Muskampen 2025: Segraren korad!

MSN-virus som inte går bort med varken malwarebytes eller AVG?

Permalänk
Medlem

MSN-virus som inte går bort med varken malwarebytes eller AVG?

Tjenare!

Två av mina kompisar har ett sånthär jobbigt MSN-virus, som sprider sig vidare som en löpeld via länkar.
Man får tillexempel en länk med sin hotmail i, och vissa luras av det och klickar på den.

Har sökt igenom båda datorerna med programmet malwarebytes, och på ena datorn med AVG oxå.
Båda gångerna har jag kört full scan.

Någon som har erfarenhet och vet hur jag kan hjälpa dom att få bort det?

/Fredde

Permalänk
Medlem

Avinstalera msn. deleta mappen och instalera msn på nytt brukar hjälpa

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är något virus. Det kan vara att deras lösenord är på vift, så be dem byta lösenord istället.
Denna slutsats drar jag utifrån att det är ett ganska vanligt problem med MSN-spam och man får meddelanden då personens dator ifråga inte är på. Mao är det inte dom som skickar ut det.

Finns för övrigt redan en tråd om det. Skapad i förrgår i samma forumdel. Vad drar man för slutsats utifrån detta?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Inaktiv

Som Daniel säger; det är lösenordet som är kompromissat. Med största sannolikhet har den användaren även Facebook, med samma inlogg. Många av applikationerna på Facebook använder uppgifterna för att sprida saker vi Facebook (står to.m i en del av applikationerna), och likaså sker över MSN.

Har haft många vänner med samma problem, ALLA är lösta med att byta lösenordet på MSN.

Permalänk

byt lösenord och ominstalera msn

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Ett bra tips om man inte orkar ha olika lösenord överallt är att åtminstone ha två olika, ett på sin mail och ett på andra ställen. Detta av att man ofta anger sin mail när man reggar sig på dessa ställen. Då är det inte smart att det är samma.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Jag tror inte det är något virus. Det kan vara att deras lösenord är på vift, så be dem byta lösenord istället.
Denna slutsats drar jag utifrån att det är ett ganska vanligt problem med MSN-spam och man får meddelanden då personens dator ifråga inte är på. Mao är det inte dom som skickar ut det.

Finns för övrigt redan en tråd om det. Skapad i förrgår i samma forumdel. Vad drar man för slutsats utifrån detta?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Jag såg den tråden precis efter att jag postat den här.
Jag ska be dom byta lösenord, ifall det inte löst sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Som Daniel säger; det är lösenordet som är kompromissat. Med största sannolikhet har den användaren även Facebook, med samma inlogg. Många av applikationerna på Facebook använder uppgifterna för att sprida saker vi Facebook (står to.m i en del av applikationerna), och likaså sker över MSN.

Har haft många vänner med samma problem, ALLA är lösta med att byta lösenordet på MSN.

Okej, men... Varför gör facebook så man börjar skicka massa länkar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Ett bra tips om man inte orkar ha olika lösenord överallt är att åtminstone ha två olika, ett på sin mail och ett på andra ställen. Detta av att man ofta anger sin mail när man reggar sig på dessa ställen. Då är det inte smart att det är samma.

Det var ett bra tips, kommer jag nog börja använda.