DVI-D för begagnad MacBook Pro

Permalänk

DVI-D för begagnad MacBook Pro

Är inne på att köpa en begagnad MacBook Pro (MBP). Anledninge att jag väljer en MBP är att jag måste köra en 30" skärm via min bärbara och vad jag vet är MBP den enda bärbara som klarar detta.

Min fåga är nu hur jag vet vilka äldre modeller av MBP 17" OCH 15" som klarar 30" skärmar eller om det bara är den senaste modellen som klarar den. Undrar även hur jag kan göra för att köra 2skärmar genom min MBP, en 30" och en 24".

Undrar även vad jag bör veta när jag köper begagnat med Apple, hur länge gäller garantin osv på deras produkter?

MVH Henrik

Permalänk
Medlem

Alla just nu aktuella Macbookar förutom den billigaste vita i plast klarar köra 30"-skärm. Dvs. Macbook (Alu), Macbook Air samt Macbook Pro. Så det kan vara värt att överväga t.ex. en ny Macbook också.

Annars om jag inte minns fel så har alla Macbook Pro stöd för 30" (2560x1600 Dual Link DVI). Rätta mig om jag har fel.

Så vitt jag vet så kan man endast köra en skärm externt, möjligtvis så finns det någon liten enhet (Matrox?) som lurar datorn att det är en skärm, men 30+24 känns rättså svårt.

Vad det gäller garantin så är den på ett år om inte den tidigare ägaren köpt till "Apple Care" vilket då förlänger garantin till totalt tre år.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!

Annars om jag inte minns fel så har alla Macbook Pro stöd för 30" (2560x1600 Dual Link DVI). Rätta mig om jag har fel.

Är just denna upplösning jag vill köra. Menar du att alla Macbook klarar 2560x1600???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av favetelinguis
Är just denna upplösning jag vill köra. Menar du att alla Macbook klarar 2560x1600???

Nej, men alla macbook pro klarar den upplösningen.

Permalänk
Medlem

Apple har en adapter som heter "
Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter
", vet dock inte riktigt om det är vad du söker?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Minidisplayport finns bara på den nyaste generationen (MB, MBP, MBA) och har dessutom inget med trådskaparens problem att göra. Alla macbook pro utom den nyaste har helt vanlig dvi-kontakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av favetelinguis

Ja, alla aktuella Macbook modeller som säljs med Mini DisplayPort stödjer denna upplösning. Det vill säga: Macbook (Alu, 9400M grafikkortet), Macbook Air (9400M grafikkortet) samt Macbook Pro (inte den vita plast-macbooken eller maskiner med Intel-grafikkort).

I övrigt så har som sagt alla Macbook Pro haft stöd för detta hela tiden.

Hoppas det klargjorde lite.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)