Extern HD funkar inte

Permalänk

Extern HD funkar inte

Tjenare

Ville fråga varför min extern HD inte funkar, ska berätta först vad som hände. Det som hände var att min datorn hade gått sönder och jag kunde inte använda min extern HD så jag gick till en kompis för att låna datorn och då tog jag med mej HD och den kabel så att HD skulle funka ni vi vet säkert vilken kabel jag menar... fast den kabel var inte till HD den var till min dataskärm som var exakt likadan så jag tog den kabel som inte var till HD fast HD funkade med den kabel, så jag trodde att den var rätt kabel sen efter några dagar så fick jag tillbaks min dator så att jag skulle börja spela.................. sen efter jag hade kopplat allt så insåg jag att den rätta kabel till HD var ett annat inte bildskärmens så det jag gjorde var att jag tog Hårddiskens kabel och kopplade den till bildskärmen efter det så fick ingen bild så då sa jag, nej det här kabel är till HD och den andra är till skärmen så HD funkar bara nu med Bildskärmens kabel och Bildskärmen funkar bara med skärmens kabel så jag vet ej inte vad jag ska göra så att båda grejerna kan funkas samtidigt med sina respektiva gjejer,
så om det är någon som vet vad problemet är snälla säg det?

Tack

/Carloswow

Visa signatur

Asus M4N98TD EVO SLI || 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA || 1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III || Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 X 2 = 8G RAM || AMD Phenom2 X6 1055T ||Noctua NH-U9B SE || Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC SLI || Cougar PO 700W 80+ Bronze || Fractal Design Define R2, Titanium ||

Permalänk

Ja du, börja med att skriva så att man förstår.
Även om kontakten är samma så skiljer det troligen på vad transformatorn ger ut i Volt och milieAmpere/Ampere byter man hejvilt mellan olika produkter så kan man grilla saker och vissa funkar då det är inom toleranserna vad det tål. kan hålla en dag kan hålla 20år etc.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Haha.

"så då sa jag, nej det här kabel är till HD och den andra är till skärmen"

Rådigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyson-Fawlay
Haha.

"så då sa jag, nej det här kabel är till HD och den andra är till skärmen"

Rådigt.

Hehehe,det ska vara lite kul

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ja du, börja med att skriva så att man förstår.
Även om kontakten är samma så skiljer det troligen på vad transformatorn ger ut i Volt och milieAmpere/Ampere byter man hejvilt mellan olika produkter så kan man grilla saker och vissa funkar då det är inom toleranserna vad det tål. kan hålla en dag kan hålla 20år etc.

Men vettu vad jag ska göra ska jag fixa en ny skärmkabel till HD så att det funkar eller ska jag bara slänga HD ?

Visa signatur

Asus M4N98TD EVO SLI || 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA || 1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III || Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 X 2 = 8G RAM || AMD Phenom2 X6 1055T ||Noctua NH-U9B SE || Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC SLI || Cougar PO 700W 80+ Bronze || Fractal Design Define R2, Titanium ||