lösenord till safari från ff

Permalänk
Medlem

lösenord till safari från ff

Tänkte gå över till safari från ff. Men jag lyckas inte flytta över lösenorden, bara bokmärkena.
Hittade något program som hette något i stil med lifehack, men vet inte hur säkert det är?

Hur gör man egentligen? I ff kan man ju importera från safari men inte exportera till safari vad jag har sett. Mycket irriterande.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Safari sparar lösenorder i "Keychain" medan Firefox sparar sina inbyggt i Firefox.
Jag tror det finns två lösningar på ditt problem.
1. Skriv in alla lösenord manuellt i Keychain
2. Om du vill kan man använda 1Password (googla det) för att hantera sina lösenord. Då kan man importera lösenord från Firefox och sen använda dem i Safari. 1Password kostar dock pengar.

Permalänk
Medlem

ok, tackar:) Jobbigt att det inte går att flytta på ett enkelt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1password är skitbra. Det kostar inte många korvören och är väl värt pengarna. Det blir betydligt enklare att hoppa mellan olika webbläsare då och dessutom kan man synka lösenordsdatabasen mellan sina macar om man har flera. Det borde funka på iPhone också men det vet jag inte hur dom har löst.

Utvecklarna är alerta också. Jag uppdaterade till Safari 4 samma kväll som den kom och då slutade det givetvis funka. Uppdateringen kom genast nästa morgon och nu funkar det finfint igen.

Permalänk
Medlem

EDIT: det löste sig.

Visa signatur