Få en scanner att funka till datorn?

Permalänk
Medlem

Få en scanner att funka till datorn?

Hej , Nu är det så här..jag jag senast formaterade min dator så gjorde jag en anpassad installation med nLite och tog bort bland annat scanner support..Nu har jag fått litet jobb av en kan man säga..jag ska scanna hundratals bilder jag har fått av honom som ska brännas på dvd & cds. Igår när jag skulle stoppa i cdn med drivrutinen så stod de att de inte gick att installera. Jag tänkte "wtf!? o_0" testa att installera om och sen imorse så kom jag ju på att jag hade tagit bort stöd av scanner med nLite. Nu undrar det finns inget sätt att få tillbaka stödet helst utan att formatera burken?

Mvh Notred

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa att gå in på kontrollpanelen, lägg till/ ta bort program, lägg till/ ta bort windows komponenter.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Du kan ju testa att gå in på kontrollpanelen, lägg till/ ta bort program, lägg till/ ta bort windows komponenter. [/QUOTE

okej ska testa de imorgon..jag ska iväg och träffa en kompis som jag sak sova över hos. Jag återkommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Du kan ju testa att gå in på kontrollpanelen, lägg till/ ta bort program, lägg till/ ta bort windows komponenter.

De verkar inte funka.

Permalänk
Medlem

Bara tänkte som en temporär lösning kan vara att köra med en Ubuntu Linux skiva och köra "live" från den och scanna och spara ned bilderna så kan du arbeta vidare med dem i Windows om du så känner för det.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Nu har jag löst de så att jag installade ett windows på en annan partion nu så nu funkar de med scannern. Nu har jag fått ett annat problem: När jag startar datorn ocjh välja vilket windows jag vill starta med så kan jag inte välja de med mitt Saitek Eclipse tangentbord:S