Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Det är väl inte riktigt min genre, men lite respons ska du väl kunna få.
Det första jag märkte var att allting lätt väldigt ihopklistrat, allting satt bra i mixen, bortsett från någon resonanston i kompgitarren som överröstade leaden vid några få tillfällen (vid 4,23 bland annat), det kan du åtgärda med en smal EQ på just den frekvensen . Min personliga åsik är att du också kanske skulle prova mer med mickplaceringar för att få lite mer diskant, eftersom gitarren ska stå mitt i fokus. Jag vet att SM57 inet är så bra högst uppe i registret, men det skulle kunna lyfta musiken. Jag ser på bilden att du satt mikrofonen precis framför loggan, det är kanske inte så lätt att veta, men du skär av allting över 10kHz på det viset.
Lite andra småknep som ofta ger väldigt bra resultat i så här musik är:
*Dista basen lite lätt, gärna lite under sprickgränsen brukar funka i pop, men det kanske funkar bättre att låta den klippa i sån här musik. Pluggen overdrive i cubase gör detta ganska bra, algoritmen "chordy" på typ 16% lät bra i min senasete pop-mix, men prova dig gärna fram. Bas brukar ofta låta bättre om det hörs lite i mellanregistret också, även om dess huvudfunkttion är att ge en stabil botten.
*Dubba gitarrerna, d.v.s. spela in samma sak flera gånger och lägga det på varandra. Om du har tillgång till olika gitarrer kan det vara fruktansvärt snyggt att använda olika gitarrer till dubbningen, så att man får en mer komplex klang.
Annars låter det helt ok. Musikaliskt sett var det bra framfört och jag gillar att du använder specialeffekter som chorus och automatiserad panorering ganska sparsamt, så att det märks att de finns där, men inte stjäl all fokus i mixen.