Permalänk
Medlem

MS Digital Media Keyboard 3000

Hittade ingen dedikerad tråd för detta tgb så jag tänkte skapa en.

Är lite på jakt efter ett tangentbord, men då nästan inget uppfyller mina krav fullt ut, så funderar jag på att köpa ett billigt som duger så länge.

Jag är lite kräsen vad gäller nedtryckandet av flera tangenter och såg att detta tgb faktiskt klarade "quick brown fox"-testet riktigt bra.

Men hur är det annars? Hur är "ytan" på tangenterna och hur är det med skriften, slitning och dylikt?

Och den allmänna känslan? Är tangenterna som ett mellanting mellan laptop/slim och vanligt?

Helt enkelt, all information välkommen.

(För de som inte orkar leta igenom quick brown fox-tråden så missar tangentbordet bara X)

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk

Har haft mitt en vecka. Det är betydligt mkt skönare att skriva på än mitt gamla revoltec fighboard iaf. Knapparna är "lägre" än vanligt.

Ytan på tangenterna är ganska basic. Men som sagt, det är skönt att skriva på. Betydligt mkt skönare än ett vanligt standard sized t-bord.

Längesen jag satt vid en laptop men det känns som om det är lite laptop stuk på det ja... Slitning kan jag inte säga nåt om än dock

Värt 200 spänn iaf

Permalänk
Medlem

Jag har använt mitt tangentbord intensivt under ett år med mycket spelande och skrivande.
Alla knappar fungerar perfekt fortfarande. Knapparna har en lite matt yta.
Dock kan jag notera ett ytslitage på de knappar jag använt mycket för spel (pilknapparna i mitt fall). De har blivit blanka. Dock får detta inga specialla andra effekter än att det rent estetiska.

Jag gillar verkligen känslan i knapparna. Laptopknappar är för platta och ger ingen bra känsla tycker jag. Samtidigt är höga knappar jobbiga för att de är för otympliga att trycka ner.
Detta är ett utmärkt mellanting.

Jag har använt tangentbordet framför datorn när jag ätit frukost där och skvätt mjölk och kaffe och allt möjligt, vilket det klarat bra (Har dock aldrig "testat" att hälla ut en hel mugg..).

Definitivt värt 200 kr. Skulle inte tveka att köpa ett nytt likadant om mit pajade.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Härligt att ni verkar nöjda. Har haft mitt gamla "Vad det nu är" sen urminnes tider. Några knappar är vita medan andra har fått samma färg som sur grädde alternativt ingrott piss.
Beställde ett MS 3000 igår ihop med en ritplatta bara några minuter innan denna tråd skapades :P.

Permalänk
Medlem

Haha, trevligt..

Ja, jag har precis varit inne på en butik och klämt på det. De ska dock ha 399 för det så tror att dealen får gå till inet istället..

Det kändes iaf väldigt trevligt.. störde mig inte på den rundade Ctrl-knappen som det klagats en del på.. och även om det nu kanske kändes lite plastigt så är det nog skit samma..

Kan någon bekräfta att det även tål många tangenter i spel?

Säg, Q+W+Shift+Ctrl och att A och D fortfarande svarar?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk

Ja, testade precis med den kombon och det gick fint

Permalänk
Medlem

Gött! Blir till att köpa så fort jag kommer hem igen då

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>