Permalänk
Medlem

Uppgradering 8-10k

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha lite råd kring uppgradering av min stationära. I första hand är jag intresserad av prestanda i spel, men den ska även användas för skolarbete och dylikt.

Jag har redan ett chassi (Lian Li PC-A7010B), nätaggregat (750W Corsair CMPSU-750HXEU), optisk enhet, skärm (Dell 2209WA) o.s.v.

Det jag behöver är m.a.o.: processor, minne, grafikkort samt hårddisk

Jag är inte intresserad av någon SSD just nu, utan kommer köpa till det senare i höst/vinter i samband med Windows 7 retail. Hårddisken kommer alltså användas som systemdisk fram till dess och sedan konverteras till lagringsdisk. Jag har inga preferenser vad gäller Intel/AMD eller nVidia/ATI, men den bör helst vara uppgraderingsbar. Prisnivån ligger på 8-10k.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

kolla min sign, blir lite under budget men kanske nått att tänka på då gtx260 maxar allt ( undantaget är väll crysis då det behöver 2x gtx295 i quad >.< )

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem

Som i förra tråden, ta inte de minnerna. Ta de här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=342387

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

Ganska basic, kommentarer? Är det värt det med fabriks-OC på grafikkortet?

Permalänk

Oftast är fabriks-OC onödigt dyr i förhållande till vinsten, överklocka den i ATI Catalyst Control Center i stället. 4000 kr för ett HD4890 låter väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Det är två stycken. Såg nu att Komplett säljer samma kort för 1895 kr. Funderar också på om jag ska byta ut moderkortet mot MSI DKA790GX Platinum, Socket-AM2+ eller Asus M4A79 DELUXE?

Permalänk
Medlem

Köp inte sånna kort och kör crossfire! du måste ha kort med passiv kylning annars kommer det ena kortet spotta ut all varmluft rakt på det andra kortet och överhetta det ganska snabbt, moderkortet kan du ju se vad du behöver och vill lägga på det, finns alltid nått bättre men oftast dyrare

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
Köp inte sånna kort och kör crossfire! du måste ha kort med passiv kylning annars kommer det ena kortet spotta ut all varmluft rakt på det andra kortet och överhetta det ganska snabbt, moderkortet kan du ju se vad du behöver och vill lägga på det, finns alltid nått bättre men oftast dyrare

Nej... båda blåser ut luften där bak!