Permalänk
Medlem

Snabb Hårddisk [2000kr]

Tja,

Jag behöver en snabb hårddisk, minnet på den är inte det viktigaste för jag har tänkt att använda min gammla hårddisk för lagring.

Budgeten ligger på 2k

Förövrigt: Hur mycket den låter spelar ingen roll för min dator låter redan som ett jettplan

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskar/150gb-wester...

eller

https://www.inet.se/datorkomponenter/haarddiskar/300gb-wester...

fast den är 225kr över din budget.. dom snabbaste HÅRDDISKARNA som finns i handeln.. Annars har du alltid SSD

Visa signatur

Chassi Lian Li Vision MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 4T M.2 + 2T M.2 + 2 Ssd 2T GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF1000 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd

Re: Snabb Hårddisk [2000kr]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4lem
Tja,

Jag behöver en snabb hårddisk, minnet på den är inte det viktigaste för jag har tänkt att använda min gammla hårddisk för lagring.

Budgeten ligger på 2k

Förövrigt: Hur mycket den låter spelar ingen roll för min dator låter redan som ett jettplan

Här har du en hårddisk men 32MB Buffertminne, hoppas det inte blir för mycket

Hårddisk: 640GB Western Digital Caviar Black SATA II - 735 kr

Gratis Frakt: Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - 0kr

Totalt: 735 kr. (varav frakt 0 kr.)

Mvh r3mpuh

@EDIT

WD Black finns även med 500GB kapacitet, kostar 109kr mindre:
500GB Western Digital Caviar Black SATA II - 626 kr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Keeper of Traditions

gå på Majje's förslag om inte kapaciteten spelar roll... dom e ju mkt snabbare.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

60GB SSD är ju lockande men du får ju inte plats med något på den disken.
Vänta och köp en 120GB om du kan.
Köp annars en 640GB WD BLACK EDITION som rekommenderas tidigare, de är mycket snabbare än de vanliga diskarna man är van vid pga 2x320GB diskar istället för flera mindre. Tänk på att accesstiden är det viktiga för systemdisken så överföringshastigheten spelar inte så stor roll därför är ju SSD överlägset men 60GB räcker inte till mycket. Testa köra en 60GB C: partition och installera OS, program och spel så får du se. Min gräns ligger på 90GB minimum för OS, Office/photoshop och 5-6 spel.

Permalänk
Medlem

60GB räcker gott och väl till OS och spel för de flesta. Han har somsagt en annan disk att lagra på. Se bara till att inaktivera saker som Hibernation och systemåterställning som tar mycket plats.
Windows 7 RC.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

tror att 30GB SSD blir det rätta köper för mig eftersom jag har en laptop med 30gb och jag klarar mig hur fint som helst på det, då har jag musik och filmer etc som jag inte kommer ha på min rikitiga burk.

Permalänk

sen när du har råd så köper du en till lika dan och kör i raid0. då får du 60 GB och nästan dubbel överföringshastighet. under förutsättning att ditt moderkort klarar raid.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz