Nexus Edge, fina saker eller skräp+

Permalänk

Nexus Edge, fina saker eller skräp+

Såg att inet tagit in nexus nya chassi EDGE: https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/nexus-edge/6...

Nu är frågan vad ni tror om detta chassit?

Jag letar efter ett rymligt chassi med plats för stora grafikkort(4890) samt så tyst som möjligt utan att tumma på kylningen!

Tycker ju att ovanstående chassi borde uppfylla dessa kriterium med ljuddämpning, stora ytor att arbeta i samt 3 medföljande tysta 140mm fläktar samt palts för ytterligare en.

Tacksam för åsikter om detta chassi samt eventuella motförslag!

PS. Har även kikat lite på Scythe Fenriswolf som möjligtvis också kan svara mot förväntningarna!

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, följer detta med spänning! Ser ut att vara en kandidat till mitt stundande datorköp.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Bara för att det är lite skumgummi i chassisidorna ska man inte dra allt förhastade slutsatser, Nexus har alltid haft hass hårddisklösning dvs inget som är dämpande utan klickas rakt in i chassit, dock med lite arbete så går allt att få tyst i princip.
Ända jag egentligen har att klaga på är fläkthålen i botten verkar vara filterlösa vilket är extret dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Bara för att det är lite skumgummi i chassisidorna ska man inte dra allt förhastade slutsatser, Nexus har alltid haft hass hårddisklösning dvs inget som är dämpande utan klickas rakt in i chassit, dock med lite arbete så går allt att få tyst i princip.
Ända jag egentligen har att klaga på är fläkthålen i botten verkar vara filterlösa vilket är extret dåligt.

De har filter, det står klart och tydligt på hemsidan.
För min del känns chassit mest groteskt stort och brist på vettig HDD-lösning, är skeptisk till fläktarna likaså då jag inte sett några 140mm Nexus innan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Hedersmedlem

tycker det ser precis ut som NZXT Whisper förutom extra fläkten mellan övre och undre delen

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
De har filter, det står klart och tydligt på hemsidan.
För min del känns chassit mest groteskt stort och brist på vettig HDD-lösning, är skeptisk till fläktarna likaså då jag inte sett några 140mm Nexus innan.

Hehe ja nu såg jag det...undrar varför dom inte har med dom? säkert extra stora eller skit rent utav

Permalänk
Medlem

Nexus fläktar brukar vara av bra kvalité så det borde inte vara något problem. För övrigt vette fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är ju precis chassiet jag har letat efter! TACK TS <3

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!

Permalänk
Keeper of Traditions

Om det är nån som hunnit testa chassiet, så får ni gärna skriva av er lite, speciellt då jag själv funderar på detta chassit.

Skulle nämligen behöva ett tyst, svalt chassi med inte allt för mycket krussiduller på utsidan.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Om det är nån som hunnit testa chassiet, så får ni gärna skriva av er lite, speciellt då jag själv funderar på detta chassit.

Skulle nämligen behöva ett tyst, svalt chassi med inte allt för mycket krussiduller på utsidan.

http://www.sweclockers.com/artikel/6189-nexus_edge

Konstigt att du missat den recensionen...

Permalänk

tjooo, jomen den recensionen kom efter att jag postat inlägget! Såg den idag

Permalänk
Medlem

Tycker man får mycket låda för slantarna. En så stor låda med riktigt stort antal diskplatser (i kombo med EX34) blir bra server. Normalt köper jag bara LianLi, men för 1500pix får man rejält med låda här. Inte perfekt, men med tanke på priset verkar den helt ok.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpparkaka
http://www.sweclockers.com/artikel/6189-nexus_edge

Konstigt att du missat den recensionen...

Jag har inte missat den recensionen.

Jag frågade bara om någon hade testat chassit (förutom den recensionen, d'uh) och kunde ge sin åsikt.

Jag undrade på samma gång om någon kunde ge ett bättre alternativ i samma prisklass.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

fyfan vad stor den är! annars ser den väl ut att vara ganska stilren, men minus för storleken.

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gokille08
fyfan vad stor den är! annars ser den väl ut att vara ganska stilren, men minus för storleken.

är det inte hela poängen med ett fulltower chassi att det ska vara större än normalt..?

tycker det är riktigt snyggt faktiskt!

Visa signatur