Test av olika säkerhets-paket

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för ett något sent svar.

Jo, man kan ladda hem en prov-version av NOD32, precis som väldigt många andra program. Du hittar nerladdningen här. Det är otroligt korkat om man vill använda 2 antivirus-program samtidigt. Varför? Jo, för det första blir det en konflikt mellan dessa 2 antivirus-programmen, sedan behöver man inte ha 2 antivirus-program. Är man missnöjd med det ena och är sugen på ett nytt, ska man avinstallera det och installera det man är intresserad av.

Har lagt till Panda Global Protection 2009 i listan.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Ber om ursäkt för ett något sent svar.

Jo, man kan ladda hem en prov-version av NOD32, precis som väldigt många andra program. Du hittar nerladdningen här. Det är otroligt korkat om man vill använda 2 antivirus-program samtidigt. Varför? Jo, för det första blir det en konflikt mellan dessa 2 antivirus-programmen, sedan behöver man inte ha 2 antivirus-program. Är man missnöjd med det ena och är sugen på ett nytt, ska man avinstallera det och installera det man är intresserad av.

Har lagt till Panda Global Protection 2009 i listan.

Du verkar ha testat det mesta i Virusprogram, vilket skulle du rekommendera?

//Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Du verkar ha testat det mesta i Virusprogram, vilket skulle du rekommendera?

//Tommy

Jag skulle faktiskt rekommendera Kaspersky Internet Security 2009 v8.0.0.506 om du har en stark dator. Annars fungerar ESET NOD32 ANtivirus v3 med Windows-brandväggen riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag skulle faktiskt rekommendera Kaspersky Internet Security 2009 v8.0.0.506 om du har en stark dator. Annars fungerar ESET NOD32 ANtivirus v3 med Windows-brandväggen riktigt bra.

Okej, då vet jag.
Tackar för förslagen

//Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, då vet jag.
Tackar för förslagen

//Tommy

Varsegod

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varsegod

Vad anser du är en stark dator?
Räcker min bra till Kaspersky? och är det 30 dagars trial?

MSI DKA790GX Platinum / (Tillfälligt) AMD Sempron 64 LE-1250 45W, 2,2Ghz (1.29v) @ 3300MHz (1.4v) Stepping CAAFG 0804GPMW / Thermalright SI-128 SE med Noctua (NF-P12) 120mm fläkt / 2x1024Mb Crucial Ballistix PC6400 800Mhz 4-4-4-12 2T (2.2v) @ 942Mhz 5-5-5-15 2T (2.2v) / OCZ StealthXStream 600W

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad anser du är en stark dator?
Räcker min bra till Kaspersky? och är det 30 dagars trial?

MSI DKA790GX Platinum / (Tillfälligt) AMD Sempron 64 LE-1250 45W, 2,2Ghz (1.29v) @ 3300MHz (1.4v) Stepping CAAFG 0804GPMW / Thermalright SI-128 SE med Noctua (NF-P12) 120mm fläkt / 2x1024Mb Crucial Ballistix PC6400 800Mhz 4-4-4-12 2T (2.2v) @ 942Mhz 5-5-5-15 2T (2.2v) / OCZ StealthXStream 600W

Ja, jag länkade till en 30-dagars prov-version.

Jag har en Intel Pentium 4, 3.20 GHz med 3.24 GB GDDR2 o KIS segar ner min dator någotlunda mycket. Avgör själv, men det bästa vore ju om du testade säkerhets-programmet själv o ser med egna ögon hur din dator beter dig.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Konfigurerar man bara KIS rätt (utan att göra avkall på säkerheten något nämnvärt, ifall man nu inte är lite paranoid av sig) så fungerar det fantastiskt bra även på en dator av modell "gammal" eller "ny svagis".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Konfigurerar man bara KIS rätt (utan att göra avkall på säkerheten något nämnvärt, ifall man nu inte är lite paranoid av sig) så fungerar det fantastiskt bra även på en dator av modell "gammal" eller "ny svagis".

Mycket sant

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får prova sen och se om jag blir nöjd. Tack för all hjälp.

Skulle prova installera Kasperskyn, men det gick inte. Den sa att jag skulle ta bort ett program som heter ALWIL Software Avast 4.0
Det roliga är att jag har inget sånt program i datorn.

Visa signatur

Permalänk

Efter att varit tillbaka till F-Secure ett tag upplever jag än en gång att FS på något sätt bygger upp ett 'motstånd' i systemet och gör det trögare och trögare.
Det är nu ersatt av Comodo Internet Security innehållande såväl bv som av. Fungerar tyst och diskret.

Någon med erfarenhet av kombinationen?

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem
Citat:

Får prova sen och se om jag blir nöjd. Tack för all hjälp.

Skulle prova installera Kasperskyn, men det gick inte. Den sa att jag skulle ta bort ett program som heter ALWIL Software Avast 4.0
Det roliga är att jag har inget sånt program i datorn.

Du kan testa följande för att få bort skiten:

1. Ladda hem CCleaner o kör en runda med den.
2. Om den inte tog bort skiten, testa då RegSupreme.
3. Om inte skiten vill försvinna då, leta efter allt som har med namnet "ALWIL Software Avast" att göra i Windows-registret (Start > Kör > regedit) o ta bort allt som har med ovan nämnda programmet att göra.

Vägrar skiten att försvinna trots du har gjort allt detta, skriv i denna tråd igen så ska jag (vi?) försöka hjälpa dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeltand
Det är nu ersatt av Comodo Internet Security innehållande såväl bv som av. Fungerar tyst och diskret.

Någon med erfarenhet av kombinationen?

Oj, haha! Comodo xD Lycka till o få bort den skiten sen säger jag bara ^^ Tog kanske en hel vecka för mig innan jag fick bort skiten utan att installera om Windows. Hatar Comodo pga det. Visst, det är gratis, men alla gratis-program har en stor eller liten nackdel (förutom den ökända "drar mycket av datorn"). I detta fall är det att Comodo's avinstallations-program inte avinstallerar allt, utan bara en liten del av programmet.

Programmet finns kvar i Säkerhetcenter, i Windows-registret och lite på hårddisken. Så jag säger det igen: Lycka till att få bort det sen!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Oj, haha! Comodo xD Lycka till o få bort den skiten sen säger jag bara ^^ Tog kanske en hel vecka för mig innan jag fick bort skiten utan att installera om Windows. Hatar Comodo pga det. Visst, det är gratis, men alla gratis-program har en stor eller liten nackdel (förutom den ökända "drar mycket av datorn"). I detta fall är det att Comodo's avinstallations-program inte avinstallerar allt, utan bara en liten del av programmet.

Programmet finns kvar i Säkerhetcenter, i Windows-registret och lite på hårddisken. Så jag säger det igen: Lycka till att få bort det sen!

Konstigt att jag får bort det då, nu menar jag helt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Konstigt att jag får bort det då, nu menar jag helt!

Berätta hur du gjorde och när du laddade hem det. Jag har inte rört Comodo sedan jag avinstallerade det under tidiga eller sena hösten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av edgren
[B]Du kan testa följande för att få bort skiten:

1. Ladda hem CCleaner o kör en runda med den.
2. Om den inte tog bort skiten, testa då RegSupreme.
3. Om inte skiten vill försvinna då, leta efter allt som har med namnet "ALWIL Software Avast" att göra i Windows-registret (Start > Kör > regedit) o ta bort allt som har med ovan nämnda programmet att göra.

Vägrar skiten att försvinna trots du har gjort allt detta, skriv i denna tråd igen så ska jag (vi?) försöka hjälpa dig

Jag gjorde en system återställning, då försvann skiten. Sen gick det att installera Kaspesky utan problem
Gjorde en djup scanning med Kaspersky, tog bara 3 timmar :), men rent blev det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gjorde en system återställning, då försvann skiten. Sen gick det att installera Kaspesky utan problem
Gjorde en djup scanning med Kaspersky, tog bara 3 timmar :), men rent blev det.

Ah, okey Goodie!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, okey Goodie!

Synd att det bara är 30 dagars demo på den här

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Synd att det bara är 30 dagars demo på den här

Mjo, men hellre det än inget alls

Visa signatur

Permalänk

Äh, tog bort det som vanligt och sen tog bort dom filerna som fanns kvar med Revo Uninstaller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Äh, tog bort det som vanligt och sen tog bort dom filerna som fanns kvar med Revo Uninstaller.

Hehe, okey

Visa signatur

Permalänk

jag använder avg 8,0 free . sen använder jag också zone alarm free firewall.

tycker det är en bra combo är nöjd. men vad tror du är jag tillräckligt säker? jag surfar ju iofs bara på typ sweclockers...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
jag använder avg 8,0 free . sen använder jag också zone alarm free firewall.

tycker det är en bra combo är nöjd. men vad tror du är jag tillräckligt säker? jag surfar ju iofs bara på typ sweclockers...

AVG 8.0 Free Edition duger bra, men det är inte så värst stabilt. Klagar på program som egentligen inte är någon risk för datorn. ZoneAlarm Free Firewall är ett av de starkaste brandväggarna du kan hitta som är gratis. Det andra är från Comodo som har tydligen lagt till antivirus och proactive security. Men det programmet kan vara ett helvete att få bort helt xD

Visa signatur

Permalänk

Vad gör betalprogram som F-Secure, Norton m.fl. som inte utmärkta gratiskombinationer gör? Zonealarm och AVG, Avast eller Avira; eller varför inte Comodos nya kombination (som f.ö. inte skall bedömas på avinstallationsgrunder!).

Jag tänker på normalsurfarens områden och undrar stilla: vilken brandvägg gör ett bevisligen bättre jobb än ZA free? Vad är bättre för denne än AVG? Har man nytta av all segande extrajox, som t.ex. F-Secure hängt på? O.s.v....

(Som Teliakund har jag fri tillgång till F-Secure men använder mig av smidigare ZA/AVG.)

Permalänk

Jag vet inte om denna länk visats tidigare:

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Vad gör betalprogram som F-Secure, Norton m.fl. som inte utmärkta gratiskombinationer gör? Zonealarm och AVG, Avast eller Avira; eller varför inte Comodos nya kombination (som f.ö. inte skall bedömas på avinstallationsgrunder!).

Väldigt många av säkerhets-programmen tar mycket av ens dator. En del väldigt mycket, en del mindre. F-Secure är ett klassiskt exempel på hur fel ett projekt verkligen kan gå.

Citat:

Jag tänker på normalsurfarens områden och undrar stilla: vilken brandvägg gör ett bevisligen bättre jobb än ZA free?

Jag vet inte detaljerat hur mycket bättre t.ex. Comodo är än ZoneAlarm, utan jag vet bara att de är rätt så lika under huden.

Citat:

Vad är bättre för denne än AVG?

AVG varnar för program som egentligen inte är någon risk för ens dator. Det är bara ett exempel på varför jag hatar AVG.

Citat:

Har man nytta av all segande extrajox, som t.ex. F-Secure hängt på?

Ett Internet Security-program innehåller antivirus, brandvägg, anti-spyware, proactive security, osv. Hos Norton-produkterna är det LiveUpdate som tar mest av ens dator. Men ta detta som ett exempel: Jag har en Steam-funktion som hämtar information från community.steampowered.com. Ju mer saker jag lägger på (avatar, username, ens status (online/offline/spelar), osv), desto segare går det att ladda skiten. Samma sak är det för Internet Security-program.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sabeltand
Jag vet inte om denna länk visats tidigare:

http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Nä, den länken har ingen postat förut Tack!

Visa signatur

Permalänk

ja jag vet att comodo är svårt att få bort fick använda ccleaner... men det var även svårt att förstå alla inställningar var lite för rörigt för min smak :S.

Permalänk

Mjaa, då får vi väll se om jag "lyckas" får bort det helt nästa gång, ska nämligen sätta upp en hårdvaru brandvägg. Men kommer nog inte ens installera Comodo igen, för jag ska göra en helt ren installation av XP SP3, OM, jag måste för jag ska skaffa ett nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

eset nod32!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vilket gillade du bäst?

esetnod32 antivirus är helt klart bäst.. jag köpte mitt från www.esetnod32.se och är hur nöjd som helst.. datorn går snabbare än någonsin...

Visa signatur

Mvh; Niclas =)

Permalänk
Hedersmedlem

Ojsan. Jag hade missat den här tråden (!?), den är nu länkad från den klistrade samlingstråden
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Bra jobbat!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ojsan. Jag hade missat den här tråden (!?), den är nu länkad från den klistrade samlingstråden
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Bra jobbat!

Härligt! ^^ Tack!

Visa signatur