iPhone Överföringsproblem

Permalänk
Medlem

iPhone Överföringsproblem

Tjena Alla SweC!

Det är så att brorsan han skaffat sig en iPhone 3G (nya modellen).
Han kom förbi hemma hos mig och vi försökte få över lite musik och film för att se hur den klarar av det.
Men till min förvåning var det ett rent helvete att få över Musik (vi Lyckades dock med det till slut) men film var helt omöjligt att få över Via iTunes.

Så jag vänder mig nu till er och undrar hur ni lyckas det det! Vill slippa iTunes het o hållet helst. Det är ju bara det värsta programmet som finns.

Tack på förhand
\\DaniZzH

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Ni måste koda om filmerna till ett format som iPhonen klarar av. Sen är det ju att bara synka över dem.

Permalänk
Medlem

Vi har gjort om dom till Både .Mp4 och .Mkv som iPhone / iTunes ska hunna hantera. Men vi lyckas aldrig få dom till iPhonen.

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Jag tror iPhonen är lite mer kräsen över vilket format det är. Jag har för mig att man ska kunna högerklicka på filmen i iTunes och konvertera för iPhone därifrån.

Sen är väl .mp4 och .mkv bara "containers", det säger inget om vad det är för format som används.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

.mkv klarar inte iPhone iaf, mp4 och m4v däremot, tror jag, och som Arood säger, så länge de är kodade korrekt annars

Ladda ner programmet "Handbrake", det har en inbyggd profil för iPhone/iPod Touch.

Permalänk
Medlem

Tack för alla idér än så länge. saknar nu bara ett ENKELT sätt att få över filmen till iPhonen. Drag och släpp preff.

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaniZzH
Tack för alla idér än så länge. saknar nu bara ett ENKELT sätt att få över filmen till iPhonen. Drag och släpp preff.

iTunes? Dra in i iTunes och synca?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Man kan ställa in iPhonen så man manuellt lägger in musik och film.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns inget annat värt program för att synka med iPhone, det bästa är iTunes.

Det måste vara ni som använder programmet fel, jag har inga problem alls med varken filmer eller musik.

Kryss i rutan "Hantera musik och filmer manuellt" på iPhone-sidan när den är ikopplad.

Permalänk
Medlem

Videora iPhone 3G Converter ... finns även program för ta ner Youtube klipp från samma tillverkare... använde det så sent som igår.. funkar skitbra..