Ny speldator, budget ca 20k (exkl skärm, mus, tangentb.))

Permalänk
Medlem

Ny speldator, budget ca 20k (exkl skärm, mus, tangentb.))

Hallå!

Funderar på att bygga en ny burk med en budget på ca 20k (endast själva datorn):

- Datorn kommer primärt att användas för spel, men även för lite videoredigering.

- Datorn kommer att köra 2 skärmar samtidigt, en 30" primär och en 24" som sekundär.

- Vill gärna ha möjlighet att klocka, har dock ingen tidigare erfarenhet av det

-Vill gärna också ha tips på lämplig och säker lösning för att lagra mina egeninspelade videoklipp. Har funderat på att skaffa en bluray rw-brännare, och använda bluray skivor som lagring, men det känns inte klockrent. Tar gärna emot tips!

Jag vill gärna ha tips på vilka komponenter jag ska använda, det enda jag så här långt har beslutat mig för är att basera bygget på Intels i7 920 processor.

Tack på förhand!

Permalänk
Permalänk

Den här paketet gjorde jag med en sweclocker medlem och jag tycker att den ser jätte bra ut

Visa signatur

Asus M4N98TD EVO SLI || 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA || 1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III || Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 X 2 = 8G RAM || AMD Phenom2 X6 1055T ||Noctua NH-U9B SE || Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC SLI || Cougar PO 700W 80+ Bronze || Fractal Design Define R2, Titanium ||