Behöver hjälp med EasyBCD

Permalänk

Behöver hjälp med EasyBCD

Installerade in XP på min dator för 3 dagar sedan och får inte till dualboot. Jag har följt en massa guider men jag får inte till så att jag kan starta Vista igen. Vista ligger på D: och Xp på F: och programmet fattar att det är så men hur jag än gör så får den inte in det i boot.ini filen. Någon som vet hur jag kan fixa detta. Har ingen lust att ominstallera Vista då min cdrom inte verkar gilla den skivan...

Permalänk
Medlem

Har du provat att återställa Vistas bootloader i EasyBCD? Knappen "Manage Bootloader och sedan knappen "Write MBR" och därefter lägga till XP manuellt genom knappen "Add/remove Entrys"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Har du provat att återställa Vistas bootloader i EasyBCD? Knappen "Manage Bootloader och sedan knappen "Write MBR" och därefter lägga till XP manuellt genom knappen "Add/remove Entrys"?

Jo jag har prövat att göra det och det står att det lagts till men det händer inget. Det finns endast Vista där. Ändrar man manuellt i boot.ini så får jag iaf upp ett val i början men försöker jag ladda Vista står det att jag ska ersätta ntoskrln.exe.