ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

Vad är ip till SweC servern då och när brukar folk vara inne?
Sugen på att prova coop

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Storleken på skärmen spelar ingen roll hur mycket processorn belastas.
En 1x1 cm stor skärm belastar processorn lika mycket som en 10x10 m stor skärm.

Nej men förstå mig rätt en 19" använder 1280*1024(om den inte är wide) som opptimal upp lösning,om man kör en annan tx 800*600 blir bilden suddig på en 19" lcd ,en 22" därimot har 1680*1050 (wide).....så därför kräver en större skärm mer änn en liten (ja jag vet inte ytan utan antalet pixlar).......

Permalänk
Medlem

Testade just Arma2 demot.
Men det fryser då och då i spelet under typ kanske 10sekunder.

Kör windows 7, 4gig ram, har spelet på min ocz vertex SSD, radeon 4850, soundblaster x-fi xtremegamer.

Det flyter på jättebra annars, bara det att det fryser till då och då.
Någon som varit med om något liknande?

Edit:
Sökte lite, och det verkar som att det är en hel del som har samma problem.
Kanske för att jag kör windows7.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
Det flyter på jättebra annars, bara det att det fryser till då och då.
Någon som varit med om något liknande?

Fragmenterad HD kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad heter assault rifle på svenska då? ^^ automatkarbin?
Heter det inte också kulspruta? machinegun är maskingevär..

Om jag har joggat och jag vet att jag snart kommer skjuta fiender så brukar jag ta en paus så att korshåret blir liten igen.
Men som jag sa förut.. man ser ju vart skotten BORDE flyga med den där lilla pricken som finns inuti korshåret. Men sen till det måste man ju lägga till eventuell bulletdrop.. men skotten borde väl inte flyga åt sidorna från "pricken"?

Jag överdrev när jag sa 40 och 50 m (lr nåt sånt) åt sidorna, det är snarare 1-3 m

Nu vet jag vad du menar Blackbird. Du menar Eeotech karbinen som cooper har.
Den har jag också problem med ibland, tycker skotten sitter på en massa konstiga ställen. Ibland går det bra att sikta dock. Antagligen så är den konstigt konfigurerad för ett visst avstånd eller liknande. Ibland är det svårt att se hur skotten går också för om det tar i ett träd vet man inte om skottet har rikorcherat eller om det är direkt från pipan.
Mitt tips är iaf att byta till en liknande karbin med ett redigt skånskt aimpointiskte istället för den där amerikanska skiten. Brukar finnas lite ammoboxes i campaigen.

Ett tips till nybörjare då: Om ni är ledare så lägg allt fokus på just det, att dina gubbar är i bra positioner om ni behöver dra er tillbaka osv. När man är 3 stycken och mindre då kan man som ledare vara mer som en i gruppen. Men över det så ska man inte vara upptagen av en massa action istället för att se över gruppen. Gäller både i MP och SP. Om alla i gruppen gör som ledaren säger så är det även ledarens fel om allt går åt helvete.

Permalänk

Finns på Steam nu, skulle väl egentligen inte kommit förrens i morgon men det skadar väl inte att det dyker upp en dag tidigare eftersom det är omöjligt att hitta i butik...

Jag ska iaf lira coop
Vet att vi körde OFP coop ett gäng härifrån för några år sen, finns folk kvar?

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Fragmenterad HD kanske?

Tror inte det, en nyinstallerad SSD och sen installerade jag spelet just idag

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Ett tips till nybörjare då: Om ni är ledare så lägg allt fokus på just det, att dina gubbar är i bra positioner om ni behöver dra er tillbaka osv. När man är 3 stycken och mindre då kan man som ledare vara mer som en i gruppen. Men över det så ska man inte vara upptagen av en massa action istället för att se över gruppen. Gäller både i MP och SP. Om alla i gruppen gör som ledaren säger så är det även ledarens fel om allt går åt helvete.

Tycker AI kompisarna är i vägen bara, dem dör ju som flugor..
Sen så vägrar dem lyda orders ibland, speciellt när dem ser en fiende, när dem ser en fiende så gör dem i princip vad dem vill och vägrar lyda några orders.
Jag brukar ofta säga åt mina 3 AI kompisar att lägga sig prone i nån buske typ 5 km bort från själva striden och sen ge dem hold fire order
Då brukar jag klara uppdraget myyyyyycket enklare, när jag inte behöver sitta barnvakt åt dem idioterna.

Om man kunde döda sina AI teammates men ändå fortsätta spela kampanjen som vanligt så skulle jag döda dem utan tvekan, och slänga deras lik i havet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra och rolig server? De flesta verkar halvkackiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tycker AI kompisarna är i vägen bara, dem dör ju som flugor..
Sen så vägrar dem lyda orders ibland, speciellt när dem ser en fiende, när dem ser en fiende så gör dem i princip vad dem vill och vägrar lyda några orders.
Jag brukar ofta säga åt mina 3 AI kompisar att lägga sig prone i nån buske typ 5 km bort från själva striden och sen ge dem hold fire order
Då brukar jag klara uppdraget myyyyyycket enklare, när jag inte behöver sitta barnvakt åt dem idioterna.

Om man kunde döda sina AI teammates men ändå fortsätta spela kampanjen som vanligt så skulle jag döda dem utan tvekan, och slänga deras lik i havet.

Testa att markera och tryck 3->"disengage". Annars 1->"Stop".
Dom springer aldrig iväg för mig. När jag kör campaignen och skall anfalla så sätter jag ut gubbarna i bra positioner. Sen flyttar jag dom en och en åt gången närmre. Då är ju bara 3:ai och det tar inte lång tid. Jag avancerar nästan aldrig i formation, bara om det är brottom eller om det är en eller två fiender man skall fimpa.
Har man också ett fordom så ställer man det en bit bakom med sjukvårdaren i som skytt, alla fiender som försöker avancera mot gruppen brinner på så sätt upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom springer aldrig iväg för mig. När jag kör campaignen och skall anfalla så sätter jag ut gubbarna i bra positioner. Sen flyttar jag dom en och en åt gången närmre. Då är ju bara 3:ai och det tar inte lång tid. Jag avancerar nästan aldrig i formation, bara om det är brottom eller om det är en eller två fiender man skall fimpa.
Har man också ett fordom så ställer man det en bit bakom med sjukvårdaren i som skytt, alla fiender som försöker avancera mot gruppen brinner på så sätt upp.

Göra samma sak här, flyttar dom en i taget och sätter ut dom på bra positioner så fort vi kommer in i farliga områden. Inte ovanligt att tar AIn fler fienden än jag gör eftersom jag ofta låter dem avancera först medan jag sköter observerandet lite länge bak:) Tycker det är skitskoj att köra på detta sett.

Dom sköter sig fint i det allra flesta fall men har ett problem som jag börjar störa mig på. Jag har dom på "danger"-mode och sagt åt dem "go prone". Trots det så får de för sig att sätta sig på huk när de tror de befinner sig i skydd. Problemet är att detta skydd kan vara en stolpe eller nåt...och soldaterna själva är aningen bredare Har fått AIn nerskjutet ett antal gånger p g a deras beslut att sätta sig upp när de är "bakom skydd". Jag tycker att när man har sagt åt dem att förflytta sig krypande så skall de alltid göra det.

Permalänk
Medlem

Man ska bara ha dem i danger-mode när man verkligen är i "danger". I danger mode så reagerar dom mer självständigt eftersom dom är i danger. Ha dem på Aware istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Man ska bara ha dem i danger-mode när man verkligen är i "danger". I danger mode så reagerar dom mer självständigt eftersom dom är i danger. Ha dem på Aware istället.

Danger är det högsta beredskapsläget, då om någon gång så borde de hålla sig krypande när man sagt åt dom kan man ju tycka. Och fara är dom ju definitivt i, de dör ju så fort de sätter sig upp

Men har sett att de gärna drar egna svängar när man har dom i "danger" och ber dom flytta till en ny position. De vill gärna krypa/gå omvägar längs husväggar och annat skydd istället för att förflytta sig över öppna ytor vilket är bra...om de bara kunde hålla sig krypande, eller bli bättre på att bedöma skyddet innan de sätter sig upp.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jahapp, då var MP-oskulden tagen. Spelade först på en COOP-bana där allt flöt på bra. Folk pratade (engelska!) och väntade snällt i helin tills den var full. Därefter flög jag iväg dem och de fick rösta på vägen om de ville hoppafallskärm eller bli nedsänkta i en skog Jättekul när man får beröm för att man tog dem fram säkert och snabbt!

Råkade klanta bort mig från den servern och letade efter nya. Hamnade på några riktiga jävla luffarservrar där folk pratade polska, spanska, tyska mm. Teamkilling var jättekul eftersom "helin aldrig kommer ändå". Jag fick hålla mig undan och försöka komma på en heli men det var ju kört, den blev sprängd av en jävla idiot med RPG direkt när den lyfte.

Annars är det skoj med folk som kör hummers och drar rakt ut i skogen, rakt motsatt från objective.

Lyckades sedan hitta en svensk server med trevligt folk, men de hade ju kartan avstängd, blev svårt att navigera eftersom jag inte lärt mig riktmärkena än.

MP verkar i alla fall sjukt skoj, något jag vill prova på lan/internet, men med folk som vågar prata i micen!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Asså.. mina AI teammates dör typ efter 2 sekunder om jag skulle göra så, ingen mening med att ens testa det där.

Permalänk

Fan vad sugen jag blir på att spela... Tre veckor kvar tills man e hemma och kan spela.

En fråga dock:

När man kör kampanjen, hur e det upplagt? Det verkar som att man e en grupp på fyra man som genomför uppdrag men det kan väl inte stämma? Det måste ju vara i plutons storlekt åtminstone om man ska ha någon som helst chans att ta ett anfallsmål...

Aaah, ser fram emot att ligga och vänta i buskarna på att pansarbassarna ska komma körande rakt in i min grupps eldöverfall. Fyra P-skott i vagnen så var det klart å betalt.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Såg att det var folk som snacka lite om Swec läsre som spela ihop, jag har dragit ner demot o testat lite. O är väll helt ok. Poängen som jag ser med det, verkar ju faktiskt vara coop o mulitplayer,

Är ni några som lirar o behöver en till, pm mig gärna så blir det ett köp ändå. Tack på förhand ,)

Permalänk
Medlem

Om någar här coopar är jag gärna med också. Har redan spelet.

Permalänk

Någon som har skivan testat mata in cd-key i Steam o fått ner den?
180kr dyrare digitalt.. Lite för dyrt.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats installera på Linux? (OpenSuSE 11.1 x64 distro)...

<e>Fick igång på installen nu.. Hört att det inte ska funka, men jag får väll prova.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal

ska det ens funka att göra så, det finns ju en lista på spel som man kan aktivera på steam

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal

Ja, det funkade inte för mig i alla fall.

<e>Jag prövade att lägga in det manuellt, men då står det bara "playing non-steam game" i friends list, och overlay (Shift+Tab) funkar inte..

Visa signatur

Permalänk

En sak som jag inte riktigt fått klart för mig är hur många kartor o uppdrag samt hur många MP-modes det finns totalt i spelet. Jag har fattat att man kan spela kampanjen i coop på 4 spelare och sen finns det lite kartor tror jag som man kan köra bl.a. team deathmatch i men mer har jag inte hajat.

Kan nån vara gullig o förklara detta lite?

Börjar blir farligt med cdwow nu, 2.5 vecka kvar till semestern och de anger fortf "väntar leverans", beställt 17 juni

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Det finns inga "kartor" bara en gigantisk ö.. Sen hur många uppdrag det finns.. Det skapas ju nya uppdrag hela tiden av folk

Visa signatur

Permalänk

Har någon här Sahrani (arma 1 ön) i arma 2? Det ska finnas ett sätt så man kan få den att funka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Asså.. mina AI teammates dör typ efter 2 sekunder om jag skulle göra så, ingen mening med att ens testa det där.

Ja då e det nog bäst du skiter i dom

Citat:

[i]
När man kör kampanjen, hur e det upplagt? Det verkar som att man e en grupp på fyra man som genomför uppdrag men det kan väl inte stämma? Det måste ju vara i plutons storlekt åtminstone om man ska ha någon som helst chans att ta ett anfallsmål...

Jag har väl kört mer än halva campaignen tror jag och ja det stämmer delvis.
Man är den lilla gruppen, när man anfaller så har man dock lite understöd man kan använda om man vill. Förutom buggarna så tyckte jag det ändå var samma stuk som de förra spelen, storyn är också bra. Men sen blandade dom in highcommand läget i campaignen och scenariosen. Där får du ju ha hur många soldater som helst i din grupp. Det är typ exakt som warfare var i Arma1 om du spelat det. Jag tycker detta var en fail från deras sida, tycker det är jäkligt enformigt. Men det är ju ändå MP:n man köper det för.

Just det i campaignen fick mig att kolla lite på servrarna istället, och blev lite besviken. Det är fortfarande främst evolution och domination som körs.
Så jag kan också vara med på lite coop om det behövs folk.

Permalänk
Medlem

Nej, inte jag i alla fall.. Varför vill du ha den föresten?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
ska det ens funka att göra så, det finns ju en lista på spel som man kan aktivera på steam

Sista desperata var ju att hoppas på att listan på Steam var ouppdaterad.
Tack för svaren! Då vet jag vad som gäller

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Nej, inte jag i alla fall.. Varför vill du ha den föresten?

Sahrani är större och mycket mindre krävande, jag testade nyss, det flyter på högsta! Lite buggar men det gick väldigt bra med tanke på att jag bara kopierade filerna från arma 1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StureTheTuna
Sahrani är större och mycket mindre krävande, jag testade nyss, det flyter på högsta! Lite buggar men det gick väldigt bra med tanke på att jag bara kopierade filerna från arma 1.

Landmassan i Sahrani är inte större än Chernarus. Att prestandan med Sahrani skulle vara bättre är ju inte så svårt att förstå när det ser ut som skit i jämförelse med Chernarus.