Permalänk
Medlem

Huawei U1310

Hej!

Är det någon som har erfarenheter av Huawei U1310? Är väldigt billig på Telia just nu och den verkar passa mig. Har för tillfället en HP 614c som jag är missnöjd med (dålig batteritid, gillar att hänga sig ibland när det ringer osv.) och har också märkt att jag inte alls behöver en mobil med så mycket funktioner (iallafall inte när det kräver att man hostar upp en större summa och vill ladda mobilen varje dag).

Har sökt en massa men nästan inte funnit någon information alls.

-Är den något att ha alls?
-Hur är skärmen?
-Ljudkvalitén på mp3-spelaren, är den okej?
-Hur är batteritiden?

Är ju inte hela världen att beställa och sedan skicka tillbaks om man blir missnöjd, men känns ändå säkrare att fråga innan.

Tacksam för svar!

EDIT: Har nu beställt en, och bjuder gärna på en minirecension om intresse finns. Eller är det bara jag som är lite intresserad i vad en billig kinamobil kan prestera?

Permalänk
Medlem

Re: Huawei U1310

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Hej!

Är det någon som har erfarenheter av Huawei U1310? Är väldigt billig på Telia just nu och den verkar passa mig. Har för tillfället en HP 614c som jag är missnöjd med (dålig batteritid, gillar att hänga sig ibland när det ringer osv.) och har också märkt att jag inte alls behöver en mobil med så mycket funktioner (iallafall inte när det kräver att man hostar upp en större summa och vill ladda mobilen varje dag).

Har sökt en massa men nästan inte funnit någon information alls.

-Är den något att ha alls?
-Hur är skärmen?
-Ljudkvalitén på mp3-spelaren, är den okej?
-Hur är batteritiden?

Är ju inte hela världen att beställa och sedan skicka tillbaks om man blir missnöjd, men känns ändå säkrare att fråga innan.

Tacksam för svar!

EDIT: Har nu beställt en, och bjuder gärna på en minirecension om intresse finns. Eller är det bara jag som är lite intresserad i vad en billig kinamobil kan prestera?

Köpte själv en sån strax efter jul och är nöjd.dock saknas lampa/blixt så bilderna blir dåliga inomhus.
en annan sak är att det finns ej extra batterier till den.
Kontaktade telia ang batteri och fick till svar att dom säljer ej batterier till den modellen.
Tyvärr så får man klara sig med det som följer med.

Hittar ni batterier nånstans till denna så hör gärna av er.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Huawei U1310

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Köpte själv en sån strax efter jul och är nöjd.dock saknas lampa/blixt så bilderna blir dåliga inomhus.
en annan sak är att det finns ej extra batterier till den.
Kontaktade telia ang batteri och fick till svar att dom säljer ej batterier till den modellen.
Tyvärr så får man klara sig med det som följer med.

Hittar ni batterier nånstans till denna så hör gärna av er.

Trevligt. Hur är kvalitén på telefonen, känns det som en "kinamobil" (om du nu har erfarenhet utav såna)? Inga obehagliga buggar eller så heller?

Tycker det är skumt att man verkligen inte kan hitta något alls om den här på internet, inte jag iallafall. Går den under ett annat namn kanske?

Permalänk
Medlem

Det enda jag hittat om den är på tillverkarens hemsida,men där står inte mycket.
Den är snabbare i menyerna än min T650i,batteritiden hyfsad,hittar inget negativt.
Man fick mycket mobil för under 500kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Det enda jag hittat om den är på tillverkarens hemsida,men där står inte mycket.
Den är snabbare i menyerna än min T650i,batteritiden hyfsad,hittar inget negativt.
Man fick mycket mobil för under 500kr

Hur skulle du säga att ljudet på ljudutgången är? Läste en recension om en Huawei U120 (tror jag) och där störde de sig på brus.

EDIT: Och hur är mp3-spelaren är i den? Är det albumvy och sånt standard, eller är det någon hemsk kinesisk gröt där man måste trycka på grön lur för gå till nästa låt?

EDIT2: Har nu fått telefonen, väldigt trevlig. Blev förvånad över den högupplösta skärmen (240x320). Alltså lika hög som min 614c. Ljudet var även det rätt bra. Väldigt nöjd över telefonen, speciellt med tanke på att den bara kostade 500kr.

Permalänk

Funderar också på att köpa en Huawei U1310, tycker att det verkar vara en bra telefon för lite pengar och jag bryr mig inte särskilt mycket om märket. Nu undrar jag vad som var med i kartongen, har kollat lite på telias sida men det står inte. Är det något headset med så att man kan lyssna på Mp3 spelaren eller får man köpa det själv och var hittar man det i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elfwering
Funderar också på att köpa en Huawei U1310, tycker att det verkar vara en bra telefon för lite pengar och jag bryr mig inte särskilt mycket om märket. Nu undrar jag vad som var med i kartongen, har kollat lite på telias sida men det står inte. Är det något headset med så att man kan lyssna på Mp3 spelaren eller får man köpa det själv och var hittar man det i så fall?

Laddare, headset och usb-kabel.

Permalänk
Medlem

Vill också nämna att installationen av programvara på datorn fungerar som på deras 3G-modem. Alltså du pluggar in telefonen, och så kan du välja filöverföringsläge eller att installera programvara för telefonhantering (hantera kontakter, skicka/läsa SMS osv.). Mycket smidig funktion som jag tycker fler större tillverkare bör ta efter.

Permalänk
Medlem

Säjer sånna telefoner och kan bara säga att det är en otroligt grym telefon för det priset! Ganska lik SE's billigare telefoner trots att den är ca 1000kr billigare.

Displayen är schyst, lite lite mörkare än vad man är van vid, kameran saknar som sagt både fotolampa och blixt. Väldigt enkel telefon att ha och göra med, bra menysystem osv, ett bra köp!

Batteritiden är väl inte den bästa, ca 3 timmar tal.

Men för att vara så billig och att det är en 3G lur är det riktigt schyst!

Permalänk
Medlem

Någon fler som har testat den här mobilen och kan ge ett utlåtande? Ni som redan har den, funkar den fint eller har den börjat strula?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kid-klf
Någon fler som har testat den här mobilen och kan ge ett utlåtande? Ni som redan har den, funkar den fint eller har den börjat strula?

Har haft den sen julas och är väldigt nöjd. Den är extremt prisvärd. Batteritiden är helt ok/bra, beror på vad man gör så klart. Menyerna är bra men inte perfekta, visserligen gäller detta alla mobiler men man är väldigt begränsad vid filhanteringen (kan ej skapa mappar och sådant) Kameran är väl så bra en mobilkamera kan bli, dock får man MYCKET bättre bilder om man sänker upplösningen lite under max. Jag gillar även att den har ett standard 3.5mm hål för hörlurar, och det ljudet låter väldigt bra, men det kan bli ett svagt bakgrundsbrus med vissa (större?) lurar om man lyssnar noga..
I stort sett alla spel och program funkar, men nu kommer vi till den stora nackdelen, mobilen är lite trög. Många lite snyggare 3D spel laggar, menyerna kan bli lite sega om det finns många filer osv, men det finns dyrare modeller som är värre, och för 500kr på telia så ska man inte klaga.

MP3 spelaren är simpel men fungerar, klarar vanliga format och .m3u spellistor, men saknar (onödigheter) som att visa bild på albumet och sådant, dock kan man minimera och ha musik i bakgrunden till annat (men inte allt)

I lådan får man mobilen (duh) laddare, manual på 100+ språk, hands-free, usb-kabel. Programvaran finns på mobilen och installeras enkelt på datorn.

Den klarar micro-sd kort på max 2gb

Standard webbläsaren e halv-bra, men det spelar ingen roll när man kan köra Opera-mini.

För priset (500:- på telia) får man en väldigt trevlig mobil, och har man inte riktigt höga krav som tex fullt animerade menyer med alla grafiska effekter och "HD" mobilspel så är det ett säkert köp!

Visa signatur

Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI –– AMD Ryzen 7 3700X –– G.SKill Trident Z Neo RGB 2x16GB 3600MHz CL16 –– Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix 10GB –– Seasonic FOCUS SGX 650W –– Sabrent Rocket NVMe 4.0 2TB –– Noctua NH-U12A –– Lian Li TU150

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är extremt bra batteritid (fast nu jämför jag med min HP 614c;)).

När jag hade skruvat ner bakgrundsbelysningen lite så kunde jag ha telefonen i en vecka utan laddning, mer än godkänt för min del.

Och när det gäller kvalitén, väldigt bra! Har tappat min telefon ett antal gånger i asfalt och inte ens bakstycket trillar av. På min w810i (som för övrigt är en väldigt bra telefon) så trillade alltid bakstycket och batteriet ut när detta skedde.

Permalänk
Medlem

Måst bara fråga er i denna tråden en sak: Hur sätter jag på knapplåset? Eller är det rentav så att det bara finns automatiskt att välja på?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

håll inne * så får du på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arfide
håll inne * så får du på det

Tack! Lade märke till att det faktiskt är ett litet hänglås på *-knappen. Suttit och försökt med Nokias och SE:s normala knappkombinationer, utan framgång. Lite udda med bara en knapp. Tog över luren från min mor (som höll på att bli vansinnig på den) igår, så har inte hunnit pilla särskilt mkt.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

HUAWEI upplåsningskod.. SNÄLLA hjälp mej

Hej!
Är det NÅGON som har upplåsningskoden till huawei U1310?? Snälla ja BER dej,dela med dej... den är ju låst till telia men jag har comviq... skulle bli sååå enormt t acksam om någon kunde hjälpa mej.. ja menar NÅGON har väl ändå låst upp den?!?!

Tacksam för snabbt svar //Sarah