Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Datorn startar men ingen bild på skärmen

Permalänk

Datorn startar men ingen bild på skärmen

Hej har nyligen köppt ny dator som jag byggt själv.
Datorn startar men det synns ingen bild på skärmen.
HD och power led Lyser konstant .
dvd läsaren står och tuggar och går ej att trycka ut.
på grafikortet lyser två röda lampor(HD4840)
har provat att resetta cmos men det fungerade ej heller....
Mycket tacksamm för snabbt svar:(
Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD phenom II 940 be
Processorkylare: stock
Moderkort: gigabyte ma790fx-ds5
Minne: 2x 2gb kingston hyper x ddr2 1066mhz
Grafikkort: asus hd 4850 pci-e
Hårddisk: WD bule 320gb & wd green 1tb

Visa signatur

Min rig: Phenom II 940 be | Gigabyte ma790fx-ds5 | kingston hyperX ram | asus hd 4850 | WD blue caviar 320GB | WD green caviar 1TB| CM storm sniper|| Windows 7

Permalänk
Medlem

har du kopplat in strömkabeln till grafikkortet ? om du har det kolla så att den sitter ordentligt

Permalänk

japp har provat det samt byta platts på ramminen och köra dom var för sig.

Visa signatur

Min rig: Phenom II 940 be | Gigabyte ma790fx-ds5 | kingston hyperX ram | asus hd 4850 | WD blue caviar 320GB | WD green caviar 1TB| CM storm sniper|| Windows 7

Permalänk
Medlem

Jises, snacka om rätt tillfälle. Hade exakt samma problem själv härom dan när jag byggde en dator.

Hade också ett HD4850 som lös på det sättet och datorn ville inte starta. Visade sig vara resett knappen var något fel på. ja drog ut alla start-sladdar och sånt och kortslöt sedan med en skruvmmejsel. och den fungerade sen. så testa att dra ut alla onödiga sladdar som chassie fläktar och startkablar från moderkortet och testa sedan att starta. ha bara 24-pin och 4-8pin till cpu i. testa sedan att stoppa tillbaka en sladd i taget.

Kanske inte det som är felet just den här gången men är värt ett försök. Symptomen visar exakt samma sak som min gjorde och det ser ut som även du använder ett Cooler Master chassi

Permalänk

Tack för svaret ska prova när jag får tid men verkar ganska lovande om det funkar så låter jag dig veta

Ps cassi: CM storm Sniper =D

Visa signatur

Permalänk

Fungerade inte.
ny bild:

som ni kan se har jag tagit ut moderkortet och bara kopplat in det viktigaste men fortfarande röda fula lampor....
hoppas ärkligen detta löser sig snart =(

Visa signatur

Permalänk

Kan problemet vara att bios inte stöder min cpu och måste uppdateras?
Har en gammal althon 64 5200 som bör fungera men måste åka och köpa lite kylpasta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du kollat i grafik korts manuellen vad dom två dioderna indikerar?
för det måste stå med där, kan ge dig ett tips om du har tur

Visa signatur

Not even my shadow knows where I'm

Permalänk

Bios uppdateringen löste problemet håller på att instalera windows 7 nu
tur att man hade amd i gammla burken =P

Visa signatur