Permalänk
Medlem

Ftp streaming...

Hej, jag vill kunna streama mina semesterfilmer till en annan dator i huset. ( För att slippa vänta på att dom blir färdig överförda ) OK jag har satt upp en fult fungerande ftp server med BulletProof i Windows. Jag kan skicka filer med servern men när jag ska streama lite musik. ( Testar med musik för det är lättare att ställa in. ) Jag använder vlc media player för att spela upp musiken men låten hinner bara spela i 1-2 sek felfritt innan den avbryts. Då står detta i ftp server loggen:
(000055) 2009-05-01 16:25:45 - Filmer (83.181.20.162) > 150 Data connection accepted from 83.181.20.162:53089; transfer starting for BassHunter - Vi Sitter I Ventrilo Och Spelar DotA.mp3 (2590720 bytes).
(000055) 2009-05-01 16:25:45 - Filmer (83.181.20.162) > started downloading 'C:\Users\...\test.mp3'.
(000055) 2009-05-01 16:25:45 - Filmer (83.181.20.162) > aborted downloading 'C:\Users\...\test.mp3' - (00:00:01 - 127,998 KB - 127,998 KBytes/s)
(000055) 2009-05-01 16:25:45 - Filmer (83.181.20.162) > 426 Cannot retrieve. Failed. Aborting

Varför funkar det i början och sen lägger den av? Går det att lösa?

Ps: Det händer exakt samma sak med filmer.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara dela ut mappen du vill streama ifrån ?

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte streama från en delad map? + att delade mappar har en stor förmåga att krångla... Framförallt när man har vista på ena datan och xp på den andra sen har jag en dator jag kör linux på-_-

Permalänk
Medlem

jag har vista/xp och det fungerar bra för mig att streama från dom burkarna iaf.

Permalänk
Medlem

Jag kör något liknande hemma hos mig och kan ju påpeka att om du försöker streama från ett annat nätverk (säg att du sitter på adsl någon-annanstans) så var jag tvungen att öka buffringstiderna i VLC.

Som standard är buffringstiden 300ms, vilket på ett adsl är alldeles för lågt ibland. (pågrund utav att http och ftp är tcp trafik och all trafik måste komma fram)

testa och öka buffringstiden till säg 5000ms, det tar lite tid att starta/spola i filmen men jag blev av med allt hack.. inställningen finns i

preferences -> input & codecs -> access modules -> FTP
ändra Chachin value in ms till något högre...

glöm inte att kryssa i "show advanced settings" på preference sidan för att se inställningen.

Permalänk
Medlem

Ok vad använder du för program för att streama då?

Permalänk
Medlem

Tack petabyte.se men jag får denna felkåd:

Din inmatning kunde inte öppnas:
VLC kunde inte öppna MRL:en "ftp://Filmer:*****@**.***.**.***/test.mp3 :file-caching=3000". Kontrollera loggen för mer detaljer.

Permalänk
Medlem

Ja... ftp streaming verkar ju funka så bra

Utdelade mappar är ju så mkt enklare

Du kan enkelt köra SMB mellan alla de operativsystem du radar upp.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Hmm men det känns som det blir lättare med ftp när jag ska streama till min linux burk. Har provat delade mappar men det bara krånglar där är det minsta problemet ett få flyt på ljudet^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robanswe
ja streamning via ftp är mycket bättre när det gäller till min linux datta-_- och delade mappar bara krånglar där är det minsta problemet ett få flyt på ljudet^^

Lite offtopic men vad är det som krånglar med SAMBA? Mest av nyfikenhet.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

får inte delade mappar att funka fortfarande-_- och att jag vill kunna köra det på alla oprativ system och kanske lysna på min hemma musik på jobbet där vi har vlc... Ok ontropic nu inga errors längre gjorde bara fel och det funkar fortfarande inte konstigt nog så bufrar den inte i 5 sek som den ska utan startar med än gång sen dör som vanligt...

Permalänk

Streama via delade mappar istället, mindre krångel.

Permalänk
Medlem