Slipstreama SP2 med vLite

Permalänk

Slipstreama SP2 med vLite

Hej!

Som jag har förstått så går det inte att göra än, och dessutom så finns inte ens SP2 för Vista på svenska.

- Kan man installera en Svensk Vista-version med engelska som språk för att kunna använda engelska SP2?

- Jag vill banta ner min vista-installation men jag måste ju kunna få sp2 på den när det släpps, och bantar jag ner den innan så kommer det inte gå att installera sp2, eller hur? Så finns det nåt sätt att fixa så jag kan få en vLitad Vista-version med SP2?

- Och ponera att funkar, vad händer då i framtiden när(om) SP3 kommer ut? Jag kommer ju inte kunna installera det rakt av utan behöver då göra om hela grejen igen samt installera vista på nytt.

Hoppas ni förstår vad jag är ute efter,

tack på förhand

/S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag hänger med till fullo:)

Och undrar själv lite samma sak, varför han nu inte fortsätter på vLite och uppdaterare det så man kan slipstreama SP2, enda jag hittar på hans hemsida är just: http://www.vlite.net/servicepack.html

Permalänk
Medlem

Normalt sett kan man inte blanda språk så där. Utan har du Svenska så får du ta Svenska uppdateringen. Den kommer att säga att du har fel version eller så.

Hur det går med att Slipstreama om man blandar huller om buller vet jag inte. Tvivlar på att det är en bra ide men du kan alltid testa om du har lust.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jag hänger med till fullo:)

Och undrar själv lite samma sak, varför han nu inte fortsätter på vLite och uppdaterare det så man kan slipstreama SP2, enda jag hittar på hans hemsida är just: http://www.vlite.net/servicepack.html

Har också läst den länken förut, men man får ju hoppas att han fixar det snart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Normalt sett kan man inte blanda språk så där. Utan har du Svenska så får du ta Svenska uppdateringen. Den kommer att säga att du har fel version eller så.

Hur det går med att Slipstreama om man blandar huller om buller vet jag inte. Tvivlar på att det är en bra ide men du kan alltid testa om du har lust.

Att blanda språk vill man nog inte göra, det blir bara fel förr eller senare.
Men grejen är den att jag vill installera om mitt OS ganska snart och jag vill dessutom kunna installera det med SP2, och eftersom jag kommer andvända(vill använda) vLite så måste jag ju se till att Installationen är uppgraderad med Service pack redan från start (med hänvisning till länken som tcntad postade), annars kommer jag sitta med en gammal windows-installation.

vad kan jag göra åt mitt lilla dilemma?

Permalänk
Medlem

när sp3 till vista kommer till svenska har du haft windows 7 i 1.5 år så tror inte du behöver oroa dig

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

sant! Men vad göra åt problemet? Nån som vet?

Har ni gjort nåt liknande?

Permalänk
Medlem

Jag hittade detta:
http://pecos-softwareworks.com/vista_image_capture/download.s...

Vet inte om det går att kombinera med vlite på något sätt...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den där länken var och är intressant:)

Permalänk

Tack! ska kika på det.

Annar hittade jag det här:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=134554

Dom säger i princip att man kan ändra nånting i regedit som gör att man kan uppdatera vista till sp2 trots att man "vLitat" den. Men förutsatt att man inte tar bort en massa saker?
Men om jag sedan vill vLita det Vista som är installerat och är uppgraderat till SP2, hur gör jag då? Hur gör jag en ISO av Vista som är installerat, inte det jag har på min DVD?

Permalänk

Appropå språk. Kan jag integrera andra språk i vLite så att jag kan använda Engelska SP2 för att uppgradera sen?

Om jag byter språk i windows, är min vista-version fortfarande inte kompatibel med den engelska? Alltså, är det bara ytligt och den är egentligen fortarande en svensk utgåva?

Permalänk
Medlem

Har du Vista ultimate kan du byta språkpaket men om jag fattat saken rätt så måste man ändå ha rätt språkversion på servicepacket man installerar. Vete tusan hur man gör om man lagt in flera språk samtidigt...

Permalänk

Jag har Home premium, men det verkar som att jag kan byta språk. Går bara in och ändrar inställningarna... Jag har för mig att språkpaketen är integrerade i Service Pack 1 för alla Vista-versioner.

Om jag försöker installera Vista SP2 med fel språk, kommer det sabba mitt OS eller kommer det bara inte gå att installera?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Jag har Home premium, men det verkar som att jag kan byta språk. Går bara in och ändrar inställningarna... Jag har för mig att språkpaketen är integrerade i Service Pack 1 för alla Vista-versioner.

Om jag försöker installera Vista SP2 med fel språk, kommer det sabba mitt OS eller kommer det bara inte gå att installera?

Nejdu, språken finns för Business och Ultimate via Windowsupdate som måste laddas ner:)

Annars skulle säkert vista ta bra mkt mer plats än vad det gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Nejdu, språken finns för Business och Ultimate via Windowsupdate som måste laddas ner:)

Annars skulle säkert vista ta bra mkt mer plats än vad det gör

Språkpaket finns endast för de som har Ultimate eller Enterprise.
Ej business.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Har du Vista ultimate kan du byta språkpaket men om jag fattat saken rätt så måste man ändå ha rätt språkversion på servicepacket man installerar. Vete tusan hur man gör om man lagt in flera språk samtidigt...

Japp ifall man har svenska Vista så måste man använda sig av SP2 som stödjer svenska.

Finns att ladda ner... men inte direkt ifrån Microsofts hemsida ännu.

Permalänk

Finns det att ladda ner? Var då? Har inte hittat den. Eller är det bara en RC eller beta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Finns det att ladda ner? Var då? Har inte hittat den. Eller är det bara en RC eller beta?

Här finns länkarna http://www.mydigitallife.info/2009/04/28/download-windows-ser...

Windows Server 2008 and Vista SP2 RTM (6002.18005)

Microsoft has finally compiled the final RTM version of Service Pack 2 (SP2) for Windows Vista and Windows Server 2008. As usual, the setup installer for Windows Vista and Windows Server 2008 SP2 have been leaked to Internet for free download by all, way ahead of official Microsoft release.

The final RTM of SP2 for Windows Server 2008 and Windows Vista has the file build version of 6002.18005, with full string of 6.0.6002.18005, as mentioned in article about SP2 RTM-Escrow, and confirmed by Windows Team Blog post. mychaelo has posted on My Digital Life forums the leaked Windows Vista and Windows Server 2008 standalone setup installers, for both 32bit and 64bit, in the form of RapidShare and DepositFiles HTTP download links plus torrents for BT download.

Permalänk

Tack, men jag hittade redan den!

Hoppas det funkar att slipstreama den på nåt sätt!

Permalänk

Jag kan ju passa på att nämna att jag har nu installerat SP2 på mitt svenska Vista Home Premium x64 ochdet funkar perfekt! så det är bara att ladda ner från ovanstående länk