Permalänk

Nytt Chassi till speldator

Hejhej.

Ska köpa nytt chassi till min nya speldator och vill därför ha tips på vad ni på sweclockers rekommenderar.
Det jag söker är det 1) tystaste och 2) bäst kylda, chassit för absolut max 2k.

Har hört en del gott om Antecs P183 & P193 men har inte så stor koll på skillnaderna mellan dom.

Tacksam för förslag!

Permalänk
Medlem

Tystaste och bäst kylda är lite paradoxalt, ett tyst chassi är oftast lufttätt, och därför även lite varmare.

HAF (jag har 922) är ett riktigt bra chassi enligt mig, men tyst är väl kanske inte rätt ord, beroende på komponenter.

Har du tysta komponenter i och en fläktkontroller kan du få det väldigt tyst och fortfarande ha en otroligt bra kylning.

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiie
Tystaste och bäst kylda är lite paradoxalt, ett tyst chassi är oftast lufttätt, och därför även lite varmare.

HAF (jag har 922) är ett riktigt bra chassi enligt mig, men tyst är väl kanske inte rätt ord, beroende på komponenter.

Har du tysta komponenter i och en fläktkontroller kan du få det väldigt tyst och fortfarande ha en otroligt bra kylning.

Han menar antagligen det som både är någolunda tyst och har bra kylning...

Antecs P190 serie eller deras 300/900/1200 är att rekommendera låter knappt något och har väldigt bra kylning sen beror det ju också på komponenter osv...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Jag skulle säga att Silverstone Raven måste vara några av de bäst kylda och samtidigt tysta.

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Cosmos är tyst ur kartong men går att få tystare då de medföljande fläktarna inte är de bästa. Kylningen är helt okej fast har man många hårddiskar går de varmt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Jag skulle säga att Silverstone Raven måste vara några av de bäst kylda och samtidigt tysta.

Permalänk
Keeper of Traditions

allt beror ju på vad man stoppar i lådan.... inget chassi är väl direkt tyst om man sätter i högljudda delar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Cm Storm Scout slår allting! Har det själv, låter inte så mycket men plats för upp till 5 120mm fläktar.