Var kan man köpa en verktygssats till MacBook Pro?

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa en verktygssats till MacBook Pro?

Hej.

Var kan man köpa en verktygssats till MacBook Pro? Det finns en hel del skruvar som är så små att endast väldigt små skruvmejslar eller specialmejslar passar. Batteriet sitter även det fast med skruvar som man behöver specialmejslar för att lossa på.

Permalänk
Medlem

de är #00 stjärnmejslar till de små skruvarna, jag köpte ett sett med skruvmejslar som även innehöll torx t6 som krävs för att få bort hårddisken, betalade 23 kr för de med 10 skruvmejslar på claes ohlson, annars har kjell&co ett sett för 29 kr som innehåller 6 mejslar, men inte torxen :=)

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
de är #00 stjärnmejslar till de små skruvarna, jag köpte ett sett med skruvmejslar som även innehöll torx t6 som krävs för att få bort hårddisken, betalade 23 kr för de med 10 skruvmejslar på claes ohlson, annars har kjell&co ett sett för 29 kr som innehåller 6 mejslar, men inte torxen :=)

Medvetet att skriva klockan 1337?

Permalänk
Medlem

Det finns passande Torx-set på Kjell också.

Permalänk
Medlem

Offtopic men behöver man skruva upp datorn för att blåsa ur dammet? Jag satt förut med en HP bärbar som jag tog tryckluft och blåste in i lufthålen men det gick inte lika bra på Mac:en

Blir det såna mängder damm i datorn att man behöver göra det?

Permalänk
Medlem

jag tror iförsig inte att det kan bildas så pass mycket damm, sålänge du inte har en gammal powerbook som stått på en vind i 5 år

anars finns det faktiskt ett "lufthål" på högersidan av mbp alu modellen, har inte testat att blåsa där men jag antar att det ska vara nåt slags lufthål

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
jag tror iförsig inte att det kan bildas så pass mycket damm, sålänge du inte har en gammal powerbook som stått på en vind i 5 år

anars finns det faktiskt ett "lufthål" på högersidan av mbp alu modellen, har inte testat att blåsa där men jag antar att det ska vara nåt slags lufthål

Menar du DVD/CD-läsaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Menar du DVD/CD-läsaren?

Han menar nog platsen för kensington lås.