Gigabyte GA-MA78G-UD3H, ej för PhenomII?

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-MA78G-UD3H, ej för PhenomII?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=399779
I jakt efter delar till en ny dator snubblade jag över detta moderkort som vid en första anblick verkade vara vad jag letade efter (DDR2, AM2+, dubbla PCIe x 16 och CF-stöd). Dessutom var det några hundralappar billigare än andra motsvarande kort jag tittat på. Eftersom ingen verkar rekommendera det i köprådstråden börjar jag undra vad det är för fel på det, saker som är för bra för att vara sanna är sällan sanna.

När jag går in på kompletts produktsida står det under kompatibla processorer bara Phenom X3 och Phenom X4.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435946

Detta verkar underligt, varför skulle ett moderkort med socket AM2+ inte vara kompatibelt med alla AM2+ prollar?

Är det månne bara ett skrivfel från Kompletts sida?

Finns det någon här på forumet med ytterliggare information får denne gärna dela med sig av den till mig.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

men det står ju att det ska funka, ska du fläska på en 940be?

Permalänk
Medlem

Det moderkortet är inte mycket att hänga i granen om du vill ha ett moderkort med CF stöd. Den andra PCIe porten är bara x4 nämligen.
Phenom II funkar men mycket möjligt att BIOS flash behövs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plupp92
men det står ju att det ska funka, ska du fläska på en 940be?

Det är planen. För tillfället sonderar jag mest terrängen då det är åtminstone en månad kvar till beställning.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Det moderkortet är inte mycket att hänga i granen om du vill ha ett moderkort med CF stöd. Den andra PCIe porten är bara x4 nämligen.
Phenom II funkar men mycket möjligt att BIOS flash behövs.

Den information jag sett angående pcie-portarna är att det ska vara 2st x16.

Citat:

Ursprungligt inskrivet av GIGABYTE
2 PCI-E 2.0 x16 interface with ATI Hybrid CrossFireX support for ultimate graphics performance

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

En är x16 och en är x4.
Har nämligen ett sådant moderkort här på jobbet och det står PCIe x4 vid andra porten

Såhär står det på kompletts detaljerade info om kortet:
1 PCI Express 2.0 x16
1 PCI Express 2.0 x16 ( x4-läge )

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för hjälpen, det var väl något sådant jag misstänkte, att det var något jag hade missat.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.