Permalänk
Avstängd

Jag har ett litet problem... När jag ska bli Redoran House father så måste jag ha stöd av ytterligare två snubbar.

Den ene ger mig ett mission där jag ska slakta massa corprus, vilket går utmärkt. Den andre ger mig ett mission där jag ska till gnisis, snacka med en snubbe och samla in skatter.

Nu till problemet. Nån gång i början av spelet (för någon månad sen IRL) gick jag runt i gnisis och slaktade varenda bybo som befinner sig inomhus (så att ingen märker det). Nu finns det varken en skatteinsamlare eller folk att ta skatter ifrån. Hur ska jag göra, redoransnubben fortsätter bara att tjafsa om att jag ska snacka med skatteinsamlaren...

/edit: ska testa placeatpc i consolen... brb
/edit2: funkade utmärkt. glöm den här posten.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Jag har ett litet problem... När jag ska bli Redoran House father så måste jag ha stöd av ytterligare två snubbar.

Den ene ger mig ett mission där jag ska slakta massa corprus, vilket går utmärkt. Den andre ger mig ett mission där jag ska till gnisis, snacka med en snubbe och samla in skatter.

Nu till problemet. Nån gång i början av spelet (för någon månad sen IRL) gick jag runt i gnisis och slaktade varenda bybo som befinner sig inomhus (så att ingen märker det). Nu finns det varken en skatteinsamlare eller folk att ta skatter ifrån. Hur ska jag göra, redoransnubben fortsätter bara att tjafsa om att jag ska snacka med skatteinsamlaren...

/edit: ska testa placeatpc i consolen... brb
/edit2: funkade utmärkt. glöm den här posten.

hur exakt skrev du det kommandot?

var det
Player->placeatPC "Namn-på-snubben" 1.1.1 ?

Behöver oxå återuppliva en snubbe...det vart lite för mycket vevande med mitt Goldbrand longsword tydligen

ha det gött!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Avstängd

jag tryckte tab (så man får tredjeperson), gick in i consolen, klickade på min gubbe så att consolen ändrades till PlayerSaveGame och så skrev jag

placeatpc "namn",1,1,1

utan mellanslag mellan namn och ,1,1,1 alltså...

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Hmm...vaddå klickade på din gubbe?
Händer ju ingenting när man klickar på honom när man ser honom i 3dje person och consol nere

Jag behöver återuppliva Drinar Varyon i Ald-ruhn. Exakt hur skall jag skriva?

Fattar nada av detta

EDIT: Fick fram PlayerSaveGame i consolen och skrev följande
placeatpc Drinar Varyon,1,1,1

men det funka inte ju inte

EDIT 2: hehe, nu funka det! Glömde sätta namnet inom situationstecken (alltså sånna här ")

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Avstängd

[besserwisser]citattecken, inte situationstecken[/besserwisser]

drinar varyon, är inte det krukmakaren? behövs han till något? tror jag har haft ihjäl honom också...

Edit: Förresten, nu är jag archmaster i redoran

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

det e jag med...var ju inte så svårt.

Dessutom så hade han ju inga bra grejjer, bara en daedric dai-katana
Nä tacka vet jag killen som man måste döda för att bli KNight of the Dragon i Imperial Legion. han har en rustning på 250
fast han var rätt tuff har jag för mig.

Jobbigt att fixa fruar å skit dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar bara vad är det för skillnad på European collector's editions , och vanliga European utgåvan ?

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Avstängd

Kan man använda arenan till nåt annat än duellen med redoranarchmastern? Går det att köra gladiatorfighter och sånt?

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
Kan man använda arenan till nåt annat än duellen med redoranarchmastern? Går det att köra gladiatorfighter och sånt?

Japp, men då måste du tanka hem en plugin.
Leta här: http://morrowind.rpgdot.com/index.php

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Jag har gått med i thiefs Guild och ska ta en nyckel från en viss person (andra uppdraget)!
Hur tar man något från nån? jag kan ju inte bara slå han för det är typ 5 pers där inne!
tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

antingen så kan du sno den ur fickan på honom (tryck på ctrl så du får upp sneaksymbolen nere till vänster, gå fram till snubben och tryck space) eller så tauntar du honom tills han anfaller dig, och då är det fritt fram att dunka ner honom.

eftersom du verkar vara alldeles i början av spelet så kanske du inte har så hög sneak skill, så du kanske ska försöka med tauntgrejen istället.

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

vad betyder egentligen Taunt?
jag försökte med det och han sa bara
you are patetic (stavning)
och det blev taunt failed

Permalänk

då har du antagligen inte så bra på speechcraft heller ?
det bästa är antagligen att gå till fort moonmoth och tala med
Larius Varro där (Han är i källarnvånignen på dte stora stenhuset där)

Av honom får du en quest som går ut just på att slakta alla (förutom bartendern) i council club...Och ta nyckeln sen....

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Avstängd

taunt betyder att förolämpa. du kan antingen sitta och taunta tills du får taunt success några gånger (du går upp lite i speechcraft skill varje gång du lyckas) eller så kan du träna din speechcraft och komma tillbaka. men om du ska iväg och träna så tjänar du mer på att träna upp din sneak och security om du ändå ska vara tjuv.

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Jag tauntade på han tills han blev tokig och då började alla i rummet att attakera mig och jag dog på typ 1 sekund=)
några tips på ett bra vapen? jag är thief! bra på typ shortblade
några tips på bra armor vore också bra
alltså vart jag ska köpa det!

Permalänk

VARNING FÖR SPOILER

gå till kärringen i mage guildet som kan teleportera dig, åk till sadrith mora, spring till hamnen, ta en båt till Dagon Fel, när du kommer dit ska se åtr vänster så ser du 2 torn.

I ett av dem finns en mage som heter Sorkvild och har en bra hjälm, där finns också ett jäkla bra shortblade.

I det andra finns några fiender på nedre våningen och en orc i övre våningen som kan träna upp Unarmored till 100.

Det borde lösa dina problem (om du klarar fienderna och magen vill säga )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte en magisk shortblade och en skyddshjälm plus en rustning och skulle försöka mig på dom i baren eller vad det nu är!
det går ju inte att döda dom?
jag har inte ens lyckats döda 1 av dom!! hur svårt som helst liksom! är det något jag gör fel eller vad är det?

Tacksam för svar

Permalänk

om du har råd köp även (eller knyck )
greaves, boots left o right pauldron, och några armskydd....

Sen kan du börja så att du går till kärringen därnere i council club (den utanför rummet du kan hyra) och dödar henne först och
sen lockar du ner de andra en efter en....

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

gå ut i skogen och slakta djur för att gå upp i level. ta quests för fighters guild. köp eller sno bättre vapen och armor. du måste bli bättre på att fightas

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk

om du är tjuv så är du antagligen bra på light armor, eller hur....
nåväl, åk till ald-ruhn och gå in i fighters guild.
på nedre våningen finns en dörr med hög lock level (80 tror jag)
därinne finns fullt med glass armor (bästa light armor) och också lite orcish (medium, hyggligt dyrt) använd glass armorn och sälj orc armor och använd pengarna till att träna upp dina vapen och block skills....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, vad krävs det för lookpick för att få upp den där dörren då?

En lite fråga också!
Blockar man på nån speciell knapp eller gör den det av sig självt?

Permalänk
Medlem

Ähh vafan jag skiter i den här tjuvgrejen tror jag!
Jag tänker starta om!
Kan någon ge mig några bra tips på vad jag ska välja i början!!
typ vilken race stjärnteckes osv. vilket vapen jag ska skaffa i början och vad jag ska gå med i för guild för att komma igång lite!

jag har aldrig spelat ett sånt här typ av spel men tycker det är skojj...måste få en bra start!

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Jag har inte kommit längre än till nån jävla trollkarl som ligger och sover som jag tar saker ifrån!

Permalänk

tjuv är tamigf*n den roligaste karaktärsklassen i morrowind (custom tjuv självklart)

Själv har jag en Wood Elf -Custom Class (stealthinriktad)

Primary skills:

Short blade (100)
Security (100)
Sneak (100)
Light armor (100)
Marksman (95)

Secondary skills:
Mercantile (60)
Speechcraft (typ 90)
Acrobatics (100)
Athletics (typ 90)
Block (100)

Är förresten level 67 och Grandmaster i House Hlaalu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar inte hur du kan ha så jävla mycket i skills? jag spelade typ massa timmar igår och gjorde massa uppdrag åt fighters guild och är fortfarande level 1 och har inte gått upp så mycket på skillsen? har du spelat i typ 2 månader eller?

Permalänk
Medlem

Det är aslätt att gå upp i skill..... I det mesta iaf

Permalänk
Medlem

BTW: Jag är också Wood elf, tjuv/Marksman snubbe..... as skoj!!
Level 58

Permalänk
Medlem

Vart ska jag efter jag snott sakerna ifrån trollkaren som ligger på en kulle?

Permalänk
Medlem

Nån som har "Abandoned Flat" pluginen???!?!? Jag har den, men hittar inga hemliga gångar eller någonting!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajje
Alltså jag fattar inte hur du kan ha så jävla mycket i skills? jag spelade typ massa timmar igår och gjorde massa uppdrag åt fighters guild och är fortfarande level 1 och har inte gått upp så mycket på skillsen? har du spelat i typ 2 månader eller?

Du, jag ligger på level tre och har säkert lagt ner 10-20 timmar på spelet.
Att det ska vara så svårt att komma nån vart! Jag har lagt ner MW för gott tror jag, den där känslan när man riktigt sugs till spelet infann sig aldrig.:(

Visa signatur

««« »»»