Permalänk
Medlem

Köp/Konfig. Mobilt bredbandsmodem

Tjabba! Det är så att jag har köpt veckovis mobilt bredband av telia på sista tiden för att jag inte känner något behov av att binda upp mig till ett abonnemang.

Men min fråga är om man skulle köpa en dongel
(så att man slipper att hyra något modem av telia varje gång man väljer vecko erbjudandet. Det inkluderas nämligen inte ett modem om man inte väljer ett abonemang)
Vilken ska jag då i så fall välja? Något man ska tänka på? OCH hur komplicerat är det att konfigurera en dongel till en speciell operatör om då köper en "icke operatörslåst" dongel?
Tackar så mycket på förhand!
Go Sweclockers!

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Tele2s huawei E220 är inte operatörslåst.. så om du köper ett sånt begangnat typ tradera/blocket så är det bara att tuta å köra.
stöder 7.2mbit om du uppgraderar firmwaren.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JZ0NiC
Tele2s huawei E220 är inte operatörslåst.. så om du köper ett sånt begangnat typ tradera/blocket så är det bara att tuta å köra.

Låter ju super! Gick dir in på blocket och kollade hittade mycket väl en tele2 dongel för ett bra pris men det stod så här i annonsen.

Citat:

Ingen bindningstid, inget abonnemang, låst till Tele2.

Låst till tele2?
För i en annan annons står det precis som du säger att den inte är operatörslåst... Vad stämmer?

Visa signatur

SweeZ

Permalänk
Medlem

Tele2s E220 ska inte vara operatöslåst har använt det med jobbets 3gkort (telenor)

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Om du bara använder det veckovis, då och då så varför inte satsa på t.ex Comviq's Kontantkorts mobila bredband..?
Så får du ju en dongle för en 300ing..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Om du bara använder det veckovis, då och då så varför inte satsa på t.ex Comviq's Kontantkorts mobila bredband..?
Så får du ju en dongle för en 300ing..

...och samma 3G-nät som du kör på nu.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte kollat in Comviq's kontantkorts internet. Det är väll mer det att man tänker att... Telia är välkänt för bra täckning men vet inte om det är så? Någon skillnad?

Sen kollade nu på comviq's sida och du betalar:
299kr för startpaketet (Modem, sim-kort..)
Sen 89kr i veckan men det är bara för 1 gig surf...
Telias har i alla fall 2gig som också är rätt lite imo.

Visa signatur

SweeZ