Permalänk
Medlem

Blockat telefon

Hejsan!
Min kompis bytte mobil med en kille för ett tag sen, sen 2 dagar senare ringer killens mamma och säger att dom vill byta tilbaka mobilen, då sa min polare att han skulle ha en ny mobil för han visste vell inte vad dom hade gjort med den + pengar imellan.

Senare på dagen så hade min polares mobil blivit spärrad, och jag tror det är IMEI.

Finns det något sätt att fixxa det utan att betala nått?

Permalänk
Medlem

Re: Blockat telefon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lualian
då sa min polare att han skulle ha en ny mobil för han visste vell inte vad dom hade gjort med den + pengar imellan.

Vad trodde han att dom gjort med mobilen? Nått snuskigt?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Hejsan!
Min kompis bytte mobil med en kille för ett tag sen, sen 2 dagar senare ringer killens mamma och säger att dom vill byta tilbaka mobilen, då sa min polare att han skulle ha en ny mobil för han visste vell inte vad dom hade gjort med den + pengar imellan.

Senare på dagen så hade min polares mobil blivit spärrad, och jag tror det är IMEI.

Finns det något sätt att fixxa det utan att betala nått?

Jag hänger inte riktigt med...

Är det din polares gamla eller nya mobil som är spärrad?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag hänger inte riktigt med...

Är det din polares gamla eller nya mobil som är spärrad?

det är den nya, för han ville ju inte byta tillbaka, så killen låste min polares mobil.

Permalänk
Medlem
Citat:

det är den nya, för han ville ju inte byta tillbaka, så killen låste min polares mobil.

Hur pass nyskick var mobilen när han fick den? Obruten i orginalkartong?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Vad är det för telefon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Hur pass nyskick var mobilen när han fick den? Obruten i orginalkartong?

asså, jag vet inte riktigt men bådas mobiler var fina, och min poolare ville ju inte byta tbk så hade dom ringt och blockat IMEI nummret.

Finns det nått sätt att fixa det?

Permalänk

Det är inte så simpelt att han har bytt sim-kort och att den var låst till en viss operatör? Vad är det för telefon btw?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiskmasen_99
Det är inte så simpelt att han har bytt sim-kort och att den var låst till en viss operatör? Vad är det för telefon btw?

han har testat med annat sim-kort men det gick inte, det är en sony ericsson som har 8.1 mp kamera

Permalänk
Medlem

Har man kvitto på en korrekt affär så är det inga problem - har man det inte så ska det vara ett jä*la problem...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

IMEI går inte att "hacka" eller "cracka". Det enda sättet att häva IMEI är

1. Att bevisa att du äger telefonen
2. Lämna till polisstation i en viss tid (1 år?) utan att någon hämtar ut den, då hävs IMEI och du blir nya ägaren.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

det går ju att byta imei med det är olagligt här i sverige. åk till norge och lämna in den där.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
det går ju att byta imei med det är olagligt här i sverige. åk till norge och lämna in den där.

ajja, han får fixxa det med personerna istället, min kompis vet nog var hans brevlåda bor

Permalänk
Medlem
Citat:

ajja, han får fixxa det med personerna istället, min kompis vet nog var hans brevlåda bor

Route to deep shit...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!