Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

Permalänk
Melding Plague

Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

E-handlarna Alina, Indomo och Datanova arrangerar en tävling tillsammans med Swebits – en fildelningssajt som länkar till tusentals upphovsrättskyddade verk.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt när företag engagerar sig tycker jag

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jag ser inget som helst fel med detta, det är bara löjligt. Tvärtom borde man stödja de datorbutiker som sponsrar Swebits.

Permalänk
Medlem

Så som jag gör då?

( Pekar på ind0mo loggan på mitt chassi )

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Äffärer?

Detta handlar väl inte om företagen tycker det är rätt eller fel med fildelning. hårdvarubranchen är tuff just nu, klart man vill synas där det finns potensiella köpare. Så länge inte företagen lägger sig i tycker jag det bara handlar om vanlig marknadsförning.

Visa signatur

Kottar är mer än bara djur.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Så som jag gör då?

( Pekar på ind0mo loggan på mitt chassi )

hah

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt rätt att företagen som sponsrar gör skillnad på fototävlingen och trackern.
Det är ju dessutom inte klart hurvida det är att anse som olagligt att driva en tgracker i sverige eller inte. Så det kan ju var helt ok, i lagens mening iaf, sen hur vida man är politiskt korrekt eller inte med en viss åsikt i fildeldeldningsdebatten.

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."

Permalänk
Medlem

Så otroligt löjligt att datanova är sånna jäkla fegisar och drar sig ur att sponsra tävlingen.

Permalänk
Medlem

Dagens moralpanik?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag ser inget som helst fel med detta, det är bara löjligt. Tvärtom borde man stödja de datorbutiker som sponsrar Swebits.

Varför det ? dom laddar ju upp material dom inte har rätt till, ?

Permalänk
Medlem

Nemen detta är ju SKANDAL!!!!!!!!! RING AFTONBLADET.
Snälla SC vad FAN är detta för nyhet?

Edit: VÄNTA NU HÄR. Är ni medlemmar på Swebits? Snacka om dubbelmoral! Puss.

Visa signatur

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaxa
Nemen detta är ju SKANDAL!!!!!!!!! RING AFTONBLADET.
Snälla SC vad FAN är detta för nyhet?

Edit: VÄNTA NU HÄR. Är ni medlemmar på Swebits? Snacka om dubbelmoral! Puss.

Svamlar du om?

Permalänk
Medlem

Intressant utveckling, de fria och självständiga piraterna som inte gör det för pengar går nu till stor företag och ber om priser och allmosor. Piratebay ägarna tjänar miljoner på att sälja piratebay, men allt handlar om oss och inte om att de ska tjäna pengar... Roligt värre...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

Skandalen är väll de idioter som har tipsat Sweclockers om detta, helt onödigt att dra uppmärksamhet till fildelningssajten.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Att dra sig ur är ju bara löjligt. Det skadar företaget båda bland dem som är mot fildelning (deras namn kommer för alltid ändå vara sammankopplat med skandalen för dem som bryr sig) men också för dem som är för (de kommer betraktas som "fegisar" bland dem)... loose-loose alltså :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Destromath
Svamlar du om?

Detta är en typisk icke-nyhet. Passar bättre på aftonbladet än här på SweClockers.

Visa signatur

Intel Core i7 920 @2.67 GHz // Asus P6T Deluxe v2 // OCZ Platinum XTC DDR3 1333MHz 6 GB // GTX 275 896 MB // Cooler Master 932 HAF // 2,3 TB hdd // Corsair TX 650W PSU // Creative SB X-Fi Xtreme Audio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaxa
Detta är en typisk icke-nyhet. Passar bättre på aftonbladet än här på SweClockers.

Ja, verkligen! Nu har sweclockers sänkt sig ännu en gång till... fattar inte ens vad dem har med fildelning att göra.

Permalänk
Medlem

Varför fan skrev ni denna nyhet? Ta bort!
Det är fruktansvärt att företag sponsrar Dream Hack (DH), vi alla vet ju vad som föregår där.

Lägg ner.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaxa
Detta är en typisk icke-nyhet. Passar bättre på aftonbladet än här på SweClockers.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zepteer
Ja, verkligen! Nu har sweclockers sänkt sig ännu en gång till... fattar inte ens vad dem har med fildelning att göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Varför fan skrev ni denna nyhet? Ta bort!
Det är fruktansvärt att företag sponsrar Dream Hack (DH), vi alla vet ju vad som föregår där.

Lägg ner.......

Stå för vad ni sysslar med istället för att gnälla på en intressant nyhet. inte direkt en hemlighet vad swebits är för sajt med typ 50000 medlemmar. Väldigt hemliga torrentsnubbar....

Permalänk
Medlem

Varför hänga ut butiker som att dem gör något fel!?
Tycker det är roligt när butiker går inn och sponsrar tävlingar

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Det är var ju så pass gamla nyheter så att det inte ens är nyheter? Ni har öron och ögon överallt men swebits har varit uppe med det här i flera veckor?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Det är väl bra att datorbutiker inte intresserar sig för politik. Politik skapar bara bekymmer.
Sen var det väl inget utav företagen som alls vägrades kännas vid verksamheten, jo det skulle vara datanova då men indomo och alina berättar precis vad det handlar om.

Dum nyhet... hm, delete funkar inte?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Vad är prolemet? Whatever om så George Bush skulle sponsra Swebits

Ingen bryr sig... förutom ipred då menmen.

Tack SC för att jag slapp halva min lektion tackvare den här "skandalen"

(Vi disskuterade lite )

Permalänk
Medlem

detta är ju en typisk idg.se nyhet... kan inte SweC hålla sig till hårdvarunyheter och överklockning istället...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

All heder till inblandade företag!

Visa signatur

"If they're so smart, how come they're so dead?"

Permalänk
Medlem

Helt meninglös nyhet som Sweclockers publicerar, förstår inte vad det har här att göra överhuvudtaget men jag antar att det är nyhetstorka.Tycker moderatorerna på det här forumet är så kvicka med att ta bort eller ändra det som inte har med Sweclockers att göra eller vad som får diskuteras, men den här nyheten ser man mellan fingrarna.Eller kanske Sweclockers ger sig in i politikens värld?

Permalänk
Medlem

Sen när började SweClockers vara knähundar till antipiratbyrån? Riktigt lågt...

Visa signatur

"If they're so smart, how come they're so dead?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kinglevel
hah

Förtydliga gärna din kommentar...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är skitdålig stil av datorbutiker att ihuvudtaget sponsra fildelning, jag kommer då i vilket fall aldrig handla eller ge gott ord åt dem någonsin mer.

För den delen hoppas jag Pontén eller någon annan tar ner skitsidan Swebits så vi slipper alla dessa illegalt fildelande fjortisar som tycker allt de kommer över ska vara gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Aspen-
Varför fan skrev ni denna nyhet? Ta bort!
Det är fruktansvärt att företag sponsrar Dream Hack (DH), vi alla vet ju vad som föregår där.

Lägg ner.......

Indeed! Ni har ju själv samarbetat med Alina? Så nu hänger ni ut dom som as. Låg stil grabbar.

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow