Test av olika säkerhets-paket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Men frågan är HUR pass mycket bättre de verkligen är? Är de verkligen SÅ pass mycket bättre att de de är värda priset?

En del förtjänar det fulla priset, en del inte. Kaspersky t.ex. förtjänar varenda liten krona, även om det är svindyrt (599kr, sen nått på 400kr/år).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
Just det, det var så jag upptäckte det, har "avverkat" en gubbe på
Kaspersky supporten, hans slutkommentar var att man måste räckna med at AV programmen sloar ner uppkopplingen....köper jag, men inte med 40-50% trots att det rör sig om hastigheter över 40mbits. Har ringt upp dom och nu har nästa gubbe tagit vid, nu skall huvudkontoret kopplas in...
fortsättning följer.

Väntar med spänning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Nämen, va som fan

-04 började jag iofs på tumba gymnasium, dock gick jag på skogsängskolan tills dess.

Men vafasen har inte du "alltid" bott där nere?.

Här nere? xD Tillåt mig säga "lol" Stockholm och Karlstad ligger faktiskt bredvid varandra

Jag och mina bröder är uppväxta här på Hammarö, men båda mina bröder har varsin lägenhet i Stockholm. Dock så bor endast en av dem där, då den andra bor i Denver med sin amerikanska brud till oktober, då båda flyttar hit

Citat:

Jaja.

8MB/s, ganska rapp lina mao

Tja. Det roliga med det, är ju att jag ~70 Mbit/s på ta emot och ~5-7 Mbit/s på skicka I XP får jag över 300 Mbit/s på ta emot och över 40 Mbit/s på skicka. Konstigt det där, men nu har jag i alla fall en normal lina ^^

Citat:

Tycker att Norton 360 v3 är värt att iaf testa de 30 dagar som går:)
Jag tycker det funkar riktigt bra, rätt snabb och enkel.

Kanske skulle menyerna och inställningar vara lite bättre, men kan vara jag som bara var blind.

Har inget o säga om det där förrens jag har testat det, så nu har du första ordet om programmet ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
ja har kört både fsecure kasperys avg nod32 under åren och tyvärr så finns det problem med dom alla tex fsecure slöar systemet ganska mycket speciellt om man kör som ja utan att starta om på några månader men det värsta som drabbat alla som ja listat upp är alla falska varningar på gamla program tex ja kör ett program som heter statsbar och har kört det i många år och hälften att av programmen anser att det är ett virus vilket är skitsnack. och sen har vi skiten nu förtiden att nästan alla av program efter en update vill starta om systemet urlöjligt. Nu förtiden så kör ja endast med comodo firewall free utan bekymmer

Ingen/Inget är perfekt, o det säger faktiskt allt i detta syfte ^^ Det där med att man måste starta om datorn efter en stor uppdatering, är ju nästan samma sak som att du måste stänga av ett spel för att kunna uppdatera det korrekt, o sen starta det igen. Men visst, jag håller med dig

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
ja har kört både fsecure kasperys avg nod32 under åren och tyvärr så finns det problem med dom alla tex fsecure slöar systemet ganska mycket speciellt om man kör som ja utan att starta om på några månader men det värsta som drabbat alla som ja listat upp är alla falska varningar på gamla program tex ja kör ett program som heter statsbar och har kört det i många år och hälften att av programmen anser att det är ett virus vilket är skitsnack. och sen har vi skiten nu förtiden att nästan alla av program efter en update vill starta om systemet urlöjligt. Nu förtiden så kör ja endast med comodo firewall free utan bekymmer

Jag hittade fan bara 2st punkter där. Nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serajo
Jag hittade fan bara 2st punkter där. Nice.

Haha, precis xD Var lite rörigt o läsa, men det gick.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Haha, precis xD Var lite rörigt o läsa, men det gick.

Men det va jobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Men det va jobbigt

Haha, jao

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Varför inte ladda hem vilken trailverision som helst tex. kaspersky nod32 f-secure. o när tiden gått ut byter du ut din ip-adress. o gör om samma sak igen

Permalänk
Medlem

Att en test-period av något program går efter ens IP-nummer, visste jag inte Tack, Zeepax!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kört många tusen timmar utan AV - utan problem. Dock kör jag gratisvarorna CCleaner, SpyBot, Malwarebytes Anti-Malware, SpyWareBlaster, SuperAntiSpyWare, a2Free, Advanced System Care då och då som ibland hittar nåt skit, mestadels "snälla" saker. Brukar köra igenom alla dessa 1 timme/vecka.

1. Tror att beteendet på internet spelar mycket stor roll då det gäller hur mycket skit man får in.

2. Var försiktig med att besöka suspekta sajter, klicka aldrig på sk "erbjudanden" och skumma "downloads", särskilt piratnycklar, om du är osäker.

3. Håll koll på att din hårda BV är aktiverad och rätt inställd. Windows mjuka FW bör vara påslagen.

4. Håll koll på att din Windows är uppdaterad. Installera och använd Windows Defender.

5. Ta backup på dina viktigaste filer + systempartitionsbackup då och då

De här reglerna ersätter inte ett bra AV-progg utan kan ses som ett komplement. Har du redan ett AV kan du trots det använda mina rekade proggs ovan.

Som sagt, jag kör inget AV-progg och klarar mig utan mha ovanstående punkter.

Många gånger jag hjälpt andra har jag installerat någon gratis AV, vilket för de flesta är bättre än ingenting, men det segar ju ner en del.

Många Linuxnördar menar att man slipper tänka på alla Windows säkerhetsrisker om man kör tex Ubuntu som är gratis och duger till 90% för de allra flesta som bara surfar, kör OpenOffice (gratis), spelar video/mp3, Skype, chatt, mess mm.

Permalänk

Vilka gratis antivirus kan söka igenom enskilda filer och mappar?
(på smidigt vis, typ genom högerklick)

Jag kör Avira nu och de har endast den funktionen i betalversionen, -går inte öht att välja enskilda mappar/filer att söka igenom. (man får lova att söka genom hela datorn eller en hel hårddisk. mina dokumentmappen är enda mappen som går att välja)
Mycket tråkigt då man laddat hem en fil och vill kolla den utan att behöva söka igenom massa annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln
Vilka gratis antivirus kan söka igenom enskilda filer och mappar?
(på smidigt vis, typ genom högerklick)

AVG Free.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Har lagt till Kaspersky Internet Security 2010 i listan.

Visa signatur

Permalänk

trevligt resonerat med alla skydd där måste jag säga^^

jag har några saker jag vill fråga på tråden och påpecanden det gäller ämnet.

1. många av företagen håller på att släppa sina 2010 versioner blev lite sockad av att Kaspersky och panda släppte sina nu.

2. jag undrar också vart norton hatet kommer ifrån deras 2009 versioner är bland det bästa som jag har haft men ändå hatar folk det när det är det bästa och Kaspersky är förstås också skit bra med 2010 versioen hittade 13 virus som 2009 inte hittade^^

3. kommer du släppa ut nåt (gratis) program för dom snålla du kan testa. dåp menar jag typ ett AV plus firewall plus AS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siferhumen

Tack

Citat:

1. många av företagen håller på att släppa sina 2010 versioner blev lite sockad av att Kaspersky och panda släppte sina nu.

Ok.

Citat:

2. jag undrar också vart norton hatet kommer ifrån deras 2009 versioner är bland det bästa som jag har haft men ändå hatar folk det när det är det bästa och Kaspersky är förstås också skit bra med 2010 versioen hittade 13 virus som 2009 inte hittade^^

Jag hatar inte Symantec's 2009-version av Norton. Den utgåvan är faktiskt deras bästa sedan 2004-versionen, men den är inte perfekt. Kaspersky's 2009-utgåva är nästintill perfektion om du frågar mig.

Citat:

3. kommer du släppa ut nåt (gratis) program för dom snålla du kan testa. dåp menar jag typ ett AV plus firewall plus AS.

Kanske. Vi får se. Jag tycker dock att det är mer värt att ladda hem ett program som kostar, o använda test-versionen. Lite bättre skydd än Avira, Avast, med flera.

Visa signatur

Permalänk

Microsoft Security Essentials (beta) (gratis)
kan laddas hem här:

http://blogg.tkj.se/ladda-hem-microsoft-security-essentials-b...

och beskrivs här:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/microsoft-security-...

och är värd att prova.

Tillägg:
För en stund sedan varnade och avlägsnade MSE

exploit:HTML/lframeRef.gen

Vad är detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
kan laddas hem här:

http://blogg.tkj.se/ladda-hem-microsoft-security-essentials-b...

och beskrivs här:
http://www.addictivetips.com/windows-tips/microsoft-security-...

och är värd att prova.

Hmm scannar det inkommande mail?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jaha Symantec släppte Norton internet security / antivirus 2010 Beta för ett tag sen som har stöd för Windows 7:)

Hemsida:
http://community.norton.com/norton/board/message?board.id=nis...

Länk för nerladdning:
http://www.symantec.com/norton/beta/

Recension & Forumtråd för NIS 2010 Beta
http://community.norton.com/norton/board/message?message.uid=...

Har inte testat det själv än, utan tänkte jag skulle tipsa om det nu så ni iaf kan testa det och se vad ni tycker om det:)

Ska själv testa det asap, iaf så fort jag installerat windows 7.

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har några saker jag vill fråga på tråden och påpecanden det gäller ämnet.

2. Nortonhatet gäller tidigare versioner av Norton AV. Illa programmerade versioner som bla skapade 10 processer som gjorde burken skitslö + var nästintill omöjlig att avinstallera utan hjälp från supporten. På den tiden spenderade Norton mer resurser på marknadsföring än på att göra en bra produkt. I dagsläget med senare versioner tycks det blivit bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är detta?

Har tyvärr ingen aning :/

Citat:

Jaha Symantec släppte Norton internet security / antivirus 2010 Beta för ett tag sen som har stöd för Windows 7:)

Hemsida:
http://community.norton.com/norton/board/message?board.id=nis...

Länk för nerladdning:
http://www.symantec.com/norton/beta/

Recension & Forumtråd för NIS 2010 Beta
http://community.norton.com/norton/board/message?message.uid=...

Har inte testat det själv än, utan tänkte jag skulle tipsa om det nu så ni iaf kan testa det och se vad ni tycker om det:)

Ska själv testa det asap, iaf så fort jag installerat windows 7.

Tror dock inte de kommer lyckas när de har släppt den fullständiga versionen

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Vad är detta?

För en stund sedan hittade jag:
http://www.microsoft.com/security/portal/Entry.aspx?name=Expl...

Permalänk
Avstängd

Hej!
edgren har du prövat "bitdefender total security 2010"? om du har vad tycker du om det?
Mvh Robert

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
Hej!
edgren har du prövat "bitdefender total security 2010"? om du har vad tycker du om det?
Mvh Robert

Jag har tyvärr inte testat BitDefender Total Security 2010 än. Tänkte testa 2010-utgåvorna vid tillfälle nu under hösten. Lär nog bli innan näst-nästa fredag, då jag ska sitta o nöta Operation Flashpoint: Dragon Rising

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glad nyhet till de som ville ha allt på en hemsida!

Jag har installerat Windows 7 Ultimate på den gamla hårddisken och testar de olika säkerhets-programmen lite mer. När jag väl har testat de program som finns i denna tråd, kommer jag slänga upp allt på en mycket stilren och lättnavigerad hemsida, där ni kan kommentera och även skriva egna tester.

De program som jag redan har testat, är F-Secure Internet Security 2010, BitDefender Total Security 2010, avast! Home Edition Free och McAfee Internet Security 2010. En del program, som t.ex. Panda, stödjer tråkigt nog inte Windows 7 än, så de får vänta.

Release-datumet är ännu okänt. Jag vill ju inte sätta press på mig själv

Fyfan sikken krångligt inlägg jag skrev >< Orkar inte tänka nu, alltså! =P

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Glad nyhet till de som ville ha allt på en hemsida!

Jag har installerat Windows 7 Ultimate på den gamla hårddisken och testar de olika säkerhets-programmen lite mer. När jag väl har testat de program som finns i denna tråd, kommer jag slänga upp allt på en mycket stilren och lättnavigerad hemsida, där ni kan kommentera och även skriva egna tester.

De program som jag redan har testat, är F-Secure Internet Security 2010, BitDefender Total Security 2010, avast! Home Edition Free och McAfee Internet Security 2010. En del program, som t.ex. Panda, stödjer tråkigt nog inte Windows 7 än, så de får vänta.

Release-datumet är ännu okänt. Jag vill ju inte sätta press på mig själv

Fyfan sikken krångligt inlägg jag skrev >< Orkar inte tänka nu, alltså! =P

Tillägg om det inte redan finns-

Avast Antivirus och NIS/NAV 2010 stödjer Windows 7 fullt ut:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Tillägg om det inte redan finns-

Avast Antivirus och NIS/NAV 2010 stödjer Windows 7 fullt ut:)

Redan testat avast! Home Edition Free. Symantec krävde mitt VISA-kortnummer för att kunna ladda hem en prov-version, så nej tack! Ska kontakta dem o få hoppas på att samma visa som med 2009-utgåvan händer igen

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Redan testat avast! Home Edition Free. Symantec krävde mitt VISA-kortnummer för att kunna ladda hem en prov-version, så nej tack! Ska kontakta dem o få hoppas på att samma visa som med 2009-utgåvan händer igen

Ehm nej det kräver dem inte, däremot kan de vilja att du ger dem din mail adress..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehm nej det kräver dem inte, däremot kan de vilja att du ger dem din mail adress..

Jo, det gör dom.

symantec.com > Norton > Downloads > "Free Trail Software Try our products for 30 days before you buy." > Norton Internet Security 2010 > Sign Up for My No-Risk Trail > "Opt-out Trial: Please use a credit or debit card to set up your account. Staying protected all year is easy. After your 30 day trial period, your credit or debit card will automatically be charged $64.99 (plus applicable taxes) without any additional action by you so that you can continue to use and be protected by your Norton Product for an 11 month subscription period."

Som sagt, nej tack! Har du en bättre länk, skriv gärna upp den här. Kontaktar annars dem o ber att få en giltig produkt-nyckel för 3 datorer som test. Vägrar dom ge mig en sådan och hänvisar mig till sidan ovan, så skiter jag i att testa Norton-skiten

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Jo, det gör dom.

symantec.com > Norton > Downloads > "Free Trail Software Try our products for 30 days before you buy." > Norton Internet Security 2010 > Sign Up for My No-Risk Trail > "Opt-out Trial: Please use a credit or debit card to set up your account. Staying protected all year is easy. After your 30 day trial period, your credit or debit card will automatically be charged $64.99 (plus applicable taxes) without any additional action by you so that you can continue to use and be protected by your Norton Product for an 11 month subscription period."

Som sagt, nej tack! Har du en bättre länk, skriv gärna upp den här. Kontaktar annars dem o ber att få en giltig produkt-nyckel för 3 datorer som test. Vägrar dom ge mig en sådan och hänvisar mig till sidan ovan, så skiter jag i att testa Norton-skiten

Va som fan, skumt.. Jag behövde inte det när ja laddade ner från deras hemsida

Nåväl, svenska har du här:
http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_MAIN.entry25?page=Tri...

Nåväl, för mig funkar det fint, kanske kunde kört på annat färgval bla..

Ska se om jag kan knåpa ihop nåt iaf :P..

Permalänk
Avstängd

Det finns att ladda ner på nortons hemsida utan att ange något.
Tror du måste ange meil när du installerar , men om du är offline så slipper du det också.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Va som fan, skumt.. Jag behövde inte det när ja laddade ner från deras hemsida

Nåväl, svenska har du här:
http://www.symantecstore.com/dr/sat4/ec_MAIN.entry25?page=Tri...

Nåväl, för mig funkar det fint, kanske kunde kört på annat färgval bla..

Ska se om jag kan knåpa ihop nåt iaf :P..

Tack! Är rätt så intresserad över hur de har fixat 2010-utgåvan, så jag ska genast in i Windows 7 Ultimate och prova ^^

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

har du testat norton nu?
Mvh robert

Visa signatur