Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kan lika gärna bara låta den vara på hela tiden.

Dessutom köpa böcker till sina pets togs bort typ 5 patchar sen. De lär sig spellsen automatiskt då man levlar upp

Hehe, ja du ser finns de inget straff kvar för att man kör Warlock? ^^

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
finns de inget straff kvar för att man kör Warlock? ^^

Jo, man måste fortfarande samla soul shards. De kan gott ta bort det tycker jag eftersom allt ändå ska vara så lätt, det var jättelänge sen som t ex. rogues blev av med kravet på reagents för blind och vanish samt thieve's tools.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jo, man måste fortfarande samla soul shards. De kan gott ta bort det tycker jag eftersom allt ändå ska vara så lätt, det var jättelänge sen som t ex. rogues blev av med kravet på reagents för blind och vanish samt thieve's tools.

Dom kommer att försvinna och ersättas av ett system som liknar DK runorna.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

har en liten fråga ang locks tänkte spara ihopp lite gear för att lvla en lock och funderar om dessa trinkets är ngt att ha

http://www.wowhead.com/?item=42991

http://www.wowhead.com/?item=42992

mana är ju bra att ha men jag tänkte även 2%hp e ju inte fel

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
har en liten fråga ang locks tänkte spara ihopp lite gear för att lvla en lock och funderar om dessa trinkets är ngt att ha

Båda är inte helt fel heller

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ok, som det är nu kör jag med detta macro som öppning:
/castsequence reset=combat/target Corruption, Curse of Agony, Life Tap, Drain Life

Felguarden anfaller samtidigt som jag lägger första dot:en, hur gör man för att felguarden ska anfalla först av allt? Petattack fungerade inte.

Jag har försökt använda anguish i efterhand men har märkt att när jag väl fått aggro är det svårt att bli av med. Är lvl62 nu och har över 600 spelldamage.
Jag har speccat mana feed så att demonen får lika mycket mana som locken av life tap.

Nu läser jag inte allt som skrivits sedan jag skrev mitt inlägg.

Har du pet satt till "defensive" så attackerar han automatiskt det du skjuter på, så är det för min lvl 17 hunter iaf

Permalänk

Jag har helt plötsligt väldigt mycket fritid men även en väldigt smal inkomst och har därför valt att börja spela WoW igen!
Hur ser läget ut för warriors i dag?
Har en lvl 60 sen back in the day, har en lvl rogue också, jag tyckte dock alltid att warriorn var roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jag har helt plötsligt väldigt mycket fritid men även en väldigt smal inkomst och har därför valt att börja spela WoW igen!
Hur ser läget ut för warriors i dag?
Har en lvl 60 sen back in the day, har en lvl rogue också, jag tyckte dock alltid att warriorn var roligare.

Hahaha, börja spela WoW så kanske du aldrig orkar handla mat = pengar sparade! Någon annan får uppdatera dig angående warriors, har inte spelat på några månader, vet inte om det hänt något de senaste patcherna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Dom kommer att försvinna och ersättas av ett system som liknar DK runorna.

Ok, det låter ju vettigt. Annars hade det räckt med att de gjort soul shards stackable så att man kan ha 20st i en bag slot.

Citat:

Jag undrar om någon av dem är värt besväret, när man levlar en warlock kör man mycket med life tap och drain life så man behöver nästan aldrig resta iaf.
Jag hade först och främst köpt shoulders i ditt fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Har du pet satt till "defensive" så attackerar han automatiskt det du skjuter på, så är det för min lvl 17 hunter iaf

Ja det är så det funkar för locks också, felguarden hinner få aggro men när jag kör drain life blir oftast jag attackerad till slut. Just nu har jag såpass bra gear att det inte är något problem, mobsen hinner dö innan de nått fram till mig.

Citat:

Du råkar inte spela på Shattered Hand?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

sådärja, slutade spela wow i maj och nu vart man tillbaka i träsket igen..
mestadels pga uttråkning och dålig kvalite på andra mmorpg. Någon som precis startat en alliance char på Burning Legion som vill gejma lite?

Xnedra heter charen iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag undrar om någon av dem är värt besväret, när man levlar en warlock kör man mycket med life tap och drain life så man behöver nästan aldrig resta iaf.
Jag hade först och främst köpt shoulders i ditt fall.

har redan shoulders å staven å snart chest så nu e det bara trinkets jag funderar vad som är bäst 1mana å 1hp eller 2mana, hp trinketen ger ju haste å mana trinketen get sp vilken kan vara bra för en lock?

Visa signatur

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk

mana trinket ftw!

Permalänk
Medlem

kul extended matinence tills kl 15

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

har redan shoulders å staven å snart chest så nu e det bara trinkets jag funderar vad som är bäst 1mana å 1hp eller 2mana, hp trinketen ger ju haste å mana trinketen get sp vilken kan vara bra för en lock?

Jag hade kört med mana-trinketen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns tusen ggr bättre trinkets för en warlock. Mana är aldrig nått problem och inte hp eller.

Permalänk
Medlem

hittat en tråd på wow-eu forumet nu angående min tidigare fråga om skillnaden mellan tanking klasser, http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=10222034927&...

mkt är till fördel till paladin verkar det som:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag tog och gjorde mig en DK, mest för att det är den enda klassen jag inte har spelat och för att warriors ändå alltid kommer vara skräp om jag känner blizzard rätt ;P
lvlade till 60 nu under eftermiddagen och än så länge så gillar jag verkligen klassen!
Har ingen downtime alls utan köttar bara på hela tiden, till skillnad från en warrior där man var tvungen att stanna hela tiden...
Nåja, det återstår väl att se hur kul den är i längden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RzOXz
Finns tusen ggr bättre trinkets för en warlock. Mana är aldrig nått problem och inte hp eller.

Klart det finns bättre trinkets. Men de snackar om heirloom items nu. Ska fixa 2% mana trinketen på min präst utan tvekan!

2% vid kill + spirit tap = mums
Kanon nu när jag levlar.

Jag hade kört mana trinketen för Warlocken

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Jag tog och gjorde mig en DK, mest för att det är den enda klassen jag inte har spelat och för att warriors ändå alltid kommer vara skräp om jag känner blizzard rätt ;P
lvlade till 60 nu under eftermiddagen och än så länge så gillar jag verkligen klassen!
Har ingen downtime alls utan köttar bara på hela tiden, till skillnad från en warrior där man var tvungen att stanna hela tiden...
Nåja, det återstår väl att se hur kul den är i längden

skoj klass att levla å köttar gött vid 80 i bra gear...problemet är att det redan finns 1 miljon DK's överallt...sjukt tråkigt hehe

Permalänk
Medlem

Warrior är inte skräp i mina ögon i alla fall. Tycker den klassen är riktigt "köttig" också.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Warrior är inte skräp i mina ögon i alla fall. Tycker den klassen är riktigt "köttig" också.

Absolut, levlar man dessutom som prot är det bara att köra.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles

Nej jag gillade trots allt warriorn, problemet är att (iaf på den tiden) så var det en väldigt tidskrävande klass.
Angående att det finns så många DK's så löser det sig väl med tiden. Bara att invänta nerfarna

Tänk på att jag inte spelat sedan ett halvår innan TBC släpptes, det kan väl ha hänt mycket med klassen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill

Kort och gott, när DU får aggro så går pet till attack (har jag för mig).
Lättast enligt mig är att göra ett macro för hunters mark och /petattack på musen (och ha pet i passive).

Permalänk
Medlem

någon som vet var man kan köpa tbc online och få serial skickad till sin mail som med gamecards? men vill betala med internetbank, har ej tyvärr visa eller mastercard

Permalänk
Citat:

Nej jag gillade trots allt warriorn, problemet är att (iaf på den tiden) så var det en väldigt tidskrävande klass.
Angående att det finns så många DK's så löser det sig väl med tiden. Bara att invänta nerfarna

Tänk på att jag inte spelat sedan ett halvår innan TBC släpptes, det kan väl ha hänt mycket med klassen.

Har en alt warrior som jag lirar PVP med, dem är köttiga! safta på med en arms specc så äre bara o köra!

Visa signatur

Life sucks, but in a beautiful kind of way.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
någon som vet var man kan köpa tbc online och få serial skickad till sin mail som med gamecards? men vill betala med internetbank, har ej tyvärr visa eller mastercard

Kan man inte betala med paypal på wows officella hemsida?

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Några funderingar: Hur får man alla fyra musknapparna att fungera i wow?
Jag har en Logitech MX400 Laser med 2st extraknappar på sidan men spelet känner bara av den främre av dem och identifierar den som "Mouse button 4", trean finns alltså inte.
Det hjälper inte att aktivera game detection i setpoint.

Sen undrar jag varför det står att vissa yxor ökar attack power i bear, cat och moonkin form när druider inte kan använda yxor?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Sen undrar jag varför det står att vissa yxor ökar attack power i bear, cat och moonkin form när druider inte kan använda yxor?

För att du är druid och får din AP omräknad?

Alternativt

För att du kollar på WoWhead som räknar om APn?

Permalänk
Medlem

efter 3.5års spelande av WoW så lyckades jag sluta, va väldigt svårt men efter att man har lagt ner hur många timmar som helst på sena raids (21:15-01:15) och sen att dom kommer med en ny patch där allt har blivit förgäves, patch 3.2, hur i hel***e kan dom göra så att man får conquest emblems för vanliga HCs!??!! helt sjukt, jag hade några T8.5 delar på min präst, fick dom ifrån U25, men efter den patchen så vart allt gear jag hade helt värdelöst, ALLA sena timmar, poff borta :S

Att man kan "köpa" sina Tier bitar är helt värdelöst, ALLA kan få Tier (som ska vara ett av dom bästa delarna) utan att ens köra raids, visst, dom större delarna måste man raida för att få, men det är helt enkelt FEL!

Ledsen om glädjedödaren kommer in o hackar på WoW men va tvungen att skriva av mig lite, detta är bara en grej av flera som Blizz har misslyckats med i Wotlk. om WoW kunde vara som TBC så skulle jag ALDRIG ALDRIG ALDRIg sluta spela, då både PvE och PvP va grymt då, man va tvungen att KÄMPA för sitt gear, inte många gick in i SWP och tog ner några bossar, inte ens några mobs^^ 2 bossar är nertagna där ifrån, våran guild tog dom 2 första (innan nerfen såklart) inte mycket att skryta med, men det tog låång tid innan nån gjorde det...BRING BACK TBC!!! Aja, kommer aldrig mer lira wow, riktigt kul spel (det roligaste av alla som finns ) men allt är förstört, over and out...

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Temp Chassi # MSI MAG 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X @ 4.9GHz + CO # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _rudan_
efter 3.5års spelande av WoW så lyckades jag sluta, va väldigt svårt men efter att man har lagt ner hur många timmar som helst på sena raids (21:15-01:15) och sen att dom kommer med en ny patch där allt har blivit förgäves, patch 3.2, hur i hel***e kan dom göra så att man får conquest emblems för vanliga HCs!??!! helt sjukt, jag hade några T8.5 delar på min präst, fick dom ifrån U25, men efter den patchen så vart allt gear jag hade helt värdelöst, ALLA sena timmar, poff borta :S

Du har tydligen inte spelat WoW tillräckligt länge, all gear man får blir outdated förr eller senare. Du har bara dig själv att skylla om du trodde något annat.

För det andra så är inte din gear kass bara för att fler har tillgång till den. Den är exakt lika bra som innan patchen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II