Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Webhallen har lagt upp en Collector´s Edition nyligt. Blir att boka den till PC om inte den tredje verionen dyker upp snart. Fortfarande oklart vad som ingår i vad.

Ifall det där är det slutgiltiga priset blir det ett solklart köp. Om inte BioWare Edition är mumsigare förstås

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Vore intressant att se vad som kommer med de olika versionen. Själv köper jag endast CE etc om det är någonting "in-game", och då någonting som inte går att låsa upp ändå genom konsollen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Har sedan tidigare bokat Dragon Age till PC (399:-), har nu bokat Dragon Age CE till PC (649:-) också, i väntan på att få se vad som faktiskt skiljer, håller ögonen öppna efter "BE" också, om den nu kommer.

För mig har det hela tiden känts självklart att det är PC-versionen man ska ha, men har börjat fundera lite på PS3-versionen.

Är det någon som vet vad som faktiskt kommer att skilja mellan konsol- och PC-versionerna? Har försökt hitta info om detta, men tycker att det inte finns så mycket att gå på. Har dock förstått det som att det inte blir något användargenererat material för konsollerna?
Och rimligen borde ju PC-versionen kunna se bättre ut, med rätt hårdvara förstås...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Själva innehållet kommer vara identiskt på alla plattformar. Kontroller och interface kommer skilja av naturliga skäl.
Läste någonstans att konsollversionernas interface skulle vara delvis likt/baserat på det som Mass Effect hade.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Ok, var väl ungefär vad jag misstänkte.

Då känns det som att det lär blir CE/BE till PC och om det är så bra som jag hoppas så kanske det blir ett stycke PS3-version senare när den är billigare.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fan vilket dyrt spel detta kommer att bli.

12k på ny dator, sen 600 på collectors edition :/

Fy fan vad jag längtar

Permalänk
Medlem

Varit bortrest men har nu uppdaterat med bl.a nya "Creatures"

Här är också en introduktionsfilm som går igenom det mest grundläggande i spelet. Komplett med tyskt tal dessutom! Den går också igenom karaktärsskapandet i spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=5OY8q5tUkx0&eurl=http%3A%2F%2F...

http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=687827&forum...
Där är några filmer med dålig kvalitet också.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

En snabb fråga här för er som vet. Är spelet bara SP eller innehåller det något MP också? Samt undrar jag med om det stödjer co-op? Tycker Bioware varit väldigt snåla på stöd för co-op måste jag säga och det här spelet är ju som gjort för det med ett gäng polare i gruppen blir det så mycket roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
En snabb fråga här för er som vet. Är spelet bara SP eller innehåller det något MP också? Samt undrar jag med om det stödjer co-op? Tycker Bioware varit väldigt snåla på stöd för co-op måste jag säga och det här spelet är ju som gjort för det med ett gäng polare i gruppen blir det så mycket roligare.

Det är endast single-player. Den enda form av online-innehåll är "moddatabasen" där du kan ladda ner moddar in-game.

Hittade just den här länken också. Innehåller info om samlarutgåvan. Den ser bra ut får jag lov att säga http://ve3d.ign.com/articles/news/49074/Dragon-Age-Origins-Co...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är PC exclusive eller ska blir det en jävla console port? =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Någon som vet om det är PC exclusive eller ska blir det en jävla console port? =(

Det är ett multiplattformspel och släpps till Playstation 3, Xbox 360 och PC men utvecklades från början till PC så det är verkligen ingen kass konsoll-portning, snarare tvärtom

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orzammar har blivit uppdaterad! Kolla under "Platser" för mer info.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Förbokningen på CE ligger. Då var det bara å vänta, som gammal Baldurs Gate veteran så har man väntat på detta. Den spirituella uppföljaren!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

mm, ser ju vart du fått ditt nick från Skönt med Carsomyrdrop där

edit; enda jag inte testat lira BG2 som (ren klass alltså) är druid

Permalänk

Frågan är då om något faktiskt kan ersätta/uppfölja BG2? Inte i mitt hjärta.

Jag ser positivt på DA:O fast jag saknar lite ingame filmer och sånt, som ett demo?

Är det någon som vet hur ett Nvidia GeForce 6600 128Mb (som är baskravet för spelet) är jämfört med ett Nvidia GeForce 9400M - vilket fungerar bäst till spelet?

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Det är dock bara två veckor försenat. Det kunde varit värre.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli

Jag ser positivt på DA:O fast jag saknar lite ingame filmer och sånt, som ett demo?

Har du sett: "Gameplay Demo One: Grey Wardens and the Blight

Gameplay Demo Two: Prelude to the Battle of Ostagar

Gameplay Demo Three: The Battle of Ostagar

Gameplay Demo Four: The Signal Tower", om inte - så finns de i förstaposten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mortac
Jag tyckte det var häftigt att dom vågat sig på lite Marilyn Manson. Äntligen ett spel som inte verkar vara för barn. Finns inte så mycket på den fronten.

Jag tycker snarare Marilyn Manson och ultra-våldet gör det till ett barnspel. Fjortisar som tycker "d e jetehefti me blod o kropsdela!!!11 =DDDddd *sprutar*". Marilyn Manson är dessutom helt sjukt opassande musik för ett fantasy-spel.. Verkar som dom försöker nå ut till 14-15-åringar med sin marknadsföring.
Så fort ett spel innehåller massa våld är det ett "vuxenspel", allt annat är visst fjantiga barnspel! Dagens samhälle är tragiskt...
Men, men, vissa aspekter av spelet ser intressant ut, även om marknadsföringen har avtänt mig rejält på spelet.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauemi
Det är dock bara två veckor försenat. Det kunde varit värre.

Det kunde ha varit bättre, tänk på det!

Permalänk
Medlem

Ser så jiiila mysigt ut hoppas man kan lira det bara

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Tycker det bara är bra att dom delayar det lite, dom ska fan inte släppa detta spelet med ett flertal glitchar, då blir jag lite sur.
Så det är bara bra att dom tar sin tid och gör det riktigt.

Permalänk
Medlem

Så hinner priset på datordelar gå ner också, samt dollarn sjunka lite extra i värde osv. Så blir spelet inte dyrare än 12k totalt

Permalänk
Medlem

Så någon säker release date? Före Jul iaf eller?

Permalänk
Medlem

“Dragon Age: Origins will be released on November 3rd in North America and November 6 in Europe on Xbox 360 and PC. The PlayStation 3 version will follow later in November.” <<- från länken ovan

Permalänk
Entusiast

Tycker fler spel borde släppa benchmarks innan release, hade velat se hur spelet blir på min dator. Fast det bör inte vara några problem att spela med höga inställningar eller?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag skulle gärna se ett demo av spelet. Så jag får testa hur det är och hur det fungerar på min dator innan jag införskaffar det.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

De har sagt att de inte kommer göra ett demo av spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm total avsaknad av bra rollspel på sistone, sen kommer massor, först drakensang som man knappt hade hört talas om och var extremt bra. Sen Dragon age, och Divinity 2 nästan samtidigt. Plus att Disciples 3 kommer ungefär samtidigt, även om det inte är ett renodlat rpg längtar jag som tusan på det oxå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ge Drakensang ett försök till medans man väntar