Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Han var dock Grand Marshal, vilket krävde en hel del av en förr i tiden

Inte skill iaf.

Enda man behövde var massa tid.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Nu har min lock tagit sig förbi den jobbigaste delen av spelet; lvl50-58, blev sedan 60 på nolltid eftersom en 80 pala boostade lowbies i ramparts eftersom han dualboxade en alt. Det är grymt skönt med flying mount redan vid 60, men epic kräver fortfarande lvl70. 150% speed är ändå helt okej, känns som det räcker.

Det är jobbigare att levla i Azeroth nu har jag märkt pga. av alla lvl80 som jagar crap achievements och passar på att ganka samtidigt. Jag skulle göra ett quest i norra Felwood men då var det en 80 pala som grindade rep med Timbermaw hold så det var ju bara att glömma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
haha man tvekar mer och mer efter varje gång man slutar
Ja funderar med på att sluta snart.

Det svåra är ju inte att sluta, det är att inte börja spela igen som är svårt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas

Det svåra är ju inte att sluta, det är att inte börja spela igen som är svårt.

W O R D

Permalänk

Hej, nu är det så att jag har tänkt att börja med wow igen men jag har bara VISA ung kort, funkar det att fylla på med det?

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aerosolswe
Hej, nu är det så att jag har tänkt att börja med wow igen men jag har bara VISA ung kort, funkar det att fylla på med det?

ja visst funkar det betalar själv med det och har även betalt flera transfers med samma kort. Har ett från skandia banken vet ej om det blir skillnad om du har en annan bank. vissa kompisar har nämigen klagat att deras kort inte funkat.

Visa signatur

|Obsidian 800D|Corsair Force 120gb|Samsung SP F3 1TB|Seagate Barracuda 2TB|Asus Z97-A| Intel i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS HD 7970 DCII 1125/6300 MHz|DDR 3 16gb 1600mhz|Corsair hx 850W|Nokia Lumia 930|Sony Vaio Pro 13|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddeflum
ja visst funkar det betalar själv med det och har även betalt flera transfers med samma kort. Har ett från skandia banken vet ej om det blir skillnad om du har en annan bank. vissa kompisar har nämigen klagat att deras kort inte funkat.

okej för det funkade inte efter tre försök.. Vet inte om jag gör fel eller så :/

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aerosolswe
okej för det funkade inte efter tre försök.. Vet inte om jag gör fel eller så :/

Om det är så att du inte kan avsluta betalningen, prova att rensa cookies och temp files och försök igen.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Håller på att levla en palla och har bestämt mig för att börja köra dual-spec (har lite guld över ). Dels retribution och sedan antigen en healing eller tank för instancer men vet inte vad som är lämpligast att köra när man levlar och inte alltid har den grymmaste utrustningen, och vad som är mest efterfrågat (lättare att hitta grupper).
Tillägga att min palla bara är lvl 42 just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Spelar inte längre, men har för mig att man fick Felhuntern efter Succubun.

Stämmer, om det inte är ändrat de senaste 4 åren.

Citat:

Jag håller på att levla en 56 lock enligt den här guiden: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=81549.0

Jag tycker att felguarden är dålig på att hålla aggro, jag får oftast aggro när jag gör drain life. Självklart kör jag med soul link så att felguarden tar 20% av min skada men ändå.

Är det för att jag inte har Anguish aktiverat?

"For the felguard, you can keep everything except Anguish (the aggro button) on auto because your lifetaps = pet mana now."

Du ska ha den avstängd, sen trycker du på den när han tappar aggro.
Felguarden kräver att du speccar så demonen får mana av din lifetap annars får han manatorsk hela tiden.
Sen måste du spela lite smart åxå låt felguarden få in en eller ett par smällar innan du börjar dpsa, får du aggro så ska mobben va dö innan den når fram till dig.
Som lvl 56 har du säkert inte hunnit få alla talents som du behöver för att spela den speccen effektivt, har ingen aning då jag var lvl70 när det trädet presenterades första gången.
Å du... Glöm inte att köpa böcker till dina demoner

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold

Felguarden kräver att du speccar så demonen får mana av din lifetap annars får han manatorsk hela tiden.
Sen måste du spela lite smart åxå låt felguarden få in en eller ett par smällar innan du börjar dpsa, får du aggro så ska mobben va dö innan den når fram till dig.
Som lvl 56 har du säkert inte hunnit få alla talents som du behöver för att spela den speccen effektivt, har ingen aning då jag var lvl70 när det trädet presenterades första gången.

Kan lika gärna bara låta den vara på hela tiden.

Dessutom köpa böcker till sina pets togs bort typ 5 patchar sen. De lär sig spellsen automatiskt då man levlar upp

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold

Ok, som det är nu kör jag med detta macro som öppning:
/castsequence reset=combat/target Corruption, Curse of Agony, Life Tap, Drain Life

Felguarden anfaller samtidigt som jag lägger första dot:en, hur gör man för att felguarden ska anfalla först av allt? Petattack fungerade inte.

Jag har försökt använda anguish i efterhand men har märkt att när jag väl fått aggro är det svårt att bli av med. Är lvl62 nu och har över 600 spelldamage.
Jag har speccat mana feed så att demonen får lika mycket mana som locken av life tap.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

/castsequence reset=combat/target Corruption, Curse of Agony, Life Tap, Drain Life

Felguarden anfaller samtidigt som jag lägger första dot:en, hur gör man för att felguarden ska anfalla först av allt? Petattack fungerade inte.

Jag har försökt använda anguish i efterhand men har märkt att när jag väl fått aggro är det svårt att bli av med. Är lvl62 nu och har över 600 spelldamage.
Jag har speccat mana feed så att demonen får lika mycket mana som locken av life tap.

Du bindar pet attack till en knapp. Default är CTRL+1 tror jag.

Det finns inget positivt i castsequence macron!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Du bindar pet attack till en knapp. Default är CTRL+1 tror jag.

Det finns inget positivt i castsequence macron!

Vad skulle man ha istället då? Klart man måste kunna lägga in petattack i ett macro?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför göra ett redan för lätt spel ännu lättare och tråkigare med sådan macro?
Binda petattack till valfri knapp, börja kasta spells efter han slagit ett slag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad skulle man ha istället då? Klart man måste kunna lägga in petattack i ett macro?

Nu körde jag hunter men pet class som pet class. Det dumma med att ha pet attack i macro tillsammans med dina andra attack är när du inte vill skicka fram ditt pet.
Kan vara risk att man pullar fler mobs, terrängen kanske gör så peten springer omväg och pullar mobs den vägen.
Man kanske misstar sig och sabbar någons CC genom det.

Kör manuellt istället

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessa funkar utmärkt för mig när jag levlar min warlock

Citat:

/petattack
/cast Immolate

/petattack
/cast Unstable Affliction

/petattack
/castsequence reset=target/combat Curse of Agony, Corruption, Life Tap, Drain Life, Drain Soul

Permalänk
Medlem

kör med ctrl+1 istället, man vänjer sig, och så riskerar man inte bli problem i instancer:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

hmm kör RAF igen (2a gången) denna gången så körde vi även med travelers mounten så våra low lvls kunde få snålskjuts.....vi kör quests blandat med instance grinding...men det gick inte snabbare denna gång konstigt nog....(sist så hade vi ingen mount att åka snålskjuts på).....kör folk bara instance grinding eller bara tok questar ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
hmm kör RAF igen (2a gången) denna gången så körde vi även med travelers mounten så våra low lvls kunde få snålskjuts.....vi kör quests blandat med instance grinding...men det gick inte snabbare denna gång konstigt nog....(sist så hade vi ingen mount att åka snålskjuts på).....kör folk bara instance grinding eller bara tok questar ni?

Jag körde både och. Bäst var när man hade dungeon-quests, då kunde man få 50k+ för en quest

Permalänk

jao vi brukar typ questa tills vi har de flesta quests i en instans å sen kör vi instansen några ggr....har hört olika dock...vissa farmar endast instanser å inte en enda quest....men jag vette fan vad som är snabbast...sist så tror jag vid tog 60 på 21h played....nu är vi 48 å ligger på 18h tror jag...känns som att vi borde varit 60 nu hehe

Permalänk
Medlem

Tack för svaren angående macrot, när jag tänker efter är det kanske inte alltid så smidigt att han anfaller när jag dottar.
Kan man göra ett macro som skifter mellan defensive och passive mode? Så att man kan bestämma när han ska avvakta och inte?
Man vill ju inte sitta och klicka...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided

Nu har jag inte raf:at eller dualboxat nånting men mest xp/hr får man väl när man kör instanser "seriöst" dvs. när alla är rätt level och kan spela.
Jag blev med i en riktigt bra pug i helgen, jag dingade 61 precis innan vi började och hade ingen rested bonus. Efter att vi kört ramparts och blood furnace två gånger vardera hade jag ökat till 62,5. Då gjorde jag även de två questen där.

Man får väl även "group bonus", alltså att alla får mer xp om man är minst tre stycken istället för en lvl80 som boostar en lowbie.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Gör inget inlägg om du bara vill vara lustig på andras bekostnad tack!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Med raf får du x3 XP och måste vara inom ett fåtal lvls för att få någon bonus XP så jo det går bra snabbt med RAF så kör man det i Insancer så går det fort att dinga samt quest.

Jag kör RAF nu med en Engelsman och vi kör några timmar per dag och hittills har vi tagit upp 3 chars till lvl 60 då RAF bonusen upphör.

Vi håller nu på att drar upp några nya chars till 60 vår plan är att ta upp så många vi kan till 60 innan våra 90 dagar är över.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

någon som inte kan komma in på account management?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hallå folket, jag undrar vad skillnaden är mellan paladin tank och warrior tank, någon som har någon uppfattning om det finns någon eller så?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Det finns lite småskillnader här och där, men den största skillnaden är väl att paladin har mkt bättre threat både single target och AoE, sen har dom Ardent Defender istället för Last Stand. Paladins har lite mindre hp än warriors men bättre block så det jämnar ut sig. Jag spelar inte längre men brorsan gör, tack vare Ardent Defender klarade han en 94k hit på Vezax så jag gissar att paladins är bäst just nu? ^___^

Visa signatur

i5 4690K + CM Hyper 212 EVO | ASUS Maximus VII HERO | Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR3 | ASUS GTX 660 Ti | Corsair HX750w | Samsung 840 250GB EVO | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASUS Xonar DGX | ASUS PCE-AC56 AC1300 | Asus 24" LED FreeSync MG248QR | Phanteks Enthoo Luxe | Windows 10, 64-bit

Permalänk
Medlem

En snabb fråga om RaF; skulle jag kunna skaffa ett nytt konto länkat till mitt vanliga och sedan yttterligare ett nytt länkat till konto nummer två?

Konto ett rektyterar konto två. Konto två rekryterar konto tre.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

paladin tank = aoe tank , warrior mer single target, men det går utmärkt att aoe tanka med cleave glyph och thunder clap.

Nu förtiden kanske detta inte spelar nån roll, då alla tank klasser blir balanserade hela tiden. skulle tippa på att dom är ganska lika, olika skills och animationer bara. har 36k obuffat i tankspek (warr)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wessla
paladin tank = aoe tank , warrior mer single target, men det går utmärkt att aoe tanka med cleave glyph och thunder clap.

Nu förtiden kanske detta inte spelar nån roll, då alla tank klasser blir balanserade hela tiden. skulle tippa på att dom är ganska lika, olika skills och animationer bara. har 36k obuffat i tankspek (warr)

Bara feral druider som är sämst på aoe tanking, dom är inte så speciella med mycket armor och stor healthpool längre heller.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
En snabb fråga om RaF; skulle jag kunna skaffa ett nytt konto länkat till mitt vanliga och sedan yttterligare ett nytt länkat till konto nummer två?

Konto ett rektyterar konto två. Konto två rekryterar konto tre.

ja det går bra...vad var din fråga!?

ang. Tanks så tycker jag warrior tanks är sämst för tillfället....har tokhöga spikes...tar vilken annan tank klass till Uld/Totc pugs förutom warriors...