Permalänk
Medlem

låg FPS i WoW!!

hej! Har märkt att fps:en i WoW för mig är ganska låg mot vad den brukar vara... i mycket befolkade områden så ligger den på 20-25fps. ligger annars runt 40-45fps när jag är på tomt befolkade platser.

GPU: Geforce 8800gt 512 mb memory clock :951MHz/core clock 650MHz
CPU:AMD Athlon 6000+ 3.24 ghz
Mobo: Asus m2n32 SLI-deluxe
3gb RAM 800MHz
22 tums skärm

Jag maxar spel som cod4 och cod5 (kan kanske sjunka ner till 35fps i actionfyllda scener..) men WoW tycker jag att fps:en borde ligga lite högre på.

Varför detta?

EDIT: har de senaste drivisarna

Permalänk
Medlem

Det var skummt, brukar i genomsnitt ligga på runt 80fps med nästan identisk hårdvara, det är utan SLI, och I Ubuntu Linux, kom inte ihåg vad jag fick i Windows. Har du nyaste drivrutinerna för graffekortet, och om du kör windows har du kört in chipset drivare osv?

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

kanske är värt att testa följande:

Citat:

If you have a dual-core processor add this to the first macro.
Code:

/console m2Faster 1

Tri-core
Code:

/console m2Faster 2

Quad-core
Code:

/console m2Faster 3

Dock har jag aldrig testat det så jag vet inte ifall det funkar eller inte. Sägs att det ska påverka fps så det kanske är värt att testa

Permalänk
Medlem

Har fullt uppdaterade drivrutiner till chipset och grafikkortet :/ testade /console m2Faster 1 grejen men verkade ej hjälpa.

Permalänk
Medlem

det är wow som är dåligt optimerat. jag har dualcore 3ghz 4 gig ram vista 64bit ati 4870 1 gig jag kör all grafik på maxx alla detaljer upplösning på 1920*1080 och när jag är i iron forge med folk ligger jag på 40fps när jag är i dalaran ligger jag på 20fps.

det skiljer sig mycke om du är på den nya expansionens kartor eller om du är i classic så som stormwind duskwood osv eller om du nu skulle vara i tex dalaran men i raids så påverkar det knappt inget där har jag 70fps i ulduar

Permalänk
Medlem

Aaa, för när jag raidar så ligger det nästan jämt runt 50-60fps
Annars inte.

Permalänk
Medlem

testa att ta bort alla addons. testa också att defragmentera h-disken du har det på. uppdatera också alla drivrutiner på datorn.

själv ligger man stadigt på 200 fps spelar ingen roll var man är. alltid samma

Permalänk
Medlem

tycker själv att det spelar ingen större roll om man har låga fps när man står afk och skryter med sin gear i dalaran eller ironforge det viktigaste är att man har en bra fps under raids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addebest
själv ligger man stadigt på 200 fps spelar ingen roll var man är. alltid samma

Sen vakna du..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjerkanN
tycker själv att det spelar ingen större roll om man har låga fps när man står afk och skryter med sin gear i dalaran eller ironforge det viktigaste är att man har en bra fps under raids

mm, det du säger är ifs sant

BTW, kan det bero på att hårddisken wow ligger på bara har 6% av utrymmet kvar? båda mina hårddiskar har 6% kvar bara ...

Permalänk
Medlem

Kan beror på att hårdisken är nästan full, men tror ej wow behöver 6% hd utrymme när det körs

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk

Grafiken (skuggorna och textures till 80 gear) förbättrades i 3.1
Det här kanske sänkte din fps ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightstrike
Grafiken (skuggorna och textures till 80 gear) förbättrades i 3.1
Det här kanske sänkte din fps ?

Ja, den har sänkt min fps med några snäpp. (min fps var väldigt låg innan också :/ )