jag köpt allt

http://nordfoto.se/dump/foobar.jpg

Åh, härliga färger.
Hur gör du för att få albumen med sådär stor text?

Jag hittade det, under Quick appearance setup fans det ett val som hette group by albums.

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Musikälskare

Hmm jadu, kommer inte ihåg satt å fibblade lite med det bara, kan kolla upp de sen när jag sitter på min stationära.

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Chew: Din sign är kanske lite ut daterad? Bara en notering

OF

flashen: äsch, säger du det? (: ok, _dom_ hade rätt. Tiden går jävligt fort när man har fått knodd!

Jag ska ändra, får se till vad bara.

Permalänk

pja orka inte kolla igenom alla sidor så hoppas jag inte dualpostar något skin någon annan har visat ^^

här är ivf det jag kör med nu

Skinnet heter fooawa 1.05

eller den gamla layouten på 1.03

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem

Har en relativt simpel fråga: Hur gör jag för att playlist:en ska "hänga med" när man har random låt på? Alltså att den "hoppar dit" när man trycker på nästa låt, inte stannar kvar där man senast tryckte.

Kanske lite svårt att förstå, men jag vill ha det mer eller mindre som det är i t.ex. Winamps spellistor

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

Hur får ni "karaoke" att funka, har testat men det vill sig inte

EDIT : precis när jag skrivit detta vad tror ni inte händer utan att karaoken fungerar helt plötsligt o_O

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Har en relativt simpel fråga: Hur gör jag för att playlist:en ska "hänga med" när man har random låt på? Alltså att den "hoppar dit" när man trycker på nästa låt, inte stannar kvar där man senast tryckte.

Kanske lite svårt att förstå, men jag vill ha det mer eller mindre som det är i t.ex. Winamps spellistor

Vore najs att veta det

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Playback - Cursor Follows Playback

så är det klart, då blir det som i winamp

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc

Tack

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LINJEinc

Wunderbar

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Wunderbar

Flashen, jag undrar fortfarande hur du får sånna rubriker över varje album som du visade förut i tråden,
Har du kollat upp det?

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

Hur får jag jag det att se ut så här:

http://pici.se/354746/

istället för så:

http://pici.se/354747/

Permalänk

Har precis börjat med FB2K allt går finfint, förutom att jag stör mig ganska rejält på att ljudnivån varierar på varje låt, så jag skulle bli glad om någon vet hur man fixar så att alla spår håller samma ljudnivå. Kanske finns det ett tillägg eller något.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Har precis börjat med FB2K allt går finfint, förutom att jag stör mig ganska rejält på att ljudnivån varierar på varje låt, så jag skulle bli glad om någon vet hur man fixar så att alla spår håller samma ljudnivå. Kanske finns det ett tillägg eller något.

ReplayGain.
Fundera dock över att fixa ordentliga rippar så att det där inte händer

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag har läst och krånglat med denna foobar...foobar2000_0.9.6

Jág skulle vilja ha en dyligt till spelare nedan länk....Hur gör jag....
Är det tyvärr så jag måste sitta och grejsa in massa dll.filer.

Data är inte min starka sida, däremot att snickra....sista utvägen är att köra media player igen

http://insnowflakes.deviantart.com/art/Dark-Blind-110189912

Jag menar, finns det nån som har en foobar spelare som är i orning direkt med schyst mediabiblotek så man slipper hålla på att krångla....känns som att köpa en ny bil med bara bottenplatta och utan motor och sedan sitta och försöka få ihop den....

Permalänk

Jag får upp en fel ruta som det står så här i!!!!

Could not update tags (Access denied) on:
"C:\Users\Tomas\Music\-----==MP3 World==-----\--=K=--\Kat DeLuna - 9 Lives (2007)\02-Run The Show (Ft.Shaka Dee).mp3"

Vad är det för fel då, vad ska jag göra...så jäv..a störande...

Permalänk
Medlem

norris801: Kolla att låten inte är skrivskyddad (högerklicka på den/avkryssa rutan skrivskydd).

Om det inte är det kanske foobar saknar rättigheter att röra filen, har inte testat vista/win7 så mycket men minns att jag hade problem med rättigheterna, hoppas någon annan kan skriva hur man ändrar dessa.

Permalänk
Medlem

Har kört med Br3tt's config Kameleon ett tag nu, tycker personligen den är riktigt fräsch Men man kan ju undra om en snubbe som snickrar ihop nåt sånt har nåt liv.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu är det såhär att jag kör med Colums UI och skulle vilja ha transparans på playlisten och playlist switcher, inget annat. Alltså inte HELA rutan som man kan göra by default.

Några tips? (ödlsa inte tid på halvdana fixar )

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Happ. Efter åratal med Winamp har jag nu gått över till Foobar

Har ett par frågor dock:

- Kan jag ändra i koden för att få "folder.jpg" till "cover.jpg"?(Har inte lust att döpa om allt)
- I FooLars, varför fattas det mindre omslaget brevid spellistan på en del album?
- Till sist, går det likt i winamp att får fram en "Now playing display" nere i högra hörnet varje gång man byter låt?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plutt
Happ. Efter åratal med Winamp har jag nu gått över till Foobar

Har ett par frågor dock:

- Kan jag ändra i koden för att få "folder.jpg" till "cover.jpg"?(Har inte lust att döpa om allt)
- I FooLars, varför fattas det mindre omslaget brevid spellistan på en del album?
- Till sist, går det likt i winamp att får fram en "Now playing display" nere i högra hörnet varje gång man byter låt?

för att få den sistnämnda kan du använda Pretty Popup

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
för att få den sistnämnda kan du använda Pretty Popup

Man behöver inte lägga till något extra, foobar har en sådan funktion från början.

Preference -> Display -> Default user interface och bocka i show ballon tooltip on song change

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
gillar verkligen foobar förutom att det är massvis med småsaker som jag stör mig på.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Någon som vet varför fooba alltid kapar mina låtnamn?

Axwelll_and_Bob_Sinclar Feat Ron Carroll - What A Wonderful World (clubmix) heter låten men av någon anledning så kapas ALLTID massvis med .mp3´s när jag använder foobar.. någon som har någon lösning?

Det är för ID3V1 taggar bara klarar 30 tecken.

Du kan tagga om dom till ID3V2 och välja preferences > advanced > tagging > MP3 > preferred tag writing scheme > ID3V2.

Kan man inte skinna nyaste foobar på nått sätt? Det där PanelsUI är ersatt med PSS läste jag, hur gör man för att koda själv i nyaste versionen? Går det ens?

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4goo2
Kan man inte skinna nyaste foobar på nått sätt? Det där PanelsUI är ersatt med PSS läste jag, hur gör man för att koda själv i nyaste versionen? Går det ens?

Du kan ju använda PSS tillsammans med andra komponenter, t.ex. WSH Panel Mod med JScript/VBScript för att göra lite roligare grejer.

Inte för att jag orkar sitta och pula så mycket med det, men kollar man hydrogenaudio-forumet så hittar man lite roliga saker...

Permalänk
Medlem

Okej, tnx.
Finns det nån kod som gör att första bokstaven i alla ord blir stor?

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart