Buffalo rullar ut pyttelitet USB-minne

Permalänk
Melding Plague

Buffalo rullar ut pyttelitet USB-minne

Ett USB-minne som bara sticker ut fem millimeter från kontakten, det är Buffalos försäljningsargument med RUF2-PS.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jävlar asså!!

Hur fan kan man pilla in 16gb i en såndär haha

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

frågan är om man kan pilla ut det om man har stora fingrar...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
frågan är om man kan pilla ut det om man har stora fingrar...

Du får högerklicka på usbminnet i "Den här datorn" och klicka på "eject"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Praktiskt antar jag, svårt att bryta sönder den.

Permalänk

Undrar om man kan använda det till Vista ReadyBoost?
I så fall är storleken underbar

Visa signatur

DreamLighter has spoken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamLighter
Undrar om man kan använda det till Vista ReadyBoost?
I så fall är storleken underbar

Skaffa mer ram istället, billigare, smidigare och bättre.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Den är riktigt söt.

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | MSI P45 NEO-F | 2 x 2GB A-Data Vitesta | Sapphire Radeon HD4850 512MB | Intel X25-M G2 80GB SSD | 320 Samsung SpinPoint F1 | Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sapodilla
Den är riktigt söt.

haha, faktiskt.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
frågan är om man kan pilla ut det om man har stora fingrar...

Heh, precis. Alldeles för liten för min del. Vill gärna att den sticker ut ~2cm.

Permalänk

Skulle jag ha en sån som backup skulle jag garanterat tappa bort den.
Gillar att de döpt den till "Buffalo".

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Skulle jag ha en sån som backup skulle jag garanterat tappa bort den.
Gillar att de döpt den till "Buffalo".

Om jag fattar rätt så äre företaget som heter Buffalo och minnet heter RUF2-PS

Permalänk
Medlem

Undrar vad priset hamnar på?
Passar perfekt som (ett troligen ganska dyrt) dammskydd till usb-portarna i vilket fall som helst.

Visa signatur

DON'T PANIC!

Permalänk
Medlem

Har ju funnits att köpa minnen i den där storleken ganska länge, iallafall i 4 och 8gb versioner senaste ½ året iallafall.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPII.dll?ViewItem&item=280345535...

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Lite gammal nyhet iofs..

Fast bara jag som tycker tekniken blir äkligt smått ibland? vem behjöver så små minnen iofs är det ju praktios på laptops då usbminnen mm annars riskeras att brytas av i usbporten. fast tänk polisens jobb att ta fast tex barnporrsnubbar och så har de gömt massa små usbminnen överrallt. en polis som knappt vet vad de letar efter och det gömms ju lätt i en springa så nja.. för smått för min smak

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite gammal nyhet iofs..

Fast bara jag som tycker tekniken blir äkligt smått ibland? vem behjöver så små minnen iofs är det ju praktios på laptops då usbminnen mm annars riskeras att brytas av i usbporten. fast tänk polisens jobb att ta fast tex barnporrsnubbar och så har de gömt massa små usbminnen överrallt. en polis som knappt vet vad de letar efter och det gömms ju lätt i en springa så nja.. för smått för min smak

Kom igen, ska vi låta utvecklingen stanna av för att den utnyttjas av brottslingar? Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem

ge mig ett sådant minne och jag har garanterat slarvat bort det inom 10 min!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Du får högerklicka på usbminnet i "Den här datorn" och klicka på "eject"

:D:D

Helvete vilken lite grej :o!. Om man lägger ifrån sig den där försvinner den väl på nolltid, vi har ju 2 katter så de kommer antingen käka upp minnet eller ha bort det:p

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara hur man får plats med 16gb på den lilla biten?. Är lite sugen på att köpa en bara för att öppna och se hur de lyckats, eller någon här kanske har bilder eller vet hur det gick till?.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Heh, precis. Alldeles för liten för min del. Vill gärna att den sticker ut ~2cm.

... som flickan sa. (+ ett visst avsnitt av Howard Stern där en tävling hölls)

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite gammal nyhet iofs..

Fast bara jag som tycker tekniken blir äkligt smått ibland? vem behjöver så små minnen iofs är det ju praktios på laptops då usbminnen mm annars riskeras att brytas av i usbporten. fast tänk polisens jobb att ta fast tex barnporrsnubbar och så har de gömt massa små usbminnen överrallt. en polis som knappt vet vad de letar efter och det gömms ju lätt i en springa så nja.. för smått för min smak

Tror ju knappast minnet är lagrat i själva kontakten...

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
:D:D

Helvete vilken lite grej :o!. Om man lägger ifrån sig den där försvinner den väl på nolltid, vi har ju 2 katter så de kommer antingen käka upp minnet eller ha bort det:p

Tänkt vad den nya tekniken gör för läx-bortförklaringarna! Min katt åt upp min läxa!

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite gammal nyhet iofs..

Fast bara jag som tycker tekniken blir äkligt smått ibland? vem behjöver så små minnen iofs är det ju praktios på laptops då usbminnen mm annars riskeras att brytas av i usbporten. fast tänk polisens jobb att ta fast tex barnporrsnubbar och så har de gömt massa små usbminnen överrallt. en polis som knappt vet vad de letar efter och det gömms ju lätt i en springa så nja.. för smått för min smak

Tänk på barnen!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankwhite
... som flickan sa. (+ ett visst avsnitt av Howard Stern där en tävling hölls)

+1

Permalänk

På tok för lätt o tappa bort så små saker.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankwhite
... som flickan sa. (+ ett visst avsnitt av Howard Stern där en tävling hölls)

Hahaha!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Tror ju knappast minnet är lagrat i själva kontakten...

Nehä vart ligger det då?
Tillverkningstekniken verkar vara så bra att de bara utformar kontakttungan i kontakten som ett chip, smart tycker jag

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Jag har sett ett minne som var så stort som plasten i USB-kontakten + 2mm med skåror så man kunde få ut den med naglarna. dvs 12x12x2 mm stor.

Detta var ca 4 år sedan och minnet var 128MB stort.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Najs, gillar såna små prylar som inte sticker ut så mycket..

Skulle vilja ha en 3G modem i den storleken, för det är den man har i datorn hela tiden och den sticker irriterande ut...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite gammal nyhet iofs..

Fast bara jag som tycker tekniken blir äkligt smått ibland? vem behjöver så små minnen iofs är det ju praktios på laptops då usbminnen mm annars riskeras att brytas av i usbporten. fast tänk polisens jobb att ta fast tex barnporrsnubbar och så har de gömt massa små usbminnen överrallt. en polis som knappt vet vad de letar efter och det gömms ju lätt i en springa så nja.. för smått för min smak

Alla miljoner som spenderas för att stoppa utvecklingen för att censurera internet mot barnporr och stänga ute det hemska från allmänheten, istället för att använda alla resurser för att faktiskt ta fast dom?

Men, men alltid ska det finnas någon som ska se negativt på varje nyhet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner