Skärm "dör" när inkopplad till grafikort
Tja.
Hittade inget liknande problem på varken google eller här på forumet, är ett väldigt skumt problem.
När datorn är avstängd och skärmen också, alltså allt är avstängt. Ja då vill jag starta min dator och sätter igång den på startknappen, jag sätter på skärmen också och här så händer det, den stängs av direkt och på/av knappen fungerar inte alls, inget lyser, låter Elle blinkar någonstans och allt är ordentligt inkopplat.
Har testat olika anslutningar (dvi, vga) med olika kablar, samma sak.
Det som är skumt är att jag får koppla ur strömmen från skärmen och vänta i några sekunder så fungerar skärmen oftast som vanligt (ibland kan den vägra hela dagen) helt utan problem och fungerar då under hela tiden datorn är på eller "STARTAS OM", alltså starta om knappen i windows.
Värt att notera är att problemet endast sker när skärmen är inkopplad genom dvi eller vga till grafikkortet. Alltså kopplar jag ut dessa och sätter på skärmen så är den ju på och lyser som den gör när den inte har någon input. Kopplar jag in den sen så dör den oftast. Men lyckas jag få den att fungera så kan jag ju göra i princip vad som helst så länge jag inte stänger av datorn.
Jag beskriver ju problemet ovan som att det är skärmen det är fel på och de gör jag eftersom jag har testat att koppla in skärmen i en bärbar dator och samma problem uppstår, går igång om jag gör samma saker som beskrivs ovan men inte alltid!
Datorn startar ju som vanligt även om skärmen inte går igång, jag kan sitta på en fjäranslutning till den och allt fungerar prima.
Tacksam för svar...
EDIT: Systemet är det som beskrivs i signaturen...
MVH Mladen