Permalänk
Medlem

Macbook seg

Hejsan, min Macbook är lite seg. T.ex när jag kollar på klipp på youtube i HD så laggar det lite grann. Jag har en vit Macbook, 2.1 GHz, och har 4GB Ram. Varför är den seg och hur gör jag den snabbare?

Permalänk
Medlem

har du testat att uppdatera systemet?
->programuppdatering

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Flash funkar dåligt på Mac, Adobe har inte fixat det än. Kan vara det till stor del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Flash funkar dåligt på Mac, Adobe har inte fixat det än. Kan vara det till stor del.

.. även min röst läggs på Flash.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekstam
.. även min röst läggs på Flash.

fast jag har en likadan macbook som ts, fast 2.0ghz, o min laggar inte när jag tex kollar hd filmer på tuben.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Flash suger på allt annat än Windows och Youtube HD är ganska tungdrivet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Flash suger på allt annat än Windows och Youtube HD är ganska tungdrivet.

There you go. Jävla segt skit. Borde fan inte få finnas på nätet. Speciellt inte som reklam eller hela hemsidor.

Edit: Genomstruken text var det jag var ute efter ja...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk

Jag kör med ClickToFlash till Safari. Flashblock finns till Firefox.

Permalänk
Medlem

Det är sorgligt att en så illa programerad sak är en de facto standard på da Internetz. Sluten, proprietär kod tillhandahållen av ett företag, och t ex ingen möjlighet att skala eller förändra innehållet för att passa synskadade bättre.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Oxå lite synd att ".flv" inte körs via QT för där rullar det på riktigt bra...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Man kan verkligen fundera över hur svårt det kan vara? Det är är ju ett känt gammal problem och rimligtvis borde det finnas stora resurser att åtgärda problemet eftersom det leder till missnöje och irritation hos användarna. Hur svårt kan det vara?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
har du testat att uppdatera systemet?
->programuppdatering

Yes

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Flash funkar dåligt på Mac, Adobe har inte fixat det än. Kan vara det till stor del.

Aha okej. Finns det någon information om hur snart det kan vara fixat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Yes

Aha okej. Finns det någon information om hur snart det kan vara fixat?

Hur snart? Har varit så ända sen kom, så du lär få vänta