Permalänk
Medlem

Corsair hx520 - Fel håll??

Tja.. Jag köpte ett Corsair hx520 för några dagar sedan till min dator. Chassit är ett Antec 300. Frågan är att jag vände på nätagget så att fläkten sitter nedåt i chassit, med ca 1 1/2cm luftspalt från botten i chassit.

Är det bra att göra så?? Jag hade det först med fläkten uppåt, men då räckte inte strömkablarna till moderkortet på ett bra sätt för kabeldragning. Kan det går för varmt som det sitter nu??

Jag har 2st 120cm fläktar i fronten som skickar in luft, samt ett 140cm i taket å i bak som skickar ut luften.

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Jag har mitt corsair 620 med fläkten neråt funkar utmärkt! bättre kabeldragning blir det dessutom

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

bara att se till så att kablarna räcker, snygg kabeldragning får inte gå före bra luftgenomströmning.

det finns annars förlängningskablar att köpa på bla kjell + fler ställen (ni som vet får gärna säga vart då jag själv skulle vilja veta)

Permalänk

Har mitt 650W corsair så också, med fläkten neråt och nån här på forumet mailade tillochmed corsair och han fick till svar att dom skulle ha monterat det med fläkten neråt i det chassit. Så fortsätt ha så du

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Har mitt 650W corsair så också, med fläkten neråt och nån här på forumet mailade tillochmed corsair och han fick till svar att dom skulle ha monterat det med fläkten neråt i det chassit. Så fortsätt ha så du

Då kör jag vidare så. Kanske ska ta någon dag å göra ett hål i botten under nätagget om man orkar. men ja tycker att värmen som kommer ur nätagget inte är så varmt. Dom klarar väl rätt så hög värme lr??

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

Du lär höra nätaggsfläkten om den har problem med att få tillräckligt med kall luft.
Glöm inte dammfilter om du gör luftintag i botten.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crapmind
Då kör jag vidare så. Kanske ska ta någon dag å göra ett hål i botten under nätagget om man orkar. men ja tycker att värmen som kommer ur nätagget inte är så varmt. Dom klarar väl rätt så hög värme lr??

Jag vet inte exakt vad dom är speccade till att klara men 85 eller 95 C tror jag, så de klarar att bli mkt varma. Mitt agg blir knappt ljummet, även fast jag kör OCCT's nätaggsbelastningstest

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Jag vet inte exakt vad dom är speccade till att klara men 85 eller 95 C tror jag, så de klarar att bli mkt varma. Mitt agg blir knappt ljummet, även fast jag kör OCCT's nätaggsbelastningstest

Ett litet urdrag ur denna tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=939...

Citat:

Everything higher than 50 degree will influence the lifetime of the components - negatively. For ten degrees more the lifetime is reduced by 50%, another 10 degree more - another 50%.
so the cooling of a PSU is VERY important..

Permalänk
Medlem

Jag vände mitt TX650 med fläkten uppåt i mitt antec 300, tar det säkra före det osäkra

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacecow
bara att se till så att kablarna räcker, snygg kabeldragning får inte gå före bra luftgenomströmning.

det finns annars förlängningskablar att köpa på bla kjell + fler ställen (ni som vet får gärna säga vart då jag själv skulle vilja veta)

För studenter är sladdarna på Dustin underbart bra och billiga, och gratis frakt är ju pricken över a:et.. ååååå!

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem

ska vara neråt, körde så när jag byggde ihop kompisens dator i ett P182 i torsdags,, funkar kanon

i 300 vet jag inte men,, bara man inte täpper igen den där fickan där luften kommer in..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk