Permalänk
Medlem

Bättre ljud av nytt nätagg?

Köpte nyss ett nytt nätagg så jag skulle kunna använda mitt grafikkort, allt funkar fint och jag vill höra med er om man kan få bättre ljud av att byta nätagg eller om jag bara får för mig saker. Mitt förra nätagg va ett ace 520w och mitt nyta är ett corsair 650w. Tycker att ljudet har blivit betydlit bättre specielt från baslådan.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tvekar på det eftersom högtalarna har en egen strömförsörjning.. men jag är inte någon expert inom ljud.. Mvh

Visa signatur

Skrotar bilar

Permalänk
Medlem

Du bara inbillar dig lol..

Permalänk
Medlem

moderkortet kanske skickar ut en jämnare volt till ljudkortet tack vare ett bättre nätagg?

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Medlem

Markant lägre rippel och störningar i strömmatningen av ljudkortet borde kunna ha en viss effekt på ljudet ja, sen vettefan hurpass stor skillnad det blir i slutändan. Kanske något att mäta?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Anar att det är inbilning men Ace agget är ju inte det bästa + den hade en hel del att driva när den var i bruk.

Permalänk
Medlem

Kan finnas en viss sanning i det hela, att ljudkvalitén skulle bli bättre med ett bra nätagg, speciellt om den föregående varit riktigt dålig... Fast det finns ju en viss risk att man imbillar sig saker och ting ibland...

Permalänk
Medlem

Jag hör tydlig skillnad på ett gammalt FSP nätagg och det Coolermaster agg jag har nu. Fast det är klart man inte hör skillnad om man sitter med fatal1ty haxX0r lurar och integrerat ljudkort.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Kan kanske också finnas skillnader i magnetfält mellan olika agg.. induktion ex.? Kan tänka att ett välbyggt kvalitetsagg läcker mindre ström än ett skitagg.. Så störningar är nog mindre eller begränsade nu och du hör inte det längre genom ljudkortet.. min gissning iaf.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus