Permalänk
Medlem

Är det mitt grafikkort som är sönder?

Hej, alla glada.
Jag kan säga att jag inte är så glad för tillfället.

Jag har, under ett par veckors tid, upplevt att min dator inte hänger med så bra som den har gjort tidigare (i prestandaväg i spel).

Jag har fått väldiga FPSdrops i WoW när vi raidar (har väll fått lite fpsdrops, men inte så som jag kan få nu) Har alltid haft 20-60FPS (inga undantag).

Men så för ett par veckor sedan så började min dator krångla som sagt. Ibland kunde fps:en sjunka till 2-3 fps, ibland ännu mindre. Totalt ospelbart alltså. Men efter en restart på datorn, så fungerade det som vanligt igen.

Men så ikväll (har spelat flera timmar tidigare idag utan dessa problem som jag kommer skriva om nu) så började det komma upp massa artifacts. Har ALDRIG varit med om de tidigare. Jag startade om datorn direkt, och körde på stockclock. Loggade in på WoW, utan några problem, och det fungerade i 1 minut ungefär (fast med väldiga lagg).

Det kom även upp någon ruta nu, kommer inte ihåg vad det stod. Men någonting med att drivrutinerna har slutat fungera, och att windows kunde reparera dom. Men som det alltid är när windows har reparerat någonting så fungerar det ändå inte.

Startade om datorn, avinstallerade drivrutinerna till grafikkortet (via felsäkert läge) och installerade om dom igen (nyaste, hade även de nyaste tidigare).

Tog även ut datorn på balkongen och blåste bort allt damm som fanns. (och det var inte lite damm).

Tänkte att nu jävlar måste det fungera. Icke. Samma sak. Dock så hängde sig datorn och jag kunde inte göra ett skit. Och här sitter jag nu, på min bärbara.

Ska ha ett litet lan här i början på Juli, så jag börjar faktiskt bli orlig nu. (Har inga pengar för tillfället, allt går till mat och dottern ungefär).

Så... Har ni varit med om samma sak? Det låter ju som att det är grafikkortet som är sönder. Ska testa att installera Windows 7 imorgon, sitter på en betanyckel. Det träliga är ju att i början på juli så kommer Windows 7 sluta fungera 2 gånger per dygn.

Tips och trix uppskattas!!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

I början på Juli år 2010 ja, så du behöver inte oroa dig.

Jag skulle tro att det är ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Jag får verkligen hoppas på att det är moderkortet som var paj, för jag har nu beställt ett XFX Radeon 4890HD på avbetalning via komplett.

Men med min, vanliga, tur så kommer det väll vara moderkortet eller något annat sköj som är paj.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)