Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

Den må vara bra MEN...batteritiden är usel.mindre än 24 timmar går innan batteriet är helt slut.
Blir att beställa ett batteri på 2400mah.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Den må vara bra MEN...batteritiden är usel.mindre än 24 timmar går innan batteriet är helt slut.
Blir att beställa ett batteri på 2400mah.

Jag får nästan ut 4-6 dagar med min dagliga användning. Några sms, Några samtal. Lite surfande via wlan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Mitt batteri var kasst dom första två veckorna. Sen vände det. Laddar den kanske var 4-5 dag. Smsar en hel del och använder WLAN ibland också. Tycker det är helt Ok

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fralls
Försöker här också: Har fått problem med skärmen. Touchen svarar inte som den ska. Endast knappar längst till höger fungerar. Även om jag trycker till vänster så aktiveras bara knapparna längst till höger. Eftersom jag har en sjua i min pinkod så lyckas jag nu inte få igång mobilen efter att ha startat om den. Sjukt störigt. Har testat det mesta - låtit den vara ett tag, googlat, sökt på nokia forum och här, kört reset, kört hard reset, tagit ut minneskortet, bytt simkort, tagit bort skärmskyddet, rengjort skärmen - inget funkar. Någon som varit med om något liknande eller vet vad man kan göra?

Jag tänkte att jag väntar in nya firmwaren innan jag skickar tillbaka telefonen. Vet någon någonting om när den kan tänkas komma till svenska mobiler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Mitt batteri var kasst dom första två veckorna. Sen vände det. Laddar den kanske var 4-5 dag. Smsar en hel del och använder WLAN ibland också. Tycker det är helt Ok

Första laddningen var helt katastrofal för mig, men sedan efter 3-4 laddningar blev den mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer. Har iofs inte just en 5800 (men en n97). Samtliga senare telefoner jag har haft har ofta haft väldigt dålig batteritid de första dagarna för att sedan bli bättre. Laddning av moderna batterier är väl microprocessorstyrt och det finns väl någon intelligens och någon form av "inlärning" som sker när batteriet används för första gången.

//C

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående talare. Har själv haft min 5800 i en vecka. Första dagarna räckte batteriet knappt 1 dag innan det behövde laddas. Nu så räcker det ungefär 2½dag. Verkar bli bättre batteri tid för varje gång jag laddar det så om en vecka eller två så har jag kanske uppnått max :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Frågar ännu en gång om det är någon som vet något schyst program, som man kan ändra så man öppnar knapp-låset på något skönare viss? Än det vanliga "drag-knappen".

Permalänk
Avstängd

Topic är kanske lite överdriven också iphonedödaren,:)))
Heheh det lär ju dröja:))))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blajjan
Frågar ännu en gång om det är någon som vet något schyst program, som man kan ändra så man öppnar knapp-låset på något skönare viss? Än det vanliga "drag-knappen".

What?! "drag-knappen" är ju kanon, 100ggr bättre än alla dylika *-lur lösningar på knappsatsmobiler.

Kan inte tänka ut hur man skulle kunna förbättra detta med ett program...antar att du är ute efter nån flashig animation på skärmen ala Iphone? har för mig jag såg något sådant program, men är inte säker på om det funkade till 5800

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
What?! "drag-knappen" är ju kanon, 100ggr bättre än alla dylika *-lur lösningar på knappsatsmobiler.

Kan inte tänka ut hur man skulle kunna förbättra detta med ett program...antar att du är ute efter nån flashig animation på skärmen ala Iphone? har för mig jag såg något sådant program, men är inte säker på om det funkade till 5800

Haha, jo de kanske är bättre än på många telefoner. Men tycker det är lite drygt att man ska behöva pilla på en knapp för att låsa upp den, när det är en såpass utvecklad touch mobil. Så något liknade Iphones sätt att låsa upp telefonen skulle jag tycka va bra mycket skönare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blajjan
Haha, jo de kanske är bättre än på många telefoner. Men tycker det är lite drygt att man ska behöva pilla på en knapp för att låsa upp den, när det är en såpass utvecklad touch mobil. Så något liknade Iphones sätt att låsa upp telefonen skulle jag tycka va bra mycket skönare.

Hm, hittade det jag tänkte på tidigare, men det var visst en hel Iphone imitation... ser ut som du får med "lås upp" funktionen iaf (eller så är det bara en "kul grej" som inte funkar när skärmen slocknat) kollade inte så noga... finns säkert nått bättre

http://dailymobile.se/2009/05/15/nokia-5800-myphone-v210-win-...

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Jag tycker det går snabbare och bättre att låsa upp på knappen till höger än att börja lsåa upp genom att dra ett "streck" på skärmen.

Men vill du ändå ha ett annat ätt att låsa upp mobilen och slippa en total förändring av utseendet som myphone gör så ska du använda detta program: http://www.gadget.pdamu.com/2009/07/31/nunlock-v2-unlock-your...

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isengrim
Ja det finns vissa apps jag inte skulle klara mig utan

Google Maps
Som ett vettigt komplement till Nokia Maps (används av Sports Tracker)
OBS. Länken öppnas direkt i mobilen för nedladdning

hur använder man gMaps?
jag måste ha Wlan för att kunna använda det... :S
till Nokia Maps har lyckats få den att använda Tele2 GPRS, men inte till gMaps. blah

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Jag tycker det går snabbare och bättre att låsa upp på knappen till höger än att börja lsåa upp genom att dra ett "streck" på skärmen.

Men vill du ändå ha ett annat ätt att låsa upp mobilen och slippa en total förändring av utseendet som myphone gör så ska du använda detta program: http://www.gadget.pdamu.com/2009/07/31/nunlock-v2-unlock-your...

ja det där såg bättre ut, men ser det inte ut som att man behöver trycka på en knapp för att få igång skärmen innan man kan dra i slidern? Antar att man inte kommer ifrån det...

jag håller med Zidust, verkar enklare att använda sliderna till höger

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
ja det där såg bättre ut, men ser det inte ut som att man behöver trycka på en knapp för att få igång skärmen innan man kan dra i slidern? Antar att man inte kommer ifrån det...

jag håller med Zidust, verkar enklare att använda sliderna till höger

Jag tror att man i videon tryckte på meny knappen bara för att vi ska få se hur det ser ut på skärmen innan man låser upp den. Dvs jag tror inte det är ett måste.

Men förstår inte alls folk som klagar över lås upp slidern. Det går både fort och är enkelt att använda. Om det hade varit något standard (tryck menu och sen stjärna eller liknande) så hade det varit en helt annan sak. Men på n97/5800 tycker jag man har ett mycket bekvämt system.

Det här med att låsa upp genom att dra fingret över skärmen ser jag mer som en cool factor pryl...

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag vill kunna använda lampan till kameran som ficklampa utan att behöva starta en omspelning och filma. Finns det nåt program där man kan få t ex en ikon på skrivbordet som bara sätter på lampan? Hade flashat min k750i så att det bara var att hålla inne kamera knappen i några sekunder så tändes lampan, grymt smidigt.

nvm: Hittade själv
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=225961

testar när ja kommer hem...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Jag vill kunna använda lampan till kameran som ficklampa utan att behöva starta en omspelning och filma. Finns det nåt program där man kan få t ex en ikon på skrivbordet som bara sätter på lampan? Hade flashat min k750i så att det bara var att hålla inne kamera knappen i några sekunder så tändes lampan, grymt smidigt.

nvm: Hittade själv
http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=225961

testar när ja kommer hem...

den här e mycket snyggare http://dailymobile.se/2009/07/24/bright-light-touch-10-use-yo...

Permalänk
Medlem

Kan man spela Flash spel på mobilen ?:D Är lite efter med Nokia 5800 men beställde den idag så får den imorgon tror jag )

Visa signatur

Warhammer online here i come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conio
Hej allihopa!

Är det någon av er som har hittat en gratis eller fri pdf-läsare till telefonen? Är ju nästan ett måste att ha i dessa dagar känns det som.

//C

+1

Hade vart guld med en pdf-läsare skumt att adobes kostar pengar när den är gratis till datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00o
+1

Hade vart guld med en pdf-läsare skumt att adobes kostar pengar när den är gratis till datorn.

jag har laddat ner en gratis pdf-läsare till min, kommer dessvärre inte ihåg vart jag hittade den. Skulle gissa att jag hittade den på dailymobile, eller symbian-freak

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Hur mycket kostar det att använda http://truecaller.com/ ? den ska bara ta 1kb/samtal säger den, Först vill jag veta om det är sant innan jag använder det så jag inte blir pank :S

Edit : såg att mini kostnaden för internet var 1.5kr

Enligt halebop.se

Minsta debiterade belopp vid användande av mobilsurf blir 1,5 kr och maximala debiterade belopp blir 9 kr per dygn.

Så det blir 1.5kr för varje samtal?O.o finns det något annat kontantkort som har mindre en 1.5kr?

Visa signatur

Warhammer online here i come!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jäger
jag har laddat ner en gratis pdf-läsare till min, kommer dessvärre inte ihåg vart jag hittade den. Skulle gissa att jag hittade den på dailymobile, eller symbian-freak

Säker på att det inte var ett s60 v3 app? Vad jag vet så finns det ingen gratis s60 v5 pdf läsare till 5800. Har för mig att det dock finns alternativ som översätter pdf till text format till 5800. Men kan ha fel och har jag inte det så lär vi nog mycket snart få se ett app som läser pdf filer när som hellst :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Avstängd

Har kollat igenom lite sidor men det finns EN DRÖS MED program till telefonen, finns det några roliga program som drar mycket bandbredd :), Man har ju skaffat TURBO internet, vad finns det för roliga grejer?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Har kollat igenom lite sidor men det finns EN DRÖS MED program till telefonen, finns det några roliga program som drar mycket bandbredd :), Man har ju skaffat TURBO internet, vad finns det för roliga grejer?

Det som drar mest är nog när du streamar videos från tex youtube eller liknande eller går in på riktigt stora sidor :).

Är själv mycket inne på w-lan men turbo 3g måste vara grymt nice till telefonen.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem som dök upp för ett par veckor sen, jag kan inte minnas något jag har gjort som ska ha kunnat orsaka det.
Problemet är alltså att när jag ska surfa med mobilen, så verkar webbläsaren krasha när jag väljer vilken sida jag vill gå till, det spelar ingen roll om jag väljer ett bokmärke eller skriver in en adress. Någon annan som har råkat ut för det här, eller har någon aning om vad som kan orsaka detta?

Visa signatur

Pentium 4 2.4 Ghz, Abit IS7-E, 500gb hd, Gainward Geforce FX5900 128 mb, 1024 mb ddr 400 mhz

Permalänk

Måste säga att detta är en underbar telefon. Ligger i sängen och swecar med den nu (med laptopen 1 meter ifrån). Några saker jag inte gillar är startsidan. Det hade varit smutt att kunna ha 4 genvägar och 4-8 favoritkontakter där, när det ändå finns utrymme för det. Gärna att det gick att ha flera startsidor som man kunde flippa sig till. Sen webbläsaren, går det inte att snabbscrolla i den? Att snabbt flippa till skärmen och låta scrollningen sköta sig själv alltså.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Måste säga att detta är en underbar telefon. Ligger i sängen och swecar med den nu (med laptopen 1 meter ifrån). Några saker jag inte gillar är startsidan. Det hade varit smutt att kunna ha 4 genvägar och 4-8 favoritkontakter där, när det ändå finns utrymme för det. Gärna att det gick att ha flera startsidor som man kunde flippa sig till. Sen webbläsaren, går det inte att snabbscrolla i den? Att snabbt flippa till skärmen och låta scrollningen sköta sig själv alltså.

http://nokia-5800-xpress-music-software.epocware.com/Handy_Sh...

Där kan du ha 12 kontakter(som text/bilder) i en av tre vyer. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Helt ärligt!

Fyfan va prisvärd Nokia 5800 är.

Jag är så sjukt nöjd.

Massor av funktioner, grym display, bra ljud, bra batteri, bra wlan, bra allt.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

Håller helt klart med dig Octabust. En mobil som har allt för under 3000kr. Kan det bli bättre? Knappast.

Teposen: Har testat handy shell + handy weather. Det enda som hindrade mig från att skaffa det var att jag inte hittade min stad (Kalix) i den. Hoppas de skulle kunna göra en uppdatering där de la in fler städer och inkluderade Kalix där. I sånna fall skulle det bli att skaffa direkt :).

Synd att det inte går att att går att byta ut hela startsidan mot Handy Shell. Vore grymt nice.

Ska bara få programmet så jag kan hacka min 5800 så ska jag fixa det här temat+effekterna tror jag :): http://www.youtube.com/watch?v=vBvYtX1wzYY.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]